Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webhosting + domein voor klein bedrijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-11 15:27
Mijn vraag
Vrouwlief heeft een bedrijf gestart en wil daar nu graag een website voor hebben, zij moet zelf content kunnen toevoegen in de vorm van een kleine blog en eventueel wat nieuwsberichten kunnen posten.
Daarnaast wil ze een mail adres in combinatie met een contact formulier.

We zoeken hosting samen met een .NL domein.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik dacht zelf aan iets als wordpress, dat ken ik en kan haar dus relatief goed ondersteunen.
Zelf via werk ervaring met UMBRACO, dus dat zou voor mij helemaal top zijn.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb Google geraadpleegd betreft de hosting maar krijg gigantisch veel suggesties en vergelijkingssites voorgeschoteld.
Daarnaast liggen de prijzen ver uiteen, ik nijg naar een duurder pakket maar vraag me af of we dit wel nodig hebben gezien een specifieke doelgroep en regio die zij gaat aanspreken.

In het verleden wel veel met websites gedaan maar dat is ondertussen +- 15 jaar terug.
Dus als iemand ons op weg kan helpen zou dat gigantisch mooi zijn :)!

Groeten,
Luuk

Soundcloud!

Beste antwoord (via Luukwa op 12-11-2025 13:42)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Luukwa schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:31:
[...]

Dank! Ik ben best technisch onderlegt maar heb geen zin om naast mijn werk als IT'er thuis ook nog te moeten kloten. Ik zoek daarom eigenlijk iets waar alles bij in zit :).
Dan is Theory7 een prima goed(kope) optie. :)

Alle reacties

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:48
Wat zijn je eisen en wensen verder? En je budget? Want dit is wel heel breed zo

[ Voor 24% gewijzigd door 418O2 op 12-11-2025 12:52 ]

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:42

Detmer

Professioneel prutser

Kijk ook goed naar de prijzen bij verlenging. Er zijn veel aanbieders die het eerste jaar heel goedkoop zijn en vanaf het 2e jaar flink duurder. Wordpress met weinig plugins en cache heeft weinig nodig als je het niet te gek maakt.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Luukwa
418O2 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:52:
Wat zijn je eisen en wensen verder? En je budget? Want dit is wel heel breed zo
Nouja budget technisch gezien zit ik te denken aan 10-20 euro p/m.
Althans; dat is wat ik zie op internet aan prijzen.

Soundcloud!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:08
Zelf veel ervaring met Kinsta als hosting voor WordPress websites, heel enthousiast over.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe erg is het als de website uit de lucht is? Heb je een SLA nodig voor de bedrijfsvoering? Is de website de poort naar de bedrijfsactiviteiten of meer voor reclame/informatie (zo te zien niet)?

Dat zijn bedrijfsmatige afwegingen die je moet maken. Goedkoop is duurkoop.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:46
Moet het vooral goedkoop? Vimexx.
Vanaf EUR 4,50 p.m.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Luukwa
gambieter schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:19:
Hoe erg is het als de website uit de lucht is? Heb je een SLA nodig voor de bedrijfsvoering? Is de website de poort naar de bedrijfsactiviteiten of meer voor reclame/informatie (zo te zien niet)?

Dat zijn bedrijfsmatige afwegingen die je moet maken. Goedkoop is duurkoop.
Dank voor je reactie. Een SLA is niet nodig, op de website zal wel informatie komen betreft diensten die zij gaat aanbieden, het wordt dus geen platform (thans, nog niet).

Zie door het bomen het bos niet meer; strato heeft alles wat ik zoek, maar lees er niet de beste dingen over. vimexx hetzelfde.. en dan ken ik antagonist nog van vroeger.

Soundcloud!

• Luukwa
GarBaGe schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:23:
Moet het vooral goedkoop? Vimexx.
Vanaf EUR 4,50 p.m.
We verwachten niet dat er veel verkeer gaat komen in de eerste periode, maar we weten niet wat het in de toekomst gaat doen. Het hoeft niet goedkoop, ik dacht zelf aan de 10-20 euro per maand.

Soundcloud!

• rens-br

rens-br

@Luukwa [Theory7 Hosting] Ervaringen & Discussie komt ook geregeld voorbij als het gewoon goed(koop) en makkelijk moet werken. Domeinnen kan je kopen / houden bij Oxxa.com, een van de goedkoopste domeinnaamhouder die er is.

Voor de scouting hebben wij ook relatief simpele wordpress websites en daar heb ik zelf recentelijk de overstap gemaakt naar een VPS bij Hetzner: Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• Luukwa
rens-br schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:29:
@Luukwa [Theory7 Hosting] Ervaringen & Discussie komt ook geregeld voorbij als het gewoon goed(koop) en makkelijk moet werken. Domeinnen kan je kopen / houden bij Oxxa.com, een van de goedkoopste domeinnaamhouder die er is.

Voor de scouting hebben wij ook relatief simpele wordpress websites en daar heb ik zelf recentelijk de overstap gemaakt naar een VPS bij Hetzner: Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute
Dank! Ik ben best technisch onderlegt maar heb geen zin om naast mijn werk als IT'er thuis ook nog te moeten kloten. Ik zoek daarom eigenlijk iets waar alles bij in zit :).

Soundcloud!

Acties:
  • Beste antwoord

• rens-br

rens-br

Luukwa schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:31:
[...]

• Luukwa
rens-br schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:32:
[...]

Helder! Net besteld; mega bedankt voor alle adviezen :)!!!

Soundcloud!

• PNJvG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Luukwa schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:42:
[...]

Helder! Net besteld; mega bedankt voor alle adviezen :)!!!
Goede keuze! Mocht je evt. support nodig hebben, dan is de klantenservice (naar mijn ervaring) erg goed bereikbaar en (minstens net zo belangrijk) ook zeer kundig!
Succes 8)

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 15:10

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik ben zelf als zzp'er ook regelmatig overgestapt van hosting provider. Eigenlijk alleen als het ineens stukken duurder wordt. Mijn laatste overstap was dit jaar, toen Neostrada.nl ineens van 150 naar 800 euro voor een periode van 3 jaar ging. Nu zit ik bij Site.nl voor 160 euro voor een periode van 5 jaar. En dat bevalt mij prima.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1