Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-07 15:06
Goedemiddag,

Ik ben voornemens om mijn domeinen te verhuizen van Webreus naar Theory7 (https://www.theory7.net/)

Reden is dat het aanhouden van 3 hostingpakketten aanzienlijk duurder is dan een webhostingpakket bij Theory7 , pakket Basic waar ik 25 websites op kan hosten, 250Gb SSD opslag, onbeperkte mailboxen, dagelijks backup, ssl-certificaat, verhuisservice, etc etc. voor € 60,00 ex btw. p.j. (eerste jaar) Daarna € 84,00 ex btw. p.j. Dat is net zo duur als ik nu bij webreus betaal met minder data en domeinnamen. Daarnaast hebben ze litespeedservers.

De reviews die ik vind zijn louter positief. Hier op het forum kan ik nog maar weinig over Theory7 vinden.

Zijn er mensen die ervaring mee hebben en hoe is die?

Dank voor je reactie!

[ Voor 6% gewijzigd door Askjeeves op 04-07-2025 06:25 ]

Beste antwoord (via Askjeeves op 01-07-2025 13:00)

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Askjeeves schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 08:14:
[...]

Poeh hey, 8 minuten |:( . Wellicht dachten meer mensen erover om een vraag te stellen. Probeer de servicedesk van een energieleverancier eens........30-60 minuten is niks.

Hoe lang heb je uiteindelijk moeten wachten? Je had ook kunnen bellen.
Ging over het ipv6 stukje ;). Om verwarring te voorkomen, het andere stukje maar eruit geknipt.

@Askjeeves jij dank voor het delen van de screenshots. Wel fijn om te zien hoe de achterkant eruit ziet. Nice en clean zodat je niet in de opties verdwaald.

[ Voor 14% gewijzigd door RobbyTown op 01-07-2025 12:27 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HexaLogic
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 23:41
Het is een vrij nieuwe partij en er is nog niet heel veel over bekend volgens mij.

Deze partij is (deels) van dezelfde oprichter als Vimexx. Deze heeft hij toentertijd verkocht aan Team.blue. Dus er is een kans dat dit in de toekomst natuurlijk ook gebeurd, al hoeft dat natuurlijk niet.

[ Voor 52% gewijzigd door HexaLogic op 27-06-2025 17:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Zelfs geen ervaring mee. Prijzen zijn scherp in elk geval en krijgt veel. Doet denken aan Vimexx en mijn.host al krijg je bij Theory7 nog meer voor minder (vooral pakket wat je zelf als voorbeeld geeft).

Theory7 Is een vrij nieuwe partij. Sinds eind 2024 officieel van start gegaan.

Technisch de zaak op orde (in elk geval ipv6, iets wat bv cloud86 niet heeft). Kunt bij internet.nl 100% score halen ze staan in de Hall of fame: https://internet.nl/halloffame/hosters/

De eigenaar van Theory7 is dezelfde oprichter van Vimexx voor het verkocht werd (als je goed kijkt zie je dat ook wel een klein beetje in het design terug). Hier de info gevonden: https://nolimitwebdesign.nl/theory7-review/

Hoe afhankelijk die review is weet ik niet maar zit een referral link in.

Gelukkig is veel info redelijk goed te vinden. Onbeperkt is niet onbeperkt zie de FUP info:
Fair Use richtlijnen:
Onder de Fair Use Policy kun je zonder zorgen gebruikmaken van het dataverkeer, zolang het gebruik
over een langere periode niet hoger is dan 3 keer het limiet van ons Starter pakket
Dus 750 GB dataverkeer (vast ruim genoeg).

[ Voor 87% gewijzigd door RobbyTown op 27-06-2025 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Als je zelf een beetje handig wordt met linux, dan kun je elke VPS inrichten voor al die zaken. Met Docker kom je al een heel eind, en dan draai je al die websites en mailboxen op een vps van een paar euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
ouweklimgeit schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:55:
Als je zelf een beetje handig wordt met linux, dan kun je elke VPS inrichten voor al die zaken. Met Docker kom je al een heel eind, en dan draai je al die websites en mailboxen op een vps van een paar euro per maand.
Een paar honderd per maand heb ik niet liggen. Immers ie het hobby. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Niet online
Je hebt een vps bij Hetzner voor nog geen 4 euro per maand…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:18

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Askjeeves schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 10:05:
[...]

Een paar honderd per maand heb ik niet liggen. Immers ie het hobby. |:(
Waar haal je een paar honderd euro per maand vandaan in je reactie?
Of gebruik je echt serieus iets van 128 GB ram aan resources en 16 CPU's?

Een VPS is wel leuk, en je hebt dan het volledige eigen beheer m.b.t. je installatie en configuratie. Maar je moet wel het een en ander weten van Linux en de veiligheid.

[ Voor 32% gewijzigd door AW_Bos op 29-06-2025 09:36 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Askjeeves
AW_Bos schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:33:
[...]

Waar haal je een paar honderd euro per maand vandaan in je reactie?
Uiteraard overdreven 😉 maar ik heb de kennis niet om een server in te richten.

Inmiddels bij Theory7 een basic hostingpakket afgenomen. Hier kan ik voorlopig wel mee vooruit.

Wat het voor mij interessant maakt is dat ik verschillende domeinnamen in 1 paket kan onderbrengen. Daarnaast ziijn alle Nl-domeinnamen gratis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Askjeeves
Goedemiddag,

Hierbij een update..................

Op zaterdag hostingpakket Basic aangevraagd en om mijn domein te verhuizen. Echter ging het met het invullen van de domeinnaam verkeerd. Snel support gecontacteerd en na 2 uur een reactie. Men ging er mee aan de slag.

Zondagochtend: mail met de vraag om de verhuistoken.Doorgegeven en in de loop van de middag weer bericht dat men e.e.a. in orde ging maken.

Maandag 12.00 uur..........domein verhuisd. Eind goed al goed.

Oke, dan eens gaan kijken hoe het werkt bij Theory7. Via MyTheory7 heb je toegang tot allerlei zaken. Administratie, facturen, wachtwoord wijzigen, hostingpakket, C-panel, Plesk, Installatron. Ik weet niet wat ik mee maak.

Oké, eerst een subdomein aangemaakt en Wordpress erop geïnstalleerd. Binnen 1 minuut klaar. Mailadres aanmaken....fluitje van een cent (als je het gevonden hebt.

Wat me verbaast is hoe snel alles reageert. Een backupbestand van 1,02 Gb via WP-all-in-one-migration geïmporteerd. Welgeteld 4 minuten en klaar!

En nog een leuke bijkomstigheid. Ik had nog enkele andere domeinnamen en die zijn ook verhuisd. De kan ik koppelen aan hostingpakket Basic welke ruimte biedt voor 25 websites, 250 Gb opslag, onbeperkte mailadressen en subdomeinen + gratis SSL. En NL-domeinen zijn gratis!

Ja, je kan wel zeggen dat ik erg verrast en tevreden bent. Pagina's laden snel en de adminomgeving reageert snel. Wat een verademing ten opzichte van Webreus. Waarom ik weg wilde bij webreus? Simpel 1 basis hostingpakket koste incl domeinnaam € 28,00 x 3 = € 84,00. Tsja dan is Theory7 met hun hostingpakketen erg aantrekkelijk.

Ik zou zeggen....probeer eens hostingpakket uit. Het goedkoopste heb je al voor € 0,49 per maand! (eerste jaar:) )Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsP9I85--frdOGdP5ufSeaDJf54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GzId2Rjs48PFulGWBvvifyJC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVX_kYox69onSxoXWePZoXwkaug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3GqnHq6UAnwl7APzu8IeRbs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmqEUtgFy4_ErrROOIF0V8om4_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kAPp6ARGDX1Lfh6hU8UtpbML.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Askjeeves op 02-07-2025 08:49 . Reden: tiepvouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Handig topic, naar aanleiding van jouw topic zit ik te twijfelen of ik het ook niet allemaal maar gewoon moet overzetten naar Theory7 of Hertzner met Oxxa. Heb momenteel drie domeinnamen en wat hosting, maar betaal zelf inmiddels €14,51 voor een domeinnaam, dat kost bij Theory7 maar € 5,30 en bij Oxxa €5,09. En €2,99 per maand voor 10GB hosting.

Totaal ben ik nu dus bijna 80 euro kwijt, terwijl dat via Theory7 maar €51.78 kost of via Hetzner voor 70 euro.
AW_Bos schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:33:

Een VPS is wel leuk, en je hebt dan het volledige eigen beheer m.b.t. je installatie en configuratie. Maar je moet wel het een en ander weten van Linux en de veiligheid.
Nadeel daarvan is dat je het volledig in eigen beheer hebt, kortom, updates, backups, firewall moet je allemaal zelf regelen. Los daarvan is Hetzner niet duur met zijn VPS'en.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:09
RobbyTown schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:28:

Technisch de zaak op orde (in elk geval ipv6, iets wat bv cloud86 niet heeft). Kunt bij internet.nl 100% score halen ze staan in de Hall of fame: https://internet.nl/halloffame/hosters/

Dus 750 GB dataverkeer (vast ruim genoeg).
Ook Cloud86 biedt sinds kort IPv6 aan!
De chat bij Theory7 geeft nog niet heel veel vertrouwen. In 8 minuten nog geen reactie en ook niet een melding dat ik in een wachtrij zit o.i.d.

[ Voor 15% gewijzigd door Robbie T op 30-06-2025 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Askjeeves
rens-br schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:06:
Handig topic, naar aanleiding van jouw topic zit ik te twijfelen of ik het ook niet allemaal maar gewoon moet overzetten naar Theory7 of Hertzner met Oxxa. Heb momenteel drie domeinnamen en wat hosting, maar betaal zelf inmiddels €14,51 voor een domeinnaam, dat kost bij Theory7 maar € 5,30 en bij Oxxa €5,09. En €2,99 per maand voor 10GB hosting.

Totaal ben ik nu dus bijna 80 euro kwijt, terwijl dat via Theory7 maar €51.78 kost of via Hetzner voor 70 euro.
Een startpakket hosting kost het eerste jaar € 30,00. Daar kun je 10 websites op kwijt en heb je 25Gb opslag.

Is het proberen waard lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Robbie T schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:37:
[...]

Ook Cloud86 biedt sinds kort IPv6 aan!
...
Top! Dank voor de info te delen (y)

[ Voor 25% gewijzigd door RobbyTown op 01-07-2025 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
Poeh hey, 8 minuten |:( . Wellicht dachten meer mensen erover om een vraag te stellen. Probeer de servicedesk van een energieleverancier eens........30-60 minuten is niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

HexaLogic schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:27:
Het is een vrij nieuwe partij en er is nog niet heel veel over bekend volgens mij.

Deze partij is (deels) van dezelfde oprichter als Vimexx. Deze heeft hij toentertijd verkocht aan Team.blue. Dus er is een kans dat dit in de toekomst natuurlijk ook gebeurd, al hoeft dat natuurlijk niet.
Meestal wel als het heel goedkoop is dat dit het businessplan is. Hoeft niet erg te zijn als je het niet erg vind over een aantal jaar weer te moeten verhuizen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Askjeeves schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 08:14:
[...]

Ging over het ipv6 stukje ;). Om verwarring te voorkomen, het andere stukje maar eruit geknipt.

@Askjeeves jij dank voor het delen van de screenshots. Wel fijn om te zien hoe de achterkant eruit ziet. Nice en clean zodat je niet in de opties verdwaald.

[ Voor 14% gewijzigd door RobbyTown op 01-07-2025 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:51
RobbyTown schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:28:

De eigenaar van Theory7 is dezelfde oprichter van Vimexx voor het verkocht werd (als je goed kijkt zie je dat ook wel een klein beetje in het design terug). Hier de info gevonden: https://nolimitwebdesign.nl/theory7-review/
Uit een screenshot van die info link zou het Jeroen zijn.

https://www.ispam.nl/bijd...aanpak-van-hoster-vimexx/

En Patrick, hij staat vermeld op een testimonial https://www.modulesgarden.com/#:~:text=Image%3A%20Theory7

https://stagemarkt.nl/lee...f9-e711-80e0-0050568f0ca6

[ Voor 24% gewijzigd door zx9r_mario op 01-07-2025 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@zx9r_mario Sidn lookup doen op de .nl versie. Dan weet je wie van de 2 ;).

[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 01-07-2025 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HexaLogic
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 23:41
Op papier inderdaad. Maar Tom (achternaam laat ik even achterwege) is ook eigenaar van deze club. Als je zoekt op Vimexx Tom in Google zie je wie ik bedoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Askjeeves
Het verhuizen van één domein lukte niet. Bleef ergens hangen.Dus maar in de chat gekropen en alles was zo gepiept. Binnen 4 minuten was mijn domein verhuisd en online.

Uiteraard hartelijk bedankt voor de goede support. Tsja......en toen kwam de vraag of ik een review achter wilde laten. Nou ja, Zie hieronder :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjaWT9hTnhBI25-d2ODYC6IJ_b4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OA0EO7EYBBWioXV2W5f5YRFy.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
rens-br schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:06:

En heb je een hostingpakket bij Theory7 genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Niet online
Askjeeves schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 17:56:
[...]

Zo goedkoop beginnen ze allemaal. Tot ze btw moeten afdragen, de vennootschapsbelasting komt en ze opeens prijzen moeten verhogen.

Kies gewoon voor een grote partij die zijn diensten al bewezen heeft, heb je voor de lange termijn veel meer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Askjeeves
Zo goedkoop beginnen ze allemaal. Tot ze btw moeten afdragen, de vennootschapsbelasting komt en ze opeens prijzen moeten verhogen.

Kies gewoon voor een grote partij die zijn diensten al bewezen heeft, heb je voor de lange termijn veel meer aan.
Als iedereen zo zou denken dan zullen startende bedrijven nooit succesvol zijn. Laat staan dat ze groot worden, al dan niet door overnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Askjeeves schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 17:56:
[...]

Nee, ben daar nog niet mee bezig geweest om eerlijk te zijn. Was afgelopen week op kamp met de Scouting en de hosting loopt momenteel nog tot, ik meen, november, dus wil dat even afwachten. Anders is het ook zonde van het al betaalde geld.
Pagina: 1