Mijn vraag want er zijn zoveel merken in de discounterswereld.
Welk merk en type (s) zijn geschikt om eerst aan een hr-cv te hangen en later aan een warmtepomp als die moet komen.
( besloten even niet te investeren in electrische LW wp maar heb wel nieuwe radiatoren nodig)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Lijstje nodig
1200b x 400h 1500 watt
1300 x 600 2200 watt
1300 x 400 1600 watt
1800 x 400 1700 watt
Hangend, vlakpanel, zij inlaat boven, zij uitlaat onder wisselende kant ( links rechts)
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Aluminium radiatoren schijnen efficiënter te zijn tov "staal".
Jaga, mooi maar duur.
Thermrad Super-8 plateau radiator ,
Stelrad - Compact Planar
Ik was van plan om T22 en iets over wattage te kiezen zodat later met lagere temperaturen de slaapkamers nog verwarmt kunnen worden. ( we hebben nu niks , weg gehaald in de verbouwing en nog niet nieuwe geplaatst.
Vraag is welke merken/type moet je niet nemen ( Radson? Vasco? )
- Nog veel verschil te behalen in convector vs radiator in de slaapkamer?
- vlak paneel vs ribbels buiten? Vrouw wil heel graag vlak en slik. Mooi afgewerkte zijdes.
- nog andere merken/ types dan hierboven benoemd die in aanmerking komen voor een aantrekkelijke prijs?
Fancoils heb ik over nagedacht maar te ingewikkeld met condenswater afvoer en zo indien ik later ook koeling zou willen bij de LWwp
Dan word denk ik 2 airco (LLwp)units, zolder en woonkamer als latere extra units eerder een optie.
Ga voor nu gewoon mechanische Thermostaten en knoppen gebruiken omdat Tado een beetje aan het zieken is en ik nog mn Home Assistant diploma moet halen. ( inrichten en leerschool hoe te programeren is nog in fase 1.) Een knop is zo vervangen, en voetventielen kunnen de waterzijdig inregelen.
Welk merk en type (s) zijn geschikt om eerst aan een hr-cv te hangen en later aan een warmtepomp als die moet komen.
( besloten even niet te investeren in electrische LW wp maar heb wel nieuwe radiatoren nodig)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Lijstje nodig
1200b x 400h 1500 watt
1300 x 600 2200 watt
1300 x 400 1600 watt
1800 x 400 1700 watt
Hangend, vlakpanel, zij inlaat boven, zij uitlaat onder wisselende kant ( links rechts)
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Aluminium radiatoren schijnen efficiënter te zijn tov "staal".
Jaga, mooi maar duur.
Thermrad Super-8 plateau radiator ,
Stelrad - Compact Planar
Ik was van plan om T22 en iets over wattage te kiezen zodat later met lagere temperaturen de slaapkamers nog verwarmt kunnen worden. ( we hebben nu niks , weg gehaald in de verbouwing en nog niet nieuwe geplaatst.
Vraag is welke merken/type moet je niet nemen ( Radson? Vasco? )
- Nog veel verschil te behalen in convector vs radiator in de slaapkamer?
- vlak paneel vs ribbels buiten? Vrouw wil heel graag vlak en slik. Mooi afgewerkte zijdes.
- nog andere merken/ types dan hierboven benoemd die in aanmerking komen voor een aantrekkelijke prijs?
Fancoils heb ik over nagedacht maar te ingewikkeld met condenswater afvoer en zo indien ik later ook koeling zou willen bij de LWwp
Dan word denk ik 2 airco (LLwp)units, zolder en woonkamer als latere extra units eerder een optie.
Ga voor nu gewoon mechanische Thermostaten en knoppen gebruiken omdat Tado een beetje aan het zieken is en ik nog mn Home Assistant diploma moet halen. ( inrichten en leerschool hoe te programeren is nog in fase 1.) Een knop is zo vervangen, en voetventielen kunnen de waterzijdig inregelen.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
:strip_exif()/f/image/DgbV4S2423g2LAMXpF0fE1SH.png?f=user_large)