WAARSCHUWING: Opgelicht door RkerkGemini (Wessel Vrolijk)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.282 views

• MavicPilot
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-12 01:46
Hallo allemaal,

Ik wil iedereen met klem waarschuwen voor de Tweakers V&A-gebruiker RkerkGemini.

Ik ben opgelicht voor een bedrag van 150 euro bij een poging tot aankoop van een Onkyo NS-6170. De oplichter reageerde proactief op mijn zoekertje. Hij gebruikte als displaynaam in de chat ook RkerkGemini,

*knip*
De Oplichting Ontmaskerd (bewijs)

Ik ben gaan zoeken en heb de bron van alle foto's teruggevonden. Ze zijn 1-op-1 gestolen van een legitieme, actieve advertentie op eBay Duitsland. De oplichter heeft deze set foto's simpelweg gedownload en aan mij gepresenteerd als zijn eigen foto's.

Hier is de link naar de ÉCHTE advertentie op eBay.de:
`https://www.ebay.de/itm/146921259786`

Dit bewijst 100% dat `RkerkGemini` de Onkyo nooit in zijn bezit heeft gehad. Hij heeft misbruik gemaakt van het feit dat ik actief op zoek was naar een item dat weinig wordt aangeboden en heeft een zeer geloofwaardige set gestolen foto's gebruikt om mij in de val te lokken.

Wees dus gewaarschuwd: deze gebruiker is een actieve oplichter die zeer geraffineerd te werk gaat. Hij struint zoekertjes af en gebruikt gestolen advertentiemateriaal. Vertrouw een verkoper die zich meldt op een zoekertje niet zomaar.

Hopelijk kunnen de moderators dit account blokkeren.

Met vriendelijke groet,

MavicPilot

[ Voor 36% gewijzigd door Microkid op 11-11-2025 06:50 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat zal wel Wesley Vrolijk zijn, daar is al een heel goed gevuld topic over: Opgepast: gebruiker w vrolyk

Verder: contact opnemen met va@tweakers.net

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 10-11-2025 23:16 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MavicPilot
Tevens contact opgenomen met va@tweakers.net.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je kan aangifte doen bij de politie: "Ik heb iets gekocht, maar niets ontvangen"

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@MavicPilot voor je zelf wel een leermomentje, een user die 20 oktober geregistreerd is om specifiek op jouw ad te reageren, daar moet je echt geen geld naar overmaken. Bij nieuwe users echt voorzichtig zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MavicPilot
@gambieter Je hebt helemaal gelijk, dat is de harde les.
​Ik was zo gefocust op het feit dat hij (zo leek het) alle specifieke foto's kon leveren en het verhaal zo overtuigend was, dat ik die registratiedatum compleet over het hoofd heb gezien.
​Die rode vlag had ik moeten zien, maar ik staarde me blind op het product. Zeker een leermoment.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat doen we hier niet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.