Hi, ik wil graag een nieuwe PC bouwen om voornamelijk mee te gamen op 1440p high-ultra. Ik vind het belangrijk dat het een toekomst bestendige build is, maar volgens mij komt dat wel goed. Graag hoor ik van jullie of ik beter voor andere componenten kan gaan of dat het wel goed zit!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op high-ultra 1440p 144hz
Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 1500 euro zonder monitor etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geheugen heb ik al gekocht vanwege de enorme prijsstijging 
Ik twijfel tussen de 9600x of iets meer toekomstbestendige 7800x3d (beide AM5 platform, dacht ik?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, alleen alles zwart en het liefst zonder RBG
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst een stille PC.
Ga je overklokken?
Nee
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Standaard instellingen zijn prima, mogelijk een beetje undervolten
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag een solide systeem bouwen, zonder teveel poespas (RBG etc.). Het moet z'n werk doen. Mijn voorgaande PC is een pre-build en dit keer wil ik het graag zelf bouwen. Ik heb geen ervaring hiermee, maar met wat guides moet het vast lukken. Laat me weten als je op of aanmerkingen hebt! Thnx!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op high-ultra 1440p 144hz
Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 1500 euro zonder monitor etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Tray | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Moederborden | MSI B650 Gaming Plus WiFi | € 144,99 | € 144,99 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070 XT | € 661,99 | € 661,99 |
| 1 | Behuizingen | Corsair Frame 4000D Zwart | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 38,90 | € 38,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 | € 158,24 | € 158,24 |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart | € 105,99 | € 105,99 |
| 1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 139,69 | € 139,69 |
| Totaal | € 1.648,75 | |||
Ik twijfel tussen de 9600x of iets meer toekomstbestendige 7800x3d (beide AM5 platform, dacht ik?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, alleen alles zwart en het liefst zonder RBG
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst een stille PC.
Ga je overklokken?
Nee
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Standaard instellingen zijn prima, mogelijk een beetje undervolten
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag een solide systeem bouwen, zonder teveel poespas (RBG etc.). Het moet z'n werk doen. Mijn voorgaande PC is een pre-build en dit keer wil ik het graag zelf bouwen. Ik heb geen ervaring hiermee, maar met wat guides moet het vast lukken. Laat me weten als je op of aanmerkingen hebt! Thnx!