MSI MAG A850L voeding luidruchtiger dan verwacht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
Een kort vraagje, eerst de uitleg: recent een nieuwe pc gebouwd waarin ik de MSI MAG A850L als voeding heb gebruikt. Nu valt deze voeding mij op een puntje wat tegen; ik vind de voeding toch wat meer geluid maken dan nodig... er komt een geluidje vanaf wat ik nog geen geratel of getik wil noemen, het is ook geen brommend geluid, maar een lichte rrrrrrrr :*) Als ik dit vergelijk met de Corsair RM650 2019 uit mijn oude build, die is fluisterstil... de Corsair is dan wel semi passief en de MSI altijd actief... maar toch, ook als de fan van de Corsair wel draait is deze stiller en had de MSI dus ook stiller verwacht. Ik vermoed daarom dus enigszins dat de unit misschien een iets wat brakke fan heeft. Dan ga je uiteraard eerst wat reviews opzoeken etc, kom ik er ook niet uit... de meeste zeggen dat het een stille voeding is, hier en daar lees je toch wel de klacht dat men de voeding luid vind. Dan blijf ik twijfelen want misschien zegt de ene persoon is stil wat de ander wel luid vindt puur uit de verwachting dat je de voeding niet (vrij duidelijk) zou mogen horen.

Dan rest mij de vraag(jes)... meer mensen met deze voeding die mijn ervaring delen? Is het omdat ik met dit nieuwe systeem met te gevoelige oortjes te kritisch luister en het vrij normaal is dat een actief gekoelde voeding eigenlijk altijd wel hoorbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:29
De fan draait minimaal 1120rpm en minimal rond de 30dB. Ja, dat hoor je. Wilde je een stille voeding dan had je beter een andere kunnen nemen.
https://hwbusters.com/psu...-pcie5-850w-psu-review/4/

De Pure Power 12M 850w bijvoorbeeld heeft ook een actieve fan echter heeft die 750 als starttoerental. Dat is vele malen stiller.
https://hwbusters.com/psu...r-12-m-850w-psu-review/4/
Niet dat ik deze aan zou raden overigens, is alleen ter vergelijk. Voor die €130 is er beter te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
Dank voor je reactie... hmm, ik had mij gebaseerd op diverse reviews die toch positief waren over de voeding (en de prijs uiteraard), maar mij bij het lezen niet op de noise output gefocused met de aanname dat het wel goed zou zijn. Jouw gelinkte review laat inderdaad zien dat het zeker geen stille voeding is, maar gelukkig noemt men de voeding ondanks wat kleine dingen wel 'decent' en is de geluidsproductie het enige echte minpunt.

Dan krijg je er maar van als je op zaken probeert te beknibbelen om wat extra euro's vrij te krijgen voor andere onderdelen... had toch voor bijvoorbeeld de Corsair moeten gaan voor 25/30 euro meer, maar dan had het weer een andere keuze moederbord geweest wss :+

Sidenote... ik heb twee A850L voedingen liggen! Lang verhaal kort, besteld via Amazon met leuke korting. Kreeg 5 dagen later de voeding toegestuurd, 2 dagen later nog 1! Paar keer contact gehad met de reseller hierover, konden hier niets over vinden. Ineens geen communicatie meer en reseller niet meer te vinden op Amazon en geen spoor van een eigen webshop oid. Dus er kan niets terug :'(

Ik denk de schade maar incasseren en toch maar voor een Corsair RM850x gaan wat volgens mij wél een goed betaalbaar alternatief is. En de nog nieuw in doos en gebruikte A850L in V&A of marktplaats, dan zal de schade onder de streep nog wel meevalen.