Gezocht: Luide wekker met white noise

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yustice
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-12 20:57
Goedemiddag, ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing voor mijn slaapprobleem en hoop dat iemand hier een suggestie heeft. Ik ben op zoek naar een wekker met een luid volume die ook een soort white noise functie heeft.

Mijn woning heeft best matige geluidsisolatie en ligt in een druk deel van de stad. 'S nachts heb ik er niet heel veel last van maar ik werk onregelmatig met nachtdiensten en moet dus soms ook slapen als het leven op straat weer aan de gang is. Daarom slaap ik regelmatig met schuimen oordoppen in waardoor ik een luide wekker nodig heb. Ik gebruik sinds enkele maanden ook een soort 'white noise' en ik merk dat dit veel positieve invloed heeft op mijn slaap.

Momenteel gebruik ik mijn smartphone als wekker en heb ik op Spotify een geluidsfragment van regenval op repeat staan. Dit werkt wel alleen heb ik ofwel een halflege batterij als ik wakker word, of ik moet de telefoon aan de lader houden wat niet bevordelijk is voor de batterij. Daarnaast merk ik dat de verleiding te groot is om voor het slapen nog even te scrollen of om na het wakker worden te kijken op mijn telefoon.

Ik wil daarom een wekker kopen maar de standaard Blokker-wekkers zijn niet luid genoeg. Ik wil daarom wat meer uitgeven maar vind het lastig om een keuze te maken. Ik heb het liefst een wekker dat zowel luid is maar ook een ingebouwde white noise feature heeft.

Heeft iemand ervaringen met zulke wekkers?

Alle reacties

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

TWKterry

Master Mariner

de white noise weet ik niet maar een luide wekker is er een die geschikt is voor slechthorende/doven, zoek daar maar eens op (113dB met de sonic bomb)

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:08
Yustice schreef op zondag 9 november 2025 @ 15:18:
Dit werkt wel alleen heb ik ofwel een halflege batterij als ik wakker word, of ik moet de telefoon aan de lader houden wat niet bevordelijk is voor de batterij. Daarnaast merk ik dat de verleiding te groot is om voor het slapen nog even te scrollen of om na het wakker worden te kijken op mijn telefoon.
(Moderne) Telefoons hebben laadelectronica die de batterij beschermen tegen overladen.
Ze nemen als ze vol zijn af en toe een beetje stroom om op 100% te blijven, maar of dat nou zo slecht is?
Ik leg mijn telefoons al jaren 's nachts gewoon aan de lader, nog nooit enige degradatie aan de batterij gemerkt.
Ja, en dan die verleiding...... Dat is iets wat je zelf op kunt lossen.
Dus volgens mij hoef je helemaal geen geld uit te geven.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Een smartwatch met trilfunctie zou ook kunnen, of een grote bluetooth speaker koppelen en dan als wekker gebruiken en white noise.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het slaaphoofdtelefoon ervaringen & discussietopic

De Soundcore Sleep A20 of A30 kunnen je wekkerradio en oorplugs vervangen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12 13:43
Je hebt geen luide wekker nodig. Je hebt een trilwekker nodig. Deze maakt je wakker door onder je kussen een trilmotor aan te zetten. Dat scheelt geluidsoverlast in huis.

V.w.b. de white noise, tja dan kun je kijken naar een white noise machine (zijn er wel een aantal te koop voor onder de 6 tientjes) als je deze dan samen met een trilwekker doet heb je "the best of both worlds"

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:17
Klokradio die je tussen de FM zenders in kan stellen zo dat je met de FM ruis wordt gewekt.

[ Voor 4% gewijzigd door natural colour op 15-11-2025 09:11 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

• Yustice
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-12 20:57
nodri2000 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:59:
Je hebt geen luide wekker nodig. Je hebt een trilwekker nodig. Deze maakt je wakker door onder je kussen een trilmotor aan te zetten. Dat scheelt geluidsoverlast in huis.

V.w.b. de white noise, tja dan kun je kijken naar een white noise machine (zijn er wel een aantal te koop voor onder de 6 tientjes) als je deze dan samen met een trilwekker doet heb je "the best of both worlds"
Bedankt, deze combinatie ga ik proberen.
Pagina: 1