Hallo,
Ik had een tijdje geleden al een topic aangemaakt maar ik heb het toen maar even geparkeerd wegens vakantie, klussen (life happens
). Maar ik ben nog steeds een nieuwe PC "nodig" mijn huidige heeft zijn beste tijd gehad en is al 8+ jaar. Bij het vorige topic het een en ander geleerd en nog weer meer bijgelezen. (Denk je wat te weten blijk je toch weer niets te weten
)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Verscheidende games van ouder tot nieuwe releases waaronder de grafische zwaardere games, daarnaast vind ik het leuk om met AI generatie en 3D bezig te zijn.
Maar ik vind het ook leuk om mezelf te trakteren op een 5090 & 9950X3D, ik heb al ruim 8 jaar gedaan met mijn huidige PC gedaan en ik heb zuinig genoeg geleefd het mag wel een keertje
.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een plafond blijf liever rond de ~5k.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze beeldschermen heb ik: deze heb ik onderhand ook al weer 5 jaar geleden gekocht maar voorlopig ga ik nog even met deze door;
Op den duur ga ik deze vervangen maar eerst nog niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De 9950x3d en 5090 zijn wel duidelijk, ik zou nog voor een andere 5090 kunnen gaan...
Moederbord; ik vind de extra uitbreidingsslots voor extra SSD's wel fijn en daarnaast bluetooth een must.
En hoewel ik nu ethernet heb is het fijn als ik ook via de wifi kan.
Voor voeding heb ik liever wat extra ruimte verbruik van de PC is vrij hoog dus toch een +-1300 watt voeding
Voor geheugen heb ik liever iets meer dan 64 en deze 96 geheugen sticks waren nog voor een redelijke prijs te krijgen dit omdat met bijv AI zaken je ook flink gebruik van je geheugen kunt maken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt voorkeuren voor merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goed gekoelde PC maar natuurlijk in balans met zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Voorlopig niet in ieder geval
Wat verwacht je van ons?[i]
Een laatste check of ik nog rare dingen heb gedaan en/of er nog wat verbeteringen mogelijk zijn.
Ik had een tijdje geleden al een topic aangemaakt maar ik heb het toen maar even geparkeerd wegens vakantie, klussen (life happens
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Verscheidende games van ouder tot nieuwe releases waaronder de grafische zwaardere games, daarnaast vind ik het leuk om met AI generatie en 3D bezig te zijn.
Maar ik vind het ook leuk om mezelf te trakteren op een 5090 & 9950X3D, ik heb al ruim 8 jaar gedaan met mijn huidige PC gedaan en ik heb zuinig genoeg geleefd het mag wel een keertje
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een plafond blijf liever rond de ~5k.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze beeldschermen heb ik: deze heb ik onderhand ook al weer 5 jaar geleden gekocht maar voorlopig ga ik nog even met deze door;
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Monitors | AOC AG271QX Zwart, Rood | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitors | AOC CU34G2X/BK Zwart | € 365,03 | € 365,03 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 365,03 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De 9950x3d en 5090 zijn wel duidelijk, ik zou nog voor een andere 5090 kunnen gaan...
Moederbord; ik vind de extra uitbreidingsslots voor extra SSD's wel fijn en daarnaast bluetooth een must.
En hoewel ik nu ethernet heb is het fijn als ik ook via de wifi kan.
Voor voeding heb ik liever wat extra ruimte verbruik van de PC is vrij hoog dus toch een +-1300 watt voeding
Voor geheugen heb ik liever iets meer dan 64 en deze 96 geheugen sticks waren nog voor een redelijke prijs te krijgen dit omdat met bijv AI zaken je ook flink gebruik van je geheugen kunt maken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt voorkeuren voor merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goed gekoelde PC maar natuurlijk in balans met zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Voorlopig niet in ieder geval
Wat verwacht je van ons?[i]
Een laatste check of ik nog rare dingen heb gedaan en/of er nog wat verbeteringen mogelijk zijn.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 9950X3D Boxed | € 674,90 | € 674,90 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming X870-PLUS WIFI | € 269,- | € 269,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 32GB GDDR7 | € 2.479,- | € 2.479,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Shadow Base 800DX Zwart | € 159,54 | € 159,54 |
| 1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Zwart | € 105,70 | € 105,70 |
| 1 | Ventilators | be quiet! Pure Wings 3 PWM high-speed, Zwart, 140mm | € 11,13 | € 11,13 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH96GX5M2B6800C34 | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Voedingen | ASRock Phantom Gaming PG-1300G | € 219,90 | € 219,90 |
| 1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 139,69 | € 139,69 |
| 1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 243,80 | € 243,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 4.631,66 | ||