laptop Toshiba Satelitte X200-21 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• TonyBossche
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-11 08:50
Beste mensen, ik heb een dringende vraag om speciale hulp betreffende mijn laptop Toshiba Satelitte X200-21R. Alles was normaal en er waren geen errors. Toen ik de laptop opnieuw opstartte kreeg ik een zwart scherm. Ik hoorde de harde schijven even tikken en zag een lichtflits en dat was alles!!! Dat was schrikken want ik had er nooit wat mee gehad, dus hij werkte normaal en zeer accuraat. Wat is er gebeurd was mijn enige vraag. Geen extra drivers geïnstalleerd of software!! Ik begrijp het niet! De harde schijven heb ik getest met een andere computer maar ik kan ze niet benaderen, ik bedoel mappen openen! F- en andere toetsen zijn niet actief. Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is? Graag advies, goede raad gewenst.
Bij voorbaat mijn dank.

...

Alle reacties

• Fr0ns
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 11:16
Dit is een 18 jaar oud model laptop, het verbaasd me dat dit niet eerder is gebeurd. Wat er specifiek aan de hand is is lastig vast te stellen maar hier zou ik geen tijd en energie in steken.

Wat we hier in de kliko gooien loopt hier al (enorme) rondjes omheen..

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:31
Wel leuke (vintage) laptop met interessante specs/features zoals een 1680x1050 scherm.
Tweakers: Schoothondjes met tanden 4: Toshiba Satellite X200-21R

Weinig info maar grote kans natuurlijk dat er een probleem is met (een van) de HDD's.

@TonyBossche
Start de laptop wel, dus geeft beeld/bios scherm, als de HDD(s) zijn verwijderd?
Als je dan ook geen beeld krijgt zal het waarschijnlijk een probleem zijn met de laptop zelf.
Geheugen modules schoonmaken/herplaatsen, eventueel apart, kan je dan proberen.

Welke Windows staat er geïnstalleerd op de laptop?
Hoe benader/sluit je de schijven aan op een ander systeem?
Je ziet de schijven/mappen wel maar geen toegang/rechten?
Zie dan bijvoorbeeld dit topic:
C-Schijf uit oude pc niet toegankelijk in nieuwe pc
TonyBossche schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:05:
F- en andere toetsen zijn niet actief.
F-toetsen van de Toshiba laptop?