[Asus RT-BE92U] TV kastjes Odido aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:43
Is het mogelijk om op een Asus RT-BE92U router met standaard firmware 2 odido tv kastjes aan de praat te krijgen via vlan300 ?
Mij lukt het niet namelijk om er 2 tegelijk te laten draaien, er werkt er altijd maar 1.
Ook als ze op lan poort 3 en 4 aangesloten zijn en in de router lan poort 3 en 4 VID 300 ingevuld is.
Zie ik iets over het hoofd of zijn er nog andere instellingen die aangepast moeten worden ?

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57

lier

MikroTik nerd

Weet je zeker dat je het juiste VLAN hebt, @taz3d_nl?
Volgens de documentatie die ik vond, zou het vlan id 640 moeten zijn:
https://assets.odido.nl/x...modem-tv-instellingen.pdf

Geen idee of een Asus meerdere VLAN's op de WAN poort (of de SFP poort) ondersteunt?

Overigens is het netter om een nieuw topic te starten in plaats van een topic uit 2023 hiervoor te gebruiken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:55
@taz3d_nl Huidige decoders werken allemaal over het reguliere internet, dus geen VLANs instellen.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:43
hcQd schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:57:
@taz3d_nl Huidige decoders werken allemaal over het reguliere internet, dus geen VLANs instellen.
Oké vreemd.
Krijg hier geen beeld als bij ip tv geen vlan 300 invul

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

taz3d_nl schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 22:45:
Ook als ze op lan poort 3 en 4 aangesloten zijn en in de router lan poort 3 en 4 VID 300 ingevuld is.
Alleen Vlan300 instellen op de wan poort zou voldoende moeten zijn, op de lan poort niks invullen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRoRQnV1AUVqhhN5rGavhmZRq3w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/WyLWbISiAGe18poBOCxvaepc.avif?f=user_large

[ Voor 53% gewijzigd door DON PAPA op 03-11-2025 09:31 ]

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:18
Zou het niet slim zijn om eerst te bedenken wat je nodig hebt in plaats van te beginnen met hoe je dat wilt doen.

[ Voor 56% gewijzigd door Ben(V) op 03-11-2025 10:11 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:29

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@taz3d_nl ik heb je topic even afgesplitst vanaf VLAN ondersteuning (met Odido verbinden), je vraag in een eigen topic stellen heeft op Tweakers de voorkeur. :)
Pagina: 1