Ik heb iets vergelijkbaars (icm een LG G2) maar eindstand blijft native Google Tv in mijn ervaring toch net wat handiger. Scheelt weer gedoe met input switching en afstandsbedieningen. Voor mijn moeder heb ik dan ook een Sony AndroidTV aangeschaft. Die had eerst een LG met een Mibox. Het is niet dat het niet gaat, maar het gaat net makkelijker en als je toch een nieuwe tv wil... Overigens heeft TCL vaak ook GoogleTV zoals hierboven vermeld.Wilagro schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:03:
[...]
Besturingssysteem is niet heel belangrijk. Wij gebruiken nu een Chromecast 4k met Google tv, welke weer gebruikt kan worden. Ingebouwd scheelt dan alleen een HDMI poort, maar meer dan 3 worden daar inclusief Chromecast niet van gebruikt.
Verder is de aangegeven Sony tv een normale LCD. Ik ben wel overtuigd dat Miniled een meerwaarde heeft. Oled dus nog meer, maar dat hangt van de aanbiedingen af.
Mbt je opmerking over miniled en oled. Die vind ik dan weer vreemd want je geeft eigenlijk aan alles behalve kritisch te zijn, daarom wil je een kleinere tv dan de richtlijnen waarop beeldkwaliteit op die afstand minder uit de verf komt. Dus daar raak ik het spoor dan een beetje bijster. Geef je wel om beeldkwaliteit ga dan vooral in de winkel kijken hoe de tv er echt uit ziet.
Let er ook even op dat Oled vaak minder helder zijn en je ze überhaupt niet in de volle zon mag plaatsen. Een oled is dus niet voor iedereen automatisch de beste keuze. Dat hangt af van de plaatsing van je tv (niet naast het raam op het zuiden) en het moment van tv kijken (avond ipv overdag).
Persoonlijk vind ik jidder/judder het grootste probleem bij betaalbare tv's.

Dat zijn haperingen die je krijgt omdat de frequentie van de tv (50/60 Hz) niet te rijmen is met de frequentie van de uitzending (24 Hz) daardoor doet men afwisselend 3 dezelfde beelden en vervolgens 2 dezelfde beelden waardoor een beweging op het scherm die in de film eigenlijk constant verloopt op jouw tv steeds versneld en dan vertraagd. Maar ook daarbij geldt weer dat niet iedereen zo kritisch is en sommige mensen dit überhaupt niet zien.
[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 03-11-2025 16:36 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.