Shares verdwenen na laatste MSFT update

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Dommel1
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 02-11 23:04
Hallo Allemaal
Ik heb 2 dagen geleden de nieuwste MSFT Win11 25H2 NL, Build 26200.7019 op mijn 3x PC's gedownload en geinstalleerd.
Nu blijkt dat er tussen de PC's heen Shares meer zijn, dus gegevens onderling uitwisselen wordt lastig.
Zijn jullie dit ook tegengekomen? En wat zou er te doen zijn om die zgn. Shares weer te herstellen?
Met vriendelijke groet
Dommel1
_/-\o_

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat heb je al geprobeerd? Wat gebeurd er als je naar het UNC pad bladert? (\\hostname\sharename)
Krijg je een melding? Hoe zat het voorheen in elkaar (drivemappings of alleen via unc paden)

Alles kan stuk.

• Dommel1
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 02-11 23:04
Hallo @remco_k
Waar kan ik dat UNC-pad vinden?

[ Voor 4% gewijzigd door Dommel1 op 02-11-2025 20:31 ]

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Dat kun jij beter vertellen dan wij denk ik :) Dat is \\naamvandepcwaarjeheenwil\Sharenaam

Vertel even hoe het er voorheen uitzag, en waar je nu tegen aanloopt. je zegt Shares. Waren die bijvoorbeeld via een schijfletter gekoppeld of bladerde je via "computers in het netwerk" of had je specifieke mappen gedeeld?

Gwindorian's Diablo Profiel

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:29

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je eerst via netwerk gewoon de computers aanklikte, die functie leunt op nogal wat verouderde technieken.
Als je netwerk niet op privé staat (maar bijv. openbaar) dan is dat normaal, want dat is beveiliging. Zet je netwerk dan op privé. Ook moet network discovery aan staan op de PC waar je naartoe verbindt.

Als hij het op \\computernaam\sharenaam niet pakt, probeer het op \\ip-adres\share. Werkt het op IP wel dan werkt NetBIOS naamomzetting niet meer, dat is dan maar goed ook, want dat is een antiek protocol dat al heel lang uit had moeten staan en lekker is dan cabrio in een hoosbui :+

I reject your reality and substitute my own

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:04
Waarom denk je dat na een nieuwe Windows installatie de door jouw in het verleden aangemaakte shares zomaar vanuit het niet weer zouden verschijnen?
Hoe moet Windows weten welke dat zijn?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Dommel1 schreef op zondag 2 november 2025 @ 17:59:
Nu blijkt dat er tussen de PC's heen Shares meer zijn, dus gegevens onderling uitwisselen wordt lastig.
Zijn jullie dit ook tegengekomen? En wat zou er te doen zijn om die zgn. Shares weer te herstellen?
Waarschijnlijk geen wachtwoorden op de shares?
Zie topics:
Geen toegang mediaspeler via Samba
Microsoft Community: Network sharing issue (Enable Insecure Logins)
Your Windows Guide Ultimate Fix: Mapped drives not working in Windows 11, version 24H2
Pagina: 1