Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:08

macnerd

No Apples please :-)

Topicstarter
Ik zoek een?
UGreen NASync DXP4800 Plus of UGreen NASync DXP6800 Pro, met om te beginnen 2 data schijven, eventueel extra geheugen en ik lees ook dat Nvme cache handig/fijn is.

Wat is je budget?
Ik had ongeveer 1500,- in gedachten voor de NAS, 2 disks voor data, eventueel geheugenuitbreiding en cache geheugen. Met de NASync DXP6800 Pro zal ik wellicht iets hoger moeten gaan, maar dat is prima.

In eerste instantie gaat het om de NAS + 2 disks voor opslag en wat er nodig is om op te starten. Later upgraden is prima, maar wellicht is het handiger om het meteen te doen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja, UGreen. Specifiek de NASync DXP4800 Plus of de NASync DXP6800 Pro. De NASync DXP2800 voldoet niet, want niet uitbreidbaar met extra disks.

Wat wil ik ermee doen?
Ik ga beginnen met Docker met Paperless NGX. Die ga ik dan in de winter vullen met al mijn documenten (heb de meeste documenten van de afgelopen 20 jaar gescand).
Op mijn Synology had ik een wiki draaien met allerlei eigen notities. Voor een deel zal Paperless dat overnemen, maar ik denk dat een eigen wiki nog steeds handig is.
Verder wil ik mijn foto's erop zetten, alsook Immich.
Mijn dik 200+ CD's mogen er ook op, zodat ik ze via het netwerk kan luisteren op de internetradio's die ik heb staan.
Mijn vriendin wil ook een slimme deurbel, dus de video kan dan ook opgeslagen worden hierop.
Een SFTP-servertje kan denk ik ook wel handig zijn.
Ik wil ook graag toegang tot mijn mailarchief over de afgelopen 20 jaar (nu in PST's en MailStore Home opgeslagen).
Ik ben software ontwikkelaar, dus er komen ongetwijfeld ook eigen (web)applicaties op.

Wat betreft backup:
Ik schat in dat ik zo'n 5 TB aan data heb die ik niet kwijt wil (foto's, scans van documenten, mailarchief, cd-collectie). Ik heb die zowel op externe harddisk als ook bij Hetzner in een Storage Share. Er komen wel regelmatig foto's, documenten en emails bij maar het is niet schokkend veel. De NAS is vooral voor praktisch gebruik: altijd bij mijn foto's/aantekeningen/mail etc kunnen, en ook makkelijk zoeken. Nu heb ik alles maar niet makkelijk doorzoekbaar.

Aanvulling 27-11-2025:
De afgelopen tijd heb ik hier op Tweakers diverse UGreen NAS reviews en UGREEN NASync - Discussie & Ervaringen bekeken. En vandaag heb ik dit besteld :)
- UGreen NASync DXP4800 Plus + 120W DC UPS (via UGreen website) (samen 599,99 euro)
- uitvoering: Crucial P310 M.2 2280, zonder heatsink 2TB (2 stuks, 148,90 euro per stuk)
- uitvoering: Seagate IronWolf Pro, 16TB (ST16000NT001) (2 stuks, 359,- euro per stuk)
- uitvoering: Kingston ValueRAM KVR56S46BD8-32 (1 stuk á 249,- euro)

[ Voor 17% gewijzigd door macnerd op 27-11-2025 01:07 . Reden: Aanvulling ]

MacNerd