Ervaringen extra dakisolatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• hast66
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:09
Mijn vraag
Ik heb een huisje van 1969 met een vlinderdak. en hol vals plafond
25 jaar geleden de dakroofing laten vernieuwen en toen is er 6 cm (PIR?) isolatie geplaatst.
Loont het de moeite om hier bvb16cm isolatie te laten bovenop plaatsen. Gaat dit een warmer gevoel geven in het huis? (nu voelt het soms koud aan ook al is het 22°C).

Ik vind weinig ervaringen hiermee op het www. Vooral verkoopssites van dakwerkers?

Alvast bedankt

Alle reacties

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:57
alle antwoorden die je zoekt staan hier: Isoleren 101: Van ijzige zolder tot Warm Welkom!

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:53

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je kan controleren op tocht maar het kan ook zo zijn dat je stralingswarmte mist. In basismaakt isoleren het niet warmer het maakt het vooral goedkoper om te verwarmen, of voor het zelfde geld warmer stoken. de kans dat isolatie je kou gevoelens kan oplossen is dan ook niet heel groot. wat ik zou doen is opzoek naar tocht (rook test, doorblowertest, warmtebeeld camera) , opzoek naar lekken in de thermische schil (warmtebeld camera) en even naar je eigen wensen kijken er zijn mensen die stralingswarmte nodig hebben (haardvuur, infrarood panelen etc) als ik naar het bouwjaar en je upgrade kijk denk ik dat er nog ventilatie gaten naar buiten zitten tussen plafond en dakbeschot, die werden en worden eigenlijk nooit dicht gezet als er een warm dak wordt geplaatst. (en dat zou wel moeten)