Vraag

• keesellen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11 02:37
In verband overgang windows 10 naar windows 11.
Hieronder een foto van de spullen die ik nu heb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggXmoNiDeuizNLcezD_EhOJnf9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KcTVss5M4SDDoUsd1glqkvTh.png?f=fotoalbum_large
Kunnen jullie mijn advies geven over het kopen van een moederboard en processor,waarbij ik het geheugen en de videokaart kan blijven gebruiken?.
Of zeggen jullie dat kun je beter niet doen.
In het verleden hebben jullie altijd goed advies gegeven,vandaar dat ik jullie hulp weer vraag,heb er zelf niet zoveel verstand van.
Gr Kees

Alle reacties

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:25

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

DDR3 is simpelweg te oud, dat is niet meer te gebruiken met moderne systemen. Momenteel is het meestgebruikte al DDR5. De vraag is natuurlijk ook wat je gebruik is, als het puur voor office/internet is, is er voor enkele honderden euro's al een mooi systeempje samen te stellen. Dus kortom het hoeft zeker niet duur te zijn om alles nieuw te kopen als het gebruik niet te zwaar is.

youtube.com/@hisrep

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:42
Wat @DeNachtwacht al zegt. DDR3 is echt heel oud en denk dat je geen hardware gaat vinden welke door Windows 11 ondersteund wordt met DDR3 geheugen.
Daarnaast is het 2 generaties oud.

De vraag is inderdaad, wat doe je er mee en ook wat is het budget hiervoor.
Geheugen is het kleinste bedrag voor een upgrade. Grafischekaart zit wellicht al in de processor keuze. Mits je niet zware spellen speelt of andere redenen hebt voor de huidige pc keuze.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:04
De grafische kaart is ook prima los mee te nemen. Ik heb zelf ook een modern systeem met een 970 kaart. De spellen die ik speel vereisen niet meer dan dat.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• keesellen
  • Laatst online: 01-11 02:37
Heel erg bedankt voor de reactie's.
Weet weer wat meer.
gr Kees

• The_Doman
  • Laatst online: 23:49
Zoals al aangegeven, er valt niets te upgraden voor Windows 11.
Alleen via de bekende "workarounds".

Processor vervangen (i5-3570)
The_Doman schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 21:41:
Zoals al opgemerkt valt er niets aan te upgraden.
Alleen vrijwel alles vervangen door een nieuw systeem.
Pagina: 1