Vraag

• Trithereon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-11 11:40
Mijn vraag: Helaas ben ik laatst na een LAN party met mijn scherm tegen een muur aan gelopen (letterlijk) waardoor die stuk is.

Wat ik nu zoek is een nieuw scherm, mijn oog is gevallen op de uitvoering: Philips Evnia 32M2N8900/00 Wit .

Alleen lees ik hier veel verschillende dingen over. De ene zegt fantastisch scherm, de ander zegt het brand snel in. En dat hij automatisch pixel refresh heeft zonder dat je dit kan stoppen terwijl je aan het gamen bent. Dat zal voor mij wel een echt een rage quit worden voor mij haha.

Ik wil omdat ik een white build heb.
Graag een witte monitor. Hebben jullie advies, want ik zie door de monitoren het beeld niet meer. :+

Schade van het scherm : Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcHy-oDtbenkYVeFSHjkvY7sNpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZnBfwrpGriX5lii4Vwn5sMIu.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:15
Over het inbranden.... alle OLED branden in.
Maar....
Het tempo, de zichtbaarheid en de mate van irritatie aan het inbranden verschilt van scherm tot scherm en de ervaring varieert van gebruiker tot gebruiker.
In principe hebben de meeste schermen bij 8 uur gebruik per dag, 200 dagen per jaar en 5 jaar een lichte vorm van vertekening zichtbaar.

Wil je dit absoluut niet? Koop dan een IPS scherm
Zelf heb ik recent een OLED gekocht, maar nog veel te weinig uren gebruikt om iets te kunnen zeggen over inbranden...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

*ahum* Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Koopadviesvragen horen in de koopadviesfora. Move VB -> CKA

Oslik blyat! Oslik!

• Trithereon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-11 11:40
Excuus!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:22
Als je je zorgen maakt om inbranden van OLED is dit wellicht een leuke video om te kijken YouTube: Deliberately Burning In My QD-OLED Monitor - 18 Month Update

• Oakwood5784
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 01-11 13:15
Ik denk: leuk scherm, krachtige specs. Maar ik zou niet blind erin springen het burn‑in‑risico en die automatische refresh kan je echt gek maken tijdens gamen. Misschien iets iets “veilingers” kiezen als je zekerheid wil.
Pagina: 1