Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil erop gaan simraces, gamen en video's maken (adobe)
Wat mag het systeem gaan kosten?
2400 mag het kosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik neem mijn M2 Samsung) en ssd mee.
Ga je overklokken? nee
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik verwacht dat de tweaker community mij weer een op gang helpt aangezien deze ouwe tweaker er een aardige tijd tussenuit is geweest met het bouwen van een systeem. De laatste die ik gebouwt heb was namelijk in 2017. Ik draai nog op een 1080TI maar merk dat het echt tijd wordt om te vervangen.
Ik lees hier en daar op het internet dat ik mogelijk wat problemen krijg bij het plaatsen van de CPU koeler ivm hoge geheugen blok. Klopt dat?
Wat ik tot nu toe heb:
Processor
1x AMD Ryzen 7 9800X3D, 4,7 GHz (5,2 GHz Turbo Boost) socket AM5 processor
Werkgeheugen: G.Skill 32 GB DDR5-6000 Kit (F5-6000J3040F16GX2-TZ5RS, Trident Z5 RGB, zilver)
Behuizing: Fractal Design North midi tower, wit, tempered glass
Videokaart: GIGABYTE GeForce RTX 5070 Ti AERO OC 16G
Case-fans: 4× Noctua NF-A12x25 PWM
Voeding: MSI MAG A850GL PCIE5 WHITE, 850 Watt
Moederbord: ASRock B850 Steel Legend WiFi, socket AM5
Processor: AMD Ryzen 7 9800X3D
CPU-koeler: Noctua NH-D15
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil erop gaan simraces, gamen en video's maken (adobe)
Wat mag het systeem gaan kosten?
2400 mag het kosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik neem mijn M2 Samsung) en ssd mee.
Ga je overklokken? nee
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik verwacht dat de tweaker community mij weer een op gang helpt aangezien deze ouwe tweaker er een aardige tijd tussenuit is geweest met het bouwen van een systeem. De laatste die ik gebouwt heb was namelijk in 2017. Ik draai nog op een 1080TI maar merk dat het echt tijd wordt om te vervangen.
Ik lees hier en daar op het internet dat ik mogelijk wat problemen krijg bij het plaatsen van de CPU koeler ivm hoge geheugen blok. Klopt dat?
Wat ik tot nu toe heb:
Processor
1x AMD Ryzen 7 9800X3D, 4,7 GHz (5,2 GHz Turbo Boost) socket AM5 processor
Werkgeheugen: G.Skill 32 GB DDR5-6000 Kit (F5-6000J3040F16GX2-TZ5RS, Trident Z5 RGB, zilver)
Behuizing: Fractal Design North midi tower, wit, tempered glass
Videokaart: GIGABYTE GeForce RTX 5070 Ti AERO OC 16G
Case-fans: 4× Noctua NF-A12x25 PWM
Voeding: MSI MAG A850GL PCIE5 WHITE, 850 Watt
Moederbord: ASRock B850 Steel Legend WiFi, socket AM5
Processor: AMD Ryzen 7 9800X3D
CPU-koeler: Noctua NH-D15