Ik zoek een?
Nieuwe telefoon ter vervanging van mijn Samsung A52S 5G.
Daar is het scherm kapot van gegaan. Voor 30€ een ander scherm gekocht bij Ali en zelf vervangen, maar ik merk dat dit toch niet perfect is: soms worden er op allerlei plaatsen kliks geregistreerd, vingerafdruk sensor werkt minder goed bij vochtige/vuile vingers en er komen soms ook al roze blok artifacten op het scherm (die ook weer verdwijnen). Kan nog eens een ander scherm kopen, op de gok dat dit dan beter werkt, maar heb er weinig vertrouwen in.
Vermits voor het werk MFA belangrijk is, moet de telefoon wel betrouwbaar zijn.
Wat is je budget?
Budget is op zich geen probleem, maar ik merk dat ik meestal liefst tussen de 300-450€ wil uitgeven.
Als er mega fantastische features zijn aan een hogere prijs, kan dit zeker de moeite waard zijn. Is toch op de zaak.
Ik voel me echter niet comfortabel om met 1.000€ op zak rond te lopen.
Vraag me ook af of een telefoon van 250€ voor mijn behoeften niet even goed kan zijn als eentje van 400€...
Moet wel vlot genoeg zijn, dat wel. Geen trage UI.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Weinig speciaals: surfen, social media lezen, af en toe foto trekken (snelheid van paraatheid is daarbij belangrijker dan kwaliteit), muziek luisteren, navigatie, ...
Wel belangrijk: moet micro SD kaart slot hebben! (en dat beperkt de keuze al vrij hard merk ik)
Waterdichtheid (voor bij joggen, fietsen), is ook zeker handig!
Ook niet te groot is wel fijn. De huidige telefoon vind ik al wel groot genoeg.
Is het nuttig te wachten tot Black Friday of zo?
Ik zie nu bvb heel wat extra's bij Xiaomi bij een 15T (wat echter geen SDXC slot heeft)
Wat heb je zelf al gevonden?
Zoeken op de criteria 250-500€, Android 14/15, microSDXC en minimum 3 sterren levert de volgende op:
- Samsung A55 5G
- Motorola Edge 60
- Sony Xperia 10 VI
- Fairphone 5
- Redmi Note 14 Pro 4G
Vrij weinig dus.
Wat zijn hier de aanraders in?
In een ander draadje hier vond ik ook een link naar stevigere telefoons:
- Ulefone Armor 27T: FLIR en nachtcamera lijken me wel eens leuk, mogelijks zelfs handig.
Ik neem aan dat deze een pak meer wegen, maar voor de rest lijken die telefoons goed up to date te zijn met Android en qua RAM/opslag zeker niet onder te doen. Wat zijn de nadelen?
Nieuwe telefoon ter vervanging van mijn Samsung A52S 5G.
Daar is het scherm kapot van gegaan. Voor 30€ een ander scherm gekocht bij Ali en zelf vervangen, maar ik merk dat dit toch niet perfect is: soms worden er op allerlei plaatsen kliks geregistreerd, vingerafdruk sensor werkt minder goed bij vochtige/vuile vingers en er komen soms ook al roze blok artifacten op het scherm (die ook weer verdwijnen). Kan nog eens een ander scherm kopen, op de gok dat dit dan beter werkt, maar heb er weinig vertrouwen in.
Vermits voor het werk MFA belangrijk is, moet de telefoon wel betrouwbaar zijn.
Wat is je budget?
Budget is op zich geen probleem, maar ik merk dat ik meestal liefst tussen de 300-450€ wil uitgeven.
Als er mega fantastische features zijn aan een hogere prijs, kan dit zeker de moeite waard zijn. Is toch op de zaak.
Ik voel me echter niet comfortabel om met 1.000€ op zak rond te lopen.
Vraag me ook af of een telefoon van 250€ voor mijn behoeften niet even goed kan zijn als eentje van 400€...
Moet wel vlot genoeg zijn, dat wel. Geen trage UI.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Weinig speciaals: surfen, social media lezen, af en toe foto trekken (snelheid van paraatheid is daarbij belangrijker dan kwaliteit), muziek luisteren, navigatie, ...
Wel belangrijk: moet micro SD kaart slot hebben! (en dat beperkt de keuze al vrij hard merk ik)
Waterdichtheid (voor bij joggen, fietsen), is ook zeker handig!
Ook niet te groot is wel fijn. De huidige telefoon vind ik al wel groot genoeg.
Is het nuttig te wachten tot Black Friday of zo?
Ik zie nu bvb heel wat extra's bij Xiaomi bij een 15T (wat echter geen SDXC slot heeft)
Wat heb je zelf al gevonden?
Zoeken op de criteria 250-500€, Android 14/15, microSDXC en minimum 3 sterren levert de volgende op:
- Samsung A55 5G
- Motorola Edge 60
- Sony Xperia 10 VI
- Fairphone 5
- Redmi Note 14 Pro 4G
Vrij weinig dus.
Wat zijn hier de aanraders in?
In een ander draadje hier vond ik ook een link naar stevigere telefoons:
- Ulefone Armor 27T: FLIR en nachtcamera lijken me wel eens leuk, mogelijks zelfs handig.
Ik neem aan dat deze een pak meer wegen, maar voor de rest lijken die telefoons goed up to date te zijn met Android en qua RAM/opslag zeker niet onder te doen. Wat zijn de nadelen?