Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erg
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-07 16:09
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone. Mijn huidige Cat S62 Pro heeft me de afgelopen vijf jaar uitstekend gediend, maar begint nu kuren te vertonen. Tijd dus voor een vervanger.

Ik zoek een robuuste smartphone die tegen een stootje kan – ik werk in de bouw, dus hij moet echt wat aankunnen. Verder is een lange accuduur belangrijk, zodat ik niet halverwege de dag al zonder stroom zit. Wat ik ook graag weer zou willen, is een warmtebeeldcamera. Die functie heb ik op mijn huidige toestel veel gebruikt en zou ik niet willen missen.

Belangrijk is ook dat het toestel niet te groot is. Veel rugged smartphones zijn flink aan de maat, maar ik geef de voorkeur aan een wat compacter model dat goed in de hand ligt en makkelijk mee te nemen is.

Ik heb geen vast budget; ik wil gewoon een goede telefoon waar ik weer ongeveer vijf jaar mee vooruit kan, zoals met mijn huidige toestel. Ik ben al naar een aantal modellen aan het kijken geweest, maar het zijn vaak merken waar ik nog nooit van gehoord heb – en ik weet eerlijk gezegd niet goed wat ik moet kiezen.

Heeft iemand suggesties of ervaring met dit soort toestellen? Alle tips zijn welkom!

Bvd,
jeroen

Mijn bakkie

Beste antwoord (via erg op 05-06-2025 18:32)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
erg schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 00:03:
[...]

Flir helpt mij bij het opsporen van vloerverwarming en warmwaterleidingen. Er is an sich ook wel een dedicated apparaat voor te koop maar omdat het nu in mijn telefoon zit heb ik die tool niet. Stel dat ik een telefoon vind die alles heeft behalve de flir dan is het kopen van een warmtebeeldcamera natuurlijk gewoon een optie.

Een case heb ik liever niet, er blijft vuil achter hangen en bij mijn vorige telefoon (samsung galaxy) heb ik 4 cases versleten (a 40 eu per stuk als ik me niet vergis).

Camera hoeft van mij geen wonderding te zijn. Ik ben tevreden met de huidige foto's van mijn cat s62 al weet ik dat de techniek niet heeft stil gestaan en het natuurlijk veel beter kan.

bedankt voor je suggestie vwb de doogee!
Geen vast budget dan is de Ulefone Armor 28 Ultra Thermal Vision een mooie optie. Grote 10600mAh accu, flagship niveau prestaties en een FLIR camera. Voor maar net iets meer dan 1000 euro. :p
Voor minder dan de helft van dat bedrag heb ook de Ulefone Armor 27T, met FLIR camera en een zelfde grootte accu maar met meer bescheiden specs.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:15
Ik heb een Cubot Quest, al jaren.
Geen bekend merk, maar wel een degelijk toestel.
Ze maken allerlei rugged phones, misschien zit er een tussen die aan jouw eisen voldoet?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:42
Doogee heeft ook rugged modellen. Ik heb de v30 gehad na mijn cat s62. De v30 is groot, wel prima verder op de camera na. Daarom ben ik nu over op samsung s24 ultra.
Maar kijk gerust dus naar doogee.

Maar inmiddels zijn veel telefoons waterdicht. En met een goede case erom ook rugged. Ook een optie wellicht?

Cat bestaat niet meer. De s62 is ook wel sloom ding met niet zo helder scherm. Maar de flir camera blijft gaaf! Als flir een eis is, dan zal de lijst rugged telefoons met flir niet zo groot zijn toch? Welke heb je gevonden?

[ Voor 26% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 29-05-2025 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erg
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-07 16:09
kjiratsiekoedel schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:46:
Doogee heeft ook rugged modellen. Ik heb de v30 gehad na mijn cat s62. De v30 is groot, wel prima verder op de camera na. Daarom ben ik nu over op samsung s24 ultra.
Maar kijk gerust dus naar doogee.

Maar inmiddels zijn veel telefoons waterdicht. En met een goede case erom ook rugged. Ook een optie wellicht?

Cat bestaat niet meer. De s62 is ook wel sloom ding met niet zo helder scherm. Maar de flir camera blijft gaaf! Als flir een eis is, dan zal de lijst rugged telefoons met flir niet zo groot zijn toch? Welke heb je gevonden?
Flir helpt mij bij het opsporen van vloerverwarming en warmwaterleidingen. Er is an sich ook wel een dedicated apparaat voor te koop maar omdat het nu in mijn telefoon zit heb ik die tool niet. Stel dat ik een telefoon vind die alles heeft behalve de flir dan is het kopen van een warmtebeeldcamera natuurlijk gewoon een optie.

Een case heb ik liever niet, er blijft vuil achter hangen en bij mijn vorige telefoon (samsung galaxy) heb ik 4 cases versleten (a 40 eu per stuk als ik me niet vergis).

Camera hoeft van mij geen wonderding te zijn. Ik ben tevreden met de huidige foto's van mijn cat s62 al weet ik dat de techniek niet heeft stil gestaan en het natuurlijk veel beter kan.

Mijn bakkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:12
Geen flir, maar de Xcover 7 Pro al gezien?
uitvoering: Samsung Galaxy Xcover7 Pro Enterprise Edition Zwart

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
erg schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 00:03:
[...]

Geen vast budget dan is de Ulefone Armor 28 Ultra Thermal Vision een mooie optie. Grote 10600mAh accu, flagship niveau prestaties en een FLIR camera. Voor maar net iets meer dan 1000 euro. :p
Voor minder dan de helft van dat bedrag heb ook de Ulefone Armor 27T, met FLIR camera en een zelfde grootte accu maar met meer bescheiden specs.
Pagina: 1