Vaag scherm met kleurenpixels na laatste update Windows 11

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonvHH
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 21:09
Ik ben nieuw op Tweakers en hopelijk heb ik de juiste rubriek in dit forum voor mijn vraag.

Mijn laptop, ASUS Vivobook 15 op Windows 11 heeft sinds zijn laatste update een probleem met het scherm. Dit verandert onregelmatig in een vaag onleesbaar scherm vol met gekleurde pixels. De enige manier om dit te verhelpen is door een externe monitor aan te sluiten en het scherm te dupliceren. Beide schermen hebben dan goed beeld. Wanneer ik echter kies om de schermen uit te breiden dan geeft de laptop weer een vaag scherm vol met gekleurde pixels, terwijl de externe monitor een normaal beeld geeft.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het betreft dus een ASUS Vivobook 15 met op Windows 11
11th Gen Intel(R) Core(TM) i5-1135G7 @ 2.40GHz (2.42 GHz)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb op Google gezocht maar kom daar niet verder.
Ik heb naar de recente drivers gezocht van mijn grafische kaart (Intel(R) Iris(R) Xe Graphics)
Die is recent.
Iemand vroeg mij wel of toevallig de kat niet over het toetsenbord heeft gelopen tijdens de update. Dat is mogelijk.

Wie kan mij helpen? Bij voorbaat dank voor suggesties.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQp-8C9Hy65_mPtPTdkl7FcJBHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R4rjBjmC59DM73B7P6pO2m0o.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door AntonvHH op 27-10-2025 21:09 . Reden: Foto van scherm bijgevoegd ]