Toon posts:

VB even snel als C ???

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 714 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 21:14 schreef farlane het volgende:
Punt is wel dat door de opzet van de taal VB (als die er al is ;) ), het een ongelooflijke knoeiboel wordt als je meer dan 2 paginas code hebt. Bovendien is het loskoppelen van de functionaliteit van je user interface praktisch onmogelijk.
Alle andere punten heb je redelijk (helemaal eigenlijk) gelijk in,deze functionaliteit is vrij gemakkelijk te realiseren door je logica in classes te verpakken, goed je hebt niet de class features die je gewent bent uit c++ zoals inheritance ed. maar het is toch nog net genoeg om de scheiding tussen je gui en je logica te kunnen maken.
(en ze hebben het allemaal goed gemaakt in vb.net)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Op zaterdag 22 september 2001 12:17 schreef beelzebubu het volgende:
Wat curry dus zegt over "ik verander een comment en hij wordt niet gehercompileerd" is natuurlijk leuk maar vindt ik eigenlijk al niet kunnen, een IDE hoort dat verschil nauwelijks/niet te zien (is ook weer voor bugs vatbaar - en die zijn uiteraard zeeeeeeeeeeeer irritant)
Dus wat jou betreft mag het grafische gedeelte van de IDE de context van een wijziging wel snappen (als in syntax-highlighting) maar het functionele gedeelte niet? Commentaar maakt nooit functioneel verschil...

En VC++ houdt ook constant voor de code completion bij welke variabelen/types er in de includes staan gedefinieerd, waarom zou ie die kennis niet andersom mogen gebruiken om te constateren dat een file een bepaalde variabele/type niet gebruikt?

Kijk een class-wijziging moet altijd recompilen omdat het bijna onmogelijk is te voorspellen of ie ergens geaggregeerd of gesubclassed wordt, maar een waarde toevoegen aan een enum (niet wijzigen dus) is imho geen valide reden tot full recompile.

Professionele website nodig?

• curry684

curry684

Op zaterdag 22 september 2001 21:44 schreef Yarvieh het volgende:
[...]
(en ze hebben het allemaal goed gemaakt in vb.net)
Alleen jammer dat het 100% niet backwards-compatible is en je er dus nog geen k*t aan hebt.

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 23:10 schreef curry684 het volgende:
Alleen jammer dat het 100% niet backwards-compatible is en je er dus nog geen k*t aan hebt.
Mja true true, maar we zijn het er beide over eens dat de huidige vb (versie 5/6) niet echt een mooie programmeer taal is, maken ze er wat moois van, ga je zeuren dat het niet backwards compatible is met well ermz..*crap* ;)

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 23:08 schreef curry684 het volgende:

[..]

Dus wat jou betreft mag het grafische gedeelte van de IDE de context van een wijziging wel snappen (als in syntax-highlighting) maar het functionele gedeelte niet? Commentaar maakt nooit functioneel verschil...

En VC++ houdt ook constant voor de code completion bij welke variabelen/types er in de includes staan gedefinieerd, waarom zou ie die kennis niet andersom mogen gebruiken om te constateren dat een file een bepaalde variabele/type niet gebruikt?

Kijk een class-wijziging moet altijd recompilen omdat het bijna onmogelijk is te voorspellen of ie ergens geaggregeerd of gesubclassed wordt, maar een waarde toevoegen aan een enum (niet wijzigen dus) is imho geen valide reden tot full recompile.
Ja... heb je misschien wel gelijk in.....

Maar het is allemaal zo buggevoelig, lijkt me, met indirecte verwijzingen tussen bestanden enzo..... Ik weet niet in hoeverre VC++ deze indirecte verwijzingen allemaal begrijpt..... Wat jij ook al noemde over subclasses enzo. En dat lijkt mij zeer irritant en onvindbaar als op die manier "bugs" in je programma komen. Veiligheid voor alles zou ik zeggen (met een naief hoofd en weinig ervaring in grote projecten :P)

Zal wel beetje conservatisme van mij zijn (ik gebruik meestal in linux gewoon vi of nedit ofzo, geen echte geavanceerde grafische IDE ofzo)...

• curry684

curry684

Op zaterdag 22 september 2001 23:26 schreef Yarvieh het volgende:
Mja true true, maar we zijn het er beide over eens dat de huidige vb (versie 5/6) niet echt een mooie programmeer taal is, maken ze er wat moois van, ga je zeuren dat het niet backwards compatible is met well ermz..*crap* ;)
Daar hebben MS en Intel toch copyright op, het GIGO(tm) concept? (Garbage In Garbage Out :) )

Een P-3 zou ook minstens dubbel zo snel kunnen zijn als ie niet een superset van de instructieset van de 8068 zou gebruiken (een Itanium is niet voor niets zo retesnel op custom-written code). En WinXP had ook een stuk kleiner en sneller kunnen zijn als je er niet alle Win32 bagger uit 1995 nog op kon draaien :9

• curry684

curry684

Op zaterdag 22 september 2001 23:51 schreef beelzebubu het volgende:
(met een naief hoofd en weinig ervaring in grote projecten :P)
Ik zou een stuk minder roken als ik niet na iedere header-change 10-20 minuten moest wachten op een recompile... ga MS en Borland denk ik maar eens aanklagen voor 7,5 miljard dollar wegens poging tot moord 8-)

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 16:35
Op zaterdag 22 september 2001 21:44 schreef Yarvieh het volgende:

...
en ze hebben het allemaal goed gemaakt in vb.net
...
Heb nog niet de eer gehad om met vb.net te werken. Kwam het niet in oktober officieel uit?

Ik vind de OO mogelijkheden in VB op dit moment inderdaad vrij bagger iig.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1 2 Laatste