Webwinkel betaald geld niet terug, wacht al meer dan 4 weken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.874 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-10 00:23
Goedendag,

op 13 juli heb ik op
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
een tv besteld voor 624 euro, na 2 maanden wachten en meerdere beloftes dat de tv over x weken verzonden zou worden, was mijn geduld op en heb ik de bestelling op 26 September geannuleerd, annuleren ging heel lastig, wel 4x kreeg ik een reactie of ik niet een ander model wilde, alsof ze mijn annulering negeerde. Ook kwamen ze met het ''aanbod'' om het bedrag om te laten zetten in shop crediet met 50 euro extra met de mededeling dat je dit altijd zou kunnen omzetten in cash, vreemd verhaal.

16 Oktober kreeg ik het bericht dat ze mijh terugbetaling hadden 'klaargezet', 21 Oktober nog niets ontvangen dus gevraagd waar mijn geld bleef, als reactie kreeg ik:
'De zaak is doorgezet naar de case manager die zal ervoor zorgen dat het bedrag z.s.m. wordt overgemaakt'

Het is nu 24 Oktober en heb mijn geld nog steeds niet terug, en Trustpilot staat vol van mensen met dezelfde ervaring als mij, zelfs mensen die al maanden op hun geld wachten.
Wat zijn mijn mogelijkheden?, ik ga vandaag aangifte doen bij de politie voor oplichting, kan ik een incasso bureau inschakelen om mijn geld terug te halen?

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 24-10-2025 12:04 . Reden: Naam winkel tussen mo-tags gezet zoals in het SF beleid staat ]

Beste antwoord (via Yorinn op 24-10-2025 23:21)

• Vlizzjeffrey
Goed nieuws, nadat ik een paar uur geleden een email heb gestuurd waarin ik aangeef aangifte te doen bij de politie en andere mensen op forums en review-sites zal waarschuwen voor hun manier van zaken doen, hebben ze direct mijn geld terug gestort. Ik kreeg ook ineens met een andere persoon te maken. Ze hebben het letterlijk net overgemaakt:
Datum/Tijd: 24-10-2025 14:53:38
Valutadatum: 24-10-2025

Eind goed al goed dus, maar wat een stress heeft me dit veroorzaakt, na meermaals aan het lijntje gehouden te zijn had ik er geen vertrouwen meer in, heb meer dan 20 emails gestuurd, ik gun dit niemand. Als compensatie bieden ze een lampje aan dat lichtjes op je plafond schijnt.

De tv is ondertussen ook bij andere aanbieders in de aanbieding geweest, maar die heb ik nu ook allemaal gemist hierdoor, ging om een 55 inch LG B4.

Bedankt voor al jullie hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:39
Hoe heb je betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:01
Heb je rechtsbijstand? Die kunnen makkelijker druk zetten.
Een incassobureau gaat je waarschijnlijk meer geld kosten en ik weet niet of die particuliere zaken doen. Aangifte voor oplichting, daar is het nog te vroeg voor. 16 oktober hebben ze pas aangegeven dat ze gaan terugbetalen, dus ze zitten nog binnen de termijn. Dat ze met aanbiedingen komen is onderhandeling, daar had je misschien duidelijker op je strepen kunnen staan (maar ik ken de correspondentie niet).

Dus, als je rechtsbijstand hebt, inschakelen om een duidelijke brief te laten schrijven met duidelijke uiterste betaaltermijn etc. En anders zelf een duidelijke mail/brief sturen waarin je de wettelijke termijnen voor terugbetaling aanhaalt en verwacht dat het terugbetaald is, en je anders stappen onderneemt.... (en dat moet je vervolgens dan ook willen/doen, anders is het een loos dreigement).

En een les voor volgende keer: eerst reviews opzoeken. Je ziet dat ze actief reviews censureren op trustpilot e.d. dus dat had een red flag moeten zijn. Maar daar heb je nu niets aan en ze moeten gewoon terugbetalen ongeacht je keuzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:01
Dit zijn de betaalopties die ik zie, en er zit niets bij wat verzekerd is (paypal/creditcard oid)
Members only:
Ook opvallend: ze spreken van "betaal achteraf" in de header, maar bij het afrekenen kan dit niet...

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 24-10-2025 12:05 . Reden: Afbeelding in mo-tags gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
Ik heb betaald met iDEAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-10 19:24
Ik vind die Bankoverschrijving met 5% korting ook wel interessant... die heb ik nog niet eerder gezien.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
Waah schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:47:
16 oktober hebben ze pas aangegeven dat ze gaan terugbetalen, dus ze zitten nog binnen de termijn.
Ik heb 26 September de bestelling geannuleerd, dus de terugbetaling is al ruim buiten de wettelijke termijn van 2 weken, de 2 weken termijn voor terubetaling gaat in zodra de klant de annulering maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:45
Met de reviews van mensen die het zelfde mee maken klinkt dit als een faillissement in de maak. Snel drukzetten met een advocaat en flink wat bombarie zal denk ik de meeste kans van slagen geven. Dit soort partijen betalen als eerste aan de klanten die ze het meest hoofdpijn bezorgen, moraliteit en recht zijn vaak ver te zoeken.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:45
Humor: ze hebben de "Benelux Enterprise Awards" gewonnen in hun sector. Google daar maar eens op :+

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:50:
[...]

Dit zijn de betaalopties die ik zie, en er zit niets bij wat verzekerd is (paypal/creditcard oid)

***members only***

Ook opvallend: ze spreken van "betaal achteraf" in de header, maar bij het afrekenen kan dit niet...
Bij betaalopties staat dat ze alle creditcards van alle grote aanbieders accepteren. Pure speculatie, maar het zou kunnen dat het of nooit heeft gewerkt, of dat het recentelijk uit gezet is.

Ik denk dat OP idd het beste zoveel mogelijk druk nu kan zetten, zoals @big bang heeft aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Vlizzjeffrey schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:37:

16 Oktober kreeg ik het bericht dat ze mijh terugbetaling hadden 'klaargezet',

Het is nu 24 Oktober en heb mijn geld nog steeds niet terug
Ik zou 2 tot 4 weken aanhouden vanaf 16 Oktober, dat is niet zo'n hele gekke termijn bij terugbetalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:14
*knip* Dit helpt TS niet verder.

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 24-10-2025 13:25 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

Alle recente negatieve reviews lijken "onder review" te liggen bij trust pilot. erg apart.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:59
Shunt schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:21:
Alle recente negatieve reviews lijken "onder review" te liggen bij trust pilot. erg apart.
Bedreigingen
Dit bedrijf heeft reviewers onder druk gezet om hun negatieve reviews te wijzigen of te verwijderen.

Door dit te doen, beperkt het bedrijf opzettelijk de informatie die beschikbaar is op hun profielpagina. Dit is niet toegestaan op Trustpilot, omdat dit de betrouwbaarheid van reviews in gevaar kan brengen en kan leiden tot vooringenomenheid.

Reviewers mogen onbelemmerd hun ervaringen met een bedrijf delen, zowel positief als negatief.
Niet echt zuiver inderdaad.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Discussie over reviews en de werkwijze van deze webwinkel horen niet in een probleemtopic thuis. Dit mag dan ook achterwege blijven zodat we TS kunnen helpen met zijn probleem.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Greatsword schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:16:
[...]

Ik zou 2 tot 4 weken aanhouden vanaf 16 Oktober, dat is niet zo'n hele gekke termijn bij terugbetalingen.
De termijn is 2 weken, volgens alle websites als het ACM, de consumentenbond etc. maar ook gewoon letterlijk volgens de wet:
De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.
Enige uitzondering is als de koper het product al heeft ontvangen en die niet terugstuurt, maar aangezien de TV in dit geval nog niet eens verzonden is is dat niet van toepassing.

Strikt genomen kun je nu dus rente gaan rekenen.

De vraag is alleen wat je daar aan hebt als de winkel gewoon niet meewerkt, en op basis van de reviews gaat dat je probleem zijn. Dat wordt dus ofwel gewoon zo lang wachten als de winkel wil, ofwel een juridisch traject starten. Hier zijn er genoeg ervaringsdeskundigen, o.a.:
Toen wij concreet met een deadline dreigden actie te ondernemen hadden we ineens het volledige aankoopbedrag binnen één dag op de rekening staan.

[ Voor 74% gewijzigd door bwerg op 24-10-2025 15:08 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
Goed nieuws, nadat ik een paar uur geleden een email heb gestuurd waarin ik aangeef aangifte te doen bij de politie en andere mensen op forums en review-sites zal waarschuwen voor hun manier van zaken doen, hebben ze direct mijn geld terug gestort. Ik kreeg ook ineens met een andere persoon te maken. Ze hebben het letterlijk net overgemaakt:
Datum/Tijd: 24-10-2025 14:53:38
Valutadatum: 24-10-2025

Eind goed al goed dus, maar wat een stress heeft me dit veroorzaakt, na meermaals aan het lijntje gehouden te zijn had ik er geen vertrouwen meer in, heb meer dan 20 emails gestuurd, ik gun dit niemand. Als compensatie bieden ze een lampje aan dat lichtjes op je plafond schijnt.

De tv is ondertussen ook bij andere aanbieders in de aanbieding geweest, maar die heb ik nu ook allemaal gemist hierdoor, ging om een 55 inch LG B4.

Bedankt voor al jullie hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-10 12:03
Fijn dat het is opgelost! Ik persoonlijk zou alsnog deze ervaring delen op andere websites. Hoe meer mensen weten over deze praktijken, hoe beter!

Wat betreft je televisie komt binnenkort natuurlijk Black Fridat eraan, maar je kan ook het topic OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic in de gaten houden voor mooie aanbiedingen/prijzen. Mensen delen hier hun ervaring met een winkel, waar zij een lagere prijs aangeboden hebben gekregen, puur door te vragen. Misschien kan je dan wel een B5 of zelfs C5 scoren voor dezelfde prijs als je toen had voor de B4.

PSN: Redrafted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foxboro
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-10 14:28
De bestuurder van deze 'webshop' is al eerder in het vizier gekomen met exact dezelfde praktijken. Zie https://www.bnnvara.nl/ka...t-is-tv-hun-beloften-waar. Pas dus op voor deze webshop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

foxboro schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:21:
De bestuurder van deze 'webshop' is al eerder in het vizier gekomen met exact dezelfde praktijken. Zie https://www.bnnvara.nl/ka...t-is-tv-hun-beloften-waar. Pas dus op voor deze webshop.
Members only:
Hier hebben ze er ook al een waarschuwing bij staan. Zal vast wel niet voor niets zijn,,,,,

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 24-10-2025 18:39 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:02
Will_M schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:24:
[...]
Members only:
Hier hebben ze er ook al een waarschuwing bij staan. Zal vast wel niet voor niets zijn,,,,,
En bijna alle negatieve reviews zijn als illegaal nep etc geraporteerd...

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 24-10-2025 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-10 14:26
loki504 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:48:
[...]

En bijna alle negatieve reviews zijn als illegaal nep etc geraporteerd...
Bijna allemaal vandaag gedaan. En ook héél veel positieve reviews in korte tijd. En veel copy-paste reacties op slechte reviews vandaag.

Actief bedrijf dus, op Truspilot ;(

Als hun klantenservice nou wat minder op Trustpilot zat en wat meer met klachten van klanten bezig was |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien het probleem van TS is opgelost en het hier nu alleen over Trustpilot en reviews doorgaat, doe ik dit topic op slot.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.