Advies access point WIFI door gewapend beton

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinKle
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20-10 21:54
Beste leden,

Ik ben van plan een beveiligingscamera te installeren op mijn ondergrondse parkeerplaats, die zich onder mijn gelijkvloers appartement bevindt. De camera heeft een stabiele wifi-verbinding nodig, maar ter plaatse beschik ik helaas niet over een ethernetpoort of stopcontact.

Daarom overweeg ik een krachtig access point aan te schaffen dat het wifi-signaal betrouwbaar door gewapend beton kan sturen. De installatieplek in mijn appartement beschikt wél over een ethernetpoort en stroomvoorziening, dus daar kan het access point probleemloos geplaatst worden.

Mijn kennis van draadloze netwerken is beperkt, dus ik hoop dat jullie me kunnen adviseren. De afstand tussen het access point en de camera bedraagt maximaal 15 meter, maar het signaal moet wel door de fundering van een appartementsblok heen.

Mijn budget voor het access point ligt rond de €800, al weet ik niet goed wat gangbaar is voor dit soort toepassingen. Alle tips en suggesties zijn welkom!

Beste antwoord (via KevinKle op 20-10-2025 21:18)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:47
Een krachtig ap is leuk, maar kan de camera ook terug praten?
Want dat is wat hij de meeste van de tijd zal doen. Het accesspoint zal vooral luisteren.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hoe wil je de camera dan van stroom voorzien als je dat daar al niet hebt? Accu? die je elke keer wisselt? of?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:27
Klinkt als een private camera in een semi publieke ruimte (medebewoners). Wat vindt de VvE en/of medebewoners en /of verhuurder hiervan? Mochten zij alles prima vinden; lange CAT6 kabel met een PoE camera door een elektrabuis naar de garage door het gebouw boren en/of langs de muren leggen.
En inderdaad; hoe krijg je stroom als een PoE niet gaat lukken? Overigens acht ik de kans erg laag dat het je gaat lukken qua signaalsterkte als het per WiFi moet.

[ Voor 15% gewijzigd door MoiZie op 20-10-2025 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:06

franssie

Save the albatross

Ik zou camera bewaking inbrengen op de VVE vergadering, wellicht hebben meer mensen er belang bij namelijk (zo hebben wij het in een garagebox complex aangelegd vanwege huurders die zich misdroegen, en ter preventie van drugsopslag etc).
Dan kan je de aanlegkosten via de VVE regelen. Het is dan ook niet echt meer een discussie - het is geen openbare ruimte, en een enkel lid kan protesteren over privacy (hebben we ook gehad, die sppot camera's onder de verf) maar na een reprimande en dreiging kosten te verhalen - is ie gestopt.

Zelf aanleggen lijkt me redelijk kansloos, koop dan een Tesla met surveillance :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:09
@KevinKle Gewapend beton is een kooi van Faraday voor WiFi signalen, daar komt niks doorheen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:47
Een krachtig ap is leuk, maar kan de camera ook terug praten?
Want dat is wat hij de meeste van de tijd zal doen. Het accesspoint zal vooral luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:15
KevinKle schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:07:
Daarom overweeg ik een krachtig access point aan te schaffen dat het wifi-signaal betrouwbaar door gewapend beton kan sturen.
Zo simpel werkt het niet met wifi, wil je betrouwbaar dan is bekabeld de enige optie.

Voor 800 euro kan er toch wel een kabeltje getrokken worden?

[ Voor 8% gewijzigd door bramassendorp op 20-10-2025 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:28
Hier staan ook nog wat mogelijke opties/ideeën:
Netwerk beveiligingscamera opzetten, PoE of WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
Of een camera met sd kaart erin?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
KevinKle schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:07:
Daarom overweeg ik een krachtig access point aan te schaffen dat het wifi-signaal betrouwbaar door gewapend beton kan sturen.
Koop je dan ook een krachtige camera die het signaal weer terug stuurt door dat beton? De meeste data komt vanaf de camera....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:34
Door gewapend beton krijg je echt geen spatje wifi heen, met geen enkel AP.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1