Netwerk beveiligingscamera opzetten, PoE of WiFi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23:36
Ik heb even jullie advies nodig. Ik wil een nieuwe beveiligingscamera aanschaffen die mijn auto 24/7 vanaf het balkon kan bewaken. Op het balkon heb ik een stopcontact beschikbaar waar ik de camera op wil aansluiten, maar ik vraag me af of mijn idee technisch haalbaar is.

Ik heb een Fritzbox modem/router voor mijn glasvezelverbinding en zou de camera het liefst via PoE willen aansluiten. Alleen is het voor mij geen optie om een UTP-kabel door kozijnen of muren te leggen. Daarom dacht ik aan een powerline-oplossing van Fritz, maar ik weet niet zeker of dit gaat werken. De camera die ik op het oog heb is de nieuwe Eufy S4 PoE (als dat haalbaar blijkt).https://www.eufy.com/nl/p...wc=1&utm_campaign=1370333

Anders kies ik voor de WiFi-variant. https://www.eufy.com/nl/eufycam-s4?ref=topbanner_1

Voor de powerline dacht ik aan de Fritz 1260E. Mijn vraag is dan hoe ik zo’n powerline spatwaterdicht kan maken, aangezien deze op het balkon komt te hangen. Worden zulke apparaten überhaupt vaak buiten of in tuinen gebruikt en gaat deze constructie werken?

Mocht dit niet mogelijk zijn, dan kom ik uit bij de WiFi-versie van de camera. In dat geval hoor ik graag welke Fritz-repeater geschikt is om buiten op het balkon te plaatsen en bestand is tegen de verschillende Nederlandse weersomstandigheden.

[ Voor 5% gewijzigd door DeJurist op 25-09-2025 16:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:04
Dat stopcontact zit buiten? Daar is zo'n powerline oplossing niet geschikt voor.
Bovendien zit de stroomvoorziening dan aan de buitenkant van je huis, dat is erg makkelijk te saboteren voor iemand die kwaad wil met je auto.

De wifi variant heeft geen stroom nodig, makkelijk op te hangen. Echter is het signaal makkelijk te verstoren met een wifi-jammer.

Als je iets wil dat niet zo makkelijk is om te saboteren ontkom je er niet aan om een kabel door de muur naar buiten te brengen en een POE camera te gebruiken.

Spel en typfouten voorbehouden

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
PoE heeft de voorkeur. Waarom? Omdat het bedraad is. In de praktijk valt dat heel lastig te verstoren terwijl wifi prima plat te leggen is door een stoorzender.

Je zou ook een waterdichte behuizing kunnen plaatsen waar je de stroomtoevoer en de powerline adapter in plaatst. Met een goede wartel er in (en naar onderen gericht) heb je de boel aardig bestand tegen de weersinvloeden in Nederland.