Blackfriday campagne ondersteund geen “plus addressing”

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-10 12:55
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
Deals: Black Friday 2025
Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
Vul een emailadres in met een alias, via het + teken. Dus bijvoorbeeld als je emailadres jan@gmail.com schrijf je jan+tweakersblackfriday@gmail.com
Zie ook https://www.streak.com/post/gmail-plus-addressing-trick

Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
“plus addressing” zou moeten werken

Indien relevant, voeg een screenshot toe
...
Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
maakt niet uit.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wekt het wel met een punt of een streepje? Vaak is dat wel het geval namelijk, en dat telt voor gmail (en de meeste andere diensten) ook als geldig teken voor sub-adressing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14
Oon schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:58:
Wekt het wel met een punt of een streepje? Vaak is dat wel het geval namelijk, en dat telt voor gmail (en de meeste andere diensten) ook als geldig teken voor sub-adressing.
Dat is niet hetzelfde, ook niet bij Gmail.

hahn+test@gmail.com komt binnen op hahn@gmail.com

hahn-test en hahn.test komen binnen op hahntest@gmail.com

Net getest met m'n gmail, en zowel -test als .test falen om te worden bezorgd, omdat ze niet bestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 18-10-2025 13:01 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:09
Waarschijnlijk zelfde oorzaak als [BF] E-mailadressen met punt wordt niet geaccepteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Hahn schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:00:
[...]

Dat is niet hetzelfde, ook niet bij Gmail.

hahn+test@gmail.com komt binnen op hahn@gmail.com

hahn-test en hahn.test komen binnen op hahntest@gmail.com

Net getest met m'n gmail, en zowel -test als .test falen om te worden bezorgd, omdat ze niet bestaan.
Ah je hebt gelijk, Gmail hanteert inderdaad weer hun eigen logica hiervoor en speciale tekens behalve + worden verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Toch appart dat als je ingelogd bent je alsnog die info moet invullen, en dan niet geaccepteerd wordt.

Ware het niet dat tweakers dit dan blijkbaar door een 3de partij laat doen, en dat tweakers dan de plus voor gmail (en wellicht ook het min-teken voor microsoft mailadressen) tegen houdt, en dat men dan niet kan zeggen: tweakers heeft mijn mail gelekt naar een 3de partij.
Oon schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:03:
[...]

Ah je hebt gelijk, Gmail hanteert inderdaad weer hun eigen logica hiervoor en speciale tekens behalve + worden verwijderd.
Het idee achter het plus-tekentje is dat je daardoor voor elke winkel/actie je dat kan toevoegen om als je mailadres gelekt wordt, je precies weet waar het lek heeft plaatsgevonden ;)

[ Voor 36% gewijzigd door RaZ op 18-10-2025 13:05 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

RaZ schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:03:
Toch appart dat als je ingelogd bent je alsnog die info moet invullen, en dan niet geaccepteerd wordt.

Ware het niet dat tweakers dit dan blijkbaar door een 3de partij laat doen, en dat tweakers dan de plus voor gmail (en wellicht ook het min-teken voor microsoft mailadressen) tegen houdt, en dat men dan niet kan zeggen: tweakers heeft mijn mail gelekt naar een 3de partij.

[...]

Het idee achter het plus-tekentje is dat je daardoor voor elke winkel/actie je dat kan toevoegen om als je mailadres gelekt wordt, je precies weet waar het lek heeft plaatsgevonden ;)
Het concept van sub-adressing snap ik, maar vrijwel iedere normale mailserver heeft gewoon een lijstje speciale tekens waarop gesplitst wordt, en daar zit standaard meer bij dan alleen een plus. Jammer dat het bij gmail niet werkt, maar ik kan met mijn eigen domeinnaam (met standaard config) gewoon oon+tweakers@domein.nl of oon.tweakers@domein.nl of oon_tweakers@domein.nl doen, en die komen dan allemaal netjes bij oon@domein.nl uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-10 20:22

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Oon schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:07:
[...]
Jammer dat het bij gmail niet werkt, maar ik kan met mijn eigen domeinnaam (met standaard config) gewoon oon+tweakers@domein.nl of oon.tweakers@domein.nl of oon_tweakers@domein.nl doen, en die komen dan allemaal netjes bij oon@domein.nl uit.
Al die andere tekens als + zullen er bij gmail nooit voor gaan zorgen dat ze uit gaan komen bij, in jouw voorbeeld, oon@...
Dat zal er namelijk voor gaan zorgen dat ik vanaf dat moment de e-mail ook binnen ga krijgen van tenminste 2 andere remco_k's bij gmail wiens adressen zo gelijkend zijn op de mijne dat ik daar met enige regelmaat door typefouten hun e-mail krijg.
Dus die . en _ gaan behandelen als de + bij gmail is een groot privacy probleem. En een probleem wat voor veel mensen (die nu een . En _ in hun mail hebben) ervoor zorgen dat ze nooit meer mail krijgen als iemand een adres heeft wat de prefix daarvan is.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1