Mijn vraag
Zojuist een nieuwe laptop, gekregen van familie voor mijn verjaardag.
Ik wil deze installeren en bij de eerst beste optie waarbij je moet typen blokkeert het gehele toetsenbord en kan ik niets meer. Iemand een idee? Kan ik ergens het systeem induiken om dit op te lossen (mijn computer kennis is enigzins beginnend..) of wordt dit een kwestie terug naar de verkoper?
Echt het begin van de installatie, ik klik regio aan, ik klik toetsenbord indeling aan en bij het moeten invoeren van mijn key voor de WiFi, na het typen van 1 letter komt het slotje met 1 in beeld. Dit betekent normaliter Numlock, maar deze valt er niet vanaf te halen. Het gehele toetsenbord reageert niet meer, inclusief de cijfers.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Acer Aspire 7 A715 - i5 - 16GB - 512GB - Nvidia RTX2050 - Zwart
Windows 11 pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
-Beginnen met numlock voordat ik begon met typen
Na het blokkeren;
- ingedrukt houden van de rechter shift toets
- FN combinaties met F toetsen.
- Computer uit en aan zetten. Dit kon alleen nog maar met de harde reset.
- Andere toetsenbord indeling geprobeerd (NL's) om te kijken of dit nog wat deed.
- Aansluiten van extern toetsenbord. Hiermee kon ik, maar met de helft van dat toetsenbord typen. (Op mijn oude laptop werkt dit toetsenbord prima.)
Echter stonden er letters van een voor mij onbekende taal, deed me denken aan Thais of Birmees. Ook de enkele ingetoetste letter kwam niet overeen met de letter die ik had ingetoetst.
-eindeloos fora afgegaan maar nergens passend antwoord gelezen
Zojuist een nieuwe laptop, gekregen van familie voor mijn verjaardag.
Ik wil deze installeren en bij de eerst beste optie waarbij je moet typen blokkeert het gehele toetsenbord en kan ik niets meer. Iemand een idee? Kan ik ergens het systeem induiken om dit op te lossen (mijn computer kennis is enigzins beginnend..) of wordt dit een kwestie terug naar de verkoper?
Echt het begin van de installatie, ik klik regio aan, ik klik toetsenbord indeling aan en bij het moeten invoeren van mijn key voor de WiFi, na het typen van 1 letter komt het slotje met 1 in beeld. Dit betekent normaliter Numlock, maar deze valt er niet vanaf te halen. Het gehele toetsenbord reageert niet meer, inclusief de cijfers.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Acer Aspire 7 A715 - i5 - 16GB - 512GB - Nvidia RTX2050 - Zwart
Windows 11 pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
-Beginnen met numlock voordat ik begon met typen
Na het blokkeren;
- ingedrukt houden van de rechter shift toets
- FN combinaties met F toetsen.
- Computer uit en aan zetten. Dit kon alleen nog maar met de harde reset.
- Andere toetsenbord indeling geprobeerd (NL's) om te kijken of dit nog wat deed.
- Aansluiten van extern toetsenbord. Hiermee kon ik, maar met de helft van dat toetsenbord typen. (Op mijn oude laptop werkt dit toetsenbord prima.)
Echter stonden er letters van een voor mij onbekende taal, deed me denken aan Thais of Birmees. Ook de enkele ingetoetste letter kwam niet overeen met de letter die ik had ingetoetst.
-eindeloos fora afgegaan maar nergens passend antwoord gelezen