Installatie nieuwe laptop blokkeert

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.vS
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 18-10 17:18
Mijn vraag
Zojuist een nieuwe laptop, gekregen van familie voor mijn verjaardag.
Ik wil deze installeren en bij de eerst beste optie waarbij je moet typen blokkeert het gehele toetsenbord en kan ik niets meer. Iemand een idee? Kan ik ergens het systeem induiken om dit op te lossen (mijn computer kennis is enigzins beginnend..) of wordt dit een kwestie terug naar de verkoper?

Echt het begin van de installatie, ik klik regio aan, ik klik toetsenbord indeling aan en bij het moeten invoeren van mijn key voor de WiFi, na het typen van 1 letter komt het slotje met 1 in beeld. Dit betekent normaliter Numlock, maar deze valt er niet vanaf te halen. Het gehele toetsenbord reageert niet meer, inclusief de cijfers.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Acer Aspire 7 A715 - i5 - 16GB - 512GB - Nvidia RTX2050 - Zwart
Windows 11 pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
-Beginnen met numlock voordat ik begon met typen
Na het blokkeren;
- ingedrukt houden van de rechter shift toets
- FN combinaties met F toetsen.
- Computer uit en aan zetten. Dit kon alleen nog maar met de harde reset.
- Andere toetsenbord indeling geprobeerd (NL's) om te kijken of dit nog wat deed.
- Aansluiten van extern toetsenbord. Hiermee kon ik, maar met de helft van dat toetsenbord typen. (Op mijn oude laptop werkt dit toetsenbord prima.)
Echter stonden er letters van een voor mij onbekende taal, deed me denken aan Thais of Birmees. Ook de enkele ingetoetste letter kwam niet overeen met de letter die ik had ingetoetst.
-eindeloos fora afgegaan maar nergens passend antwoord gelezen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:30
Waarmee installeer je de laptop?
Vanaf een voorgeïnstalleerde Windows setup/OOBE?
Misschien met een nieuwe Windows 11 installatie USB proberen.
Al is het alleen maar om te testen of je de Windows setup daarmee wel kan doorlopen met een werkend keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:04
Je kan voor de grap ook eens een bootable USB-stick maken met daarop Ubuntu ofzo (dan moet wel secure boot uit in het bios). Eens zien wat ie onder een ander OS doet.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.vS
The_Doman schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:38:
Waarmee installeer je de laptop?
Vanaf een voorgeïnstalleerde Windows setup/OOBE?
Misschien met een nieuwe Windows 11 installatie USB proberen.
Al is het alleen maar om te testen of je de Windows setup daarmee wel kan doorlopen met een werkend keyboard?
@The_Doman ja op een voorgeïnstalleerde Windows. Hij is gekocht via bol.com.

Ik ben nog best een leek binnen de computer wereld maar hoe kom ik aan een nieuwe Windows usb?

dit lijkt me toch ook onder een verantwoordelijkheid van de verkoper toch?
Maar als ik het zelf op kan lossen dan heel graag ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.vS
Korvaag schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:41:
Je kan voor de grap ook eens een bootable USB-stick maken met daarop Ubuntu ofzo (dan moet wel secure boot uit in het bios). Eens zien wat ie onder een ander OS doet.
@Korvaag hm ja dit zou ik ook eens kunnen uitproberen. Maar net als m'n bovenstaande reactie, ik ben nog best een leek op dit vlak.
Vandaar dat een voorgeïnstalleerde laptop ook top is voor mij haha.

Ik weet dat je via f2 tijdens het opstarten in het BIOS komt dus dat scheelt al wat haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J.vS
Kleine toevoeging aan het geheel omdat ik wil voorkomen 'gemakzuchtig' over te komen in het zoeken naar een oplossing.
Ik ben zelf ziek en heb daardoor maar zeer beperkt ruimte en cognitieve mogelijkheden om iets (voor mij) complex uit te zoeken.
Dus des te meer waardering voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een USB-stick kun je zelf maken. Je hebt een USB-stick van ten minste 8GB nodig die helemaal leeg mag. Windows kun je vervolgens hier downloaden: https://www.microsoft.com/software-download/windows11.
Je kunt misschien het best even een tutorial online zoeken hiervoor.

Echter, als je aangeeft dat de laptop volledig nieuw is, zou ik misschien eerst even (al dan niet telefonisch) contact opnemen met de verkoper. Mogelijk kunnen zij je beter op weg helpen of kun je de laptop ruilen. Dat scheelt misschien wat gedoe. En mogelijk is het een hardwaredefect, dan helpt het herinstalleren van Windows sowieso niet.
offtopic:
En nog gefeliciteerd met je verjaardag. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 17-10-2025 21:35 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:33
Ik zie dit helaas vaker met nieuwe laptops.
Heb je toevallig (een familielid) met een los toetsenbord in de buurt? Grote kans dat het dan wel werkt.
Vaak werkt het na het doorlopen van de eerste instellen wél met het ingebouwde toetsenbord.

Mocht het niet lukken met dat USB-toetsenbord (of je hebt er geen in de buurt) dan terugsturen.
Tip voor eventuele communicatie met de verkoper: gebruik niet de term installeren, maar de term instellen.

Goed bedoelde raad met USB-sticks zou ik links laten liggen. Leuk voor als je wil uitzoeken waarom iets niet werkt, maar geen oplossing als je gewoon aan de slag wil met je laptop.

[ Voor 10% gewijzigd door FredvZ op 17-10-2025 21:38 ]

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.vS
Room42 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:34:
Je kunt misschien het best even een tutorial online zoeken hiervoor.

Echter, als je aangeeft dat de laptop volledig nieuw is, zou ik misschien eerst even (al dan niet telefonisch) contact opnemen met de verkoper. Mogelijk kunnen zij je beter op weg helpen of kun je de laptop ruilen. Dat scheelt misschien wat gedoe. En mogelijk is het een hardwaredefect, dan helpt het herinstalleren van Windows sowieso niet.
offtopic:
En nog gefeliciteerd met je verjaardag. :)
Dank je wel! 8)

Ja ik denk dat ik dit na het weekend even ga doen ja, lijkt me toch echt dat zij dit goed moeten aanleveren.
Maar ik ga wel even naar een tutorial kijken, het klinkt en lijkt simpel genoeg en een usb heb ik hier ook nog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.vS
FredvZ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:36:
Ik zie dit helaas vaker met nieuwe laptops.
Heb je toevallig (een familielid) met een los toetsenbord in de buurt? Grote kans dat het dan wel werkt.
Vaak werkt het na het doorlopen van de eerste instellen wél met het ingebouwde toetsenbord.
Yes heb ik en heb ik geprobeerd. Maar die heeft dus Birmees/Thais achtige taal aan terwijl hij prima werkt op mij m'n oude laptop.
Heel raar verhaal. Ik hou wel van het zelf oplossen en exact weten wat er nou fout gaat maar dit gaat mijn kennis echt te boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het grote voordeel van schoon installeren is dat je er geen extra rommel van de fabrikant bij hebt zitten. En jij weet dan precies hoe de installatie in elkaar zit, dus dat maakt troubleshooten ook makkelijker. Het nadeel is dat jij dan ook de enige bent die dat precies weet, en dat jij de drivers bij elkaar moet zoeken (hoewel dat tegenwoordig niet zo'n probleem meer is).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
J.vS schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:37:
Ja ik denk dat ik dit na het weekend even ga doen ja, lijkt me toch echt dat zij dit goed moeten aanleveren.
Maar ik ga wel even naar een tutorial kijken, het klinkt en lijkt simpel genoeg en een usb heb ik hier ook nog liggen.
Je kan daarvoor het officiële Microsoft tool gebruiken of het ook veel gebruikte Rufus.
Een tijdje geleden had ik nog een compleet Rufus stappenplan gepost:
Windows 11 on unsupported device - Rufus instructies
De aanwijzingen/opties voor "niet ondersteunde hardware" kan je dan negeren.

Een compleet schone installatie kan soms ook weer andere problemen geven op nieuwe PC's.
Zie bijvoorbeeld dit topic:
Acer Nitro AN515-58 geen HDD in W11 setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.vS
Room42 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:39:
Het grote voordeel van schoon installeren is dat je er geen extra rommel van de fabrikant bij hebt zitten. En jij weet dan precies hoe de installatie in elkaar zit, dus dat maakt troubleshooten ook makkelijker. Het nadeel is dat jij dan ook de enige bent die dat precies weet, en dat jij de drivers bij elkaar moet zoeken (hoewel dat tegenwoordig niet zo'n probleem meer is).
Hm ja ik weet niet of mijn eigen kunnen daar voldoende voor vertrouw op dit moment haha! Daarnaast begreep ik dat de meeste bloatware nu ook meer in Windows zelf zit. Dus dat ik ook uit de voeten kan met het verwijderen van onnodige troep na installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.vS
The_Doman schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:01:
[...]

Je kan daarvoor het officiële Microsoft tool gebruiken of het ook veel gebruikte Rufus
Een tijdje geleden had ik nog een compleet Rufus stappenplan gepost:
Windows 11 on unsupported device - Rufus instructies
Dank je wel, ik denk dat ik dit als back-up hou voor als ik er met de verkoper op één of andere manier niet uit kom.

Gezien de omstandigheden zou het voor mij meer werkbaar zijn als het gewoon geregeld wordt (ookal vind ik het ook erg leuk om zelf te rommelen ermee). Het kan toch niet zo zijn dat je een laptop koop met voorgeïnstalleerde Windows en je alleen er mee uit de voeten komt als je het technische niveau hebt van een gemiddelde tweaker.
Het zou toch echt Setup & go moeten zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05:03
Je zou nog kunnen kijken of je het on-screen toetsenbord op kunt roepen (Win+Ctrl+O).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.vS
hcQd schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 08:55:
Je zou nog kunnen kijken of je het on-screen toetsenbord op kunt roepen (Win+Ctrl+O).
Zojuist gedaan, maar ook op het schermtoetsenbord worden maar een paar letters en tekens ook daadwerkelijk getypt.. Zie foto. Raar verhaal...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-n460bRE7V4XPuKZLuIAQG9yfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZ8w32DVoINjhzG0blcJZUkb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door J.vS op 18-10-2025 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.vS
Er stond ook de optie de wps knop van je router in te drukken ipv je sleutel in te voeren, maar ook dit doet niets.
Ik hoopte dat als ie verbinding zou maken en updates zou uitvoeren het wellicht verholpen zou zijn maar helaas kom ik niet zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
J.vS schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:42:
Zojuist gedaan, maar ook op het schermtoetsenbord worden maar een paar letters en tekens ook daadwerkelijk getypt.. Zie foto. Raar verhaal...
Kan je via de toegankelijkheidsinstellingen misschien een ander keyboard/taal instellen?

Youtube: How to change keyboard layout while installing Windows 11? 🤔
J.vS schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:56:
Ik hoopte dat als ie verbinding zou maken en updates zou uitvoeren het wellicht verholpen zou zijn maar helaas kom ik niet zo ver.
Je kan eventueel met je smartphone USB Wifi tethering gebruiken om Windows de benodigde drivers te laten updaten/installeren.
Hier was een soortgelijk probleem:
.[Windows 11] Ervaringen & Discussie: geen trackpad/keyboard
The_Doman schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:55:
Dat het keyboard niet volledig werkt is wel apart.
Kan je wel navigeren met TAB/spatie/cursor toetsen tijdens de installatie?

Mocht je in een situatie zitten zonder netwerkdrivers kan je ook even USB Wifi tethering gebruiken om Windows de benodigde drivers te laten updaten/installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door The_Doman op 18-10-2025 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:03
Kan het zijn dat je touchpad een functie heeft om het toetsenbord te blokkeren als deze actief is? Misschien met een (zeer!) licht vochtig doekje even het touchpad schoonmaken?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Het lijkt erop dat de laptop de verkeerde installatieinstellingen (taal/keyboard) of driver heeft gekregen in de installatie-image voor het westerse toetsenbord. Niet zoals het hoort en terugsturen lijkt een oplossing.

Zelf proberen op te lossen kan natuurlijk ook, dat is wel te doen voor iemand die goed oplet en geduldig is.

Kijk eens in de BIOS (herhaaldelijk F2 indrukken tijdens boot) of daar iets in te stellen is zodat het toetsenbord dan wel werkt. Intel RST/RAID kun je beter uitschakelen. Schakel het F12 boot menu in, dan kun je makkelijk kiezen tussen tussen booten vanaf USB en de SSD. Sluit een muis aan in geval Windows 11 geen driver heeft voor de pad. Als je een Windows key ziet, schrijf die dan even op.

Je kan zelf Windows 11 pro Nederlands erop zetten vanaf een USB stick. Dat is op zich niet zo heel moeilijk, maar je verliest dat wel de laptopspecifieke programma's. Sommige zijn misschien te downloaden vanaf de support sectie van de Acer site. Drivers zullen daar ook te vinden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.vS
@The_Doman de installatie in gelukt! Met behulp van USB tethering en extern toetsenbord.

Helaas doet het toetsenbord van de laptop en nu ook weer her externe toetsenbord nog steeds niet het juiste en reageren niet, gaat weer op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.vS
Ramon schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:33:
Kan het zijn dat je touchpad een functie heeft om het toetsenbord te blokkeren als deze actief is? Misschien met een (zeer!) licht vochtig doekje even het touchpad schoonmaken?
Thanks voor de tip. Helaas geen verschil. Ook even opgezocht maar er is geen blokkeringsoptie in de touchpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.vS
mrmrmr schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:31:
Het lijkt erop dat de laptop de verkeerde installatieinstellingen (taal/keyboard) of driver heeft gekregen in de installatie-image voor het westerse toetsenbord. Niet zoals het hoort en terugsturen lijkt een oplossing.

Zelf proberen op te lossen kan natuurlijk ook, dat is wel te doen voor iemand die goed oplet en geduldig is.

Kijk eens in de BIOS (herhaaldelijk F2 indrukken tijdens boot) of daar iets in te stellen is zodat het toetsenbord dan wel werkt. Intel RST/RAID kun je beter uitschakelen. Schakel het F12 boot menu in, dan kun je makkelijk kiezen tussen tussen booten vanaf USB en de SSD. Sluit een muis aan in geval Windows 11 geen driver heeft voor de pad. Als je een Windows key ziet, schrijf die dan even op.

Je kan zelf Windows 11 pro Nederlands erop zetten vanaf een USB stick. Dat is op zich niet zo heel moeilijk, maar je verliest dat wel de laptopspecifieke programma's. Sommige zijn misschien te downloaden vanaf de support sectie van de Acer site. Drivers zullen daar ook te vinden zijn.
Inmiddels heb ik de installatie kunnen voltooien met behulp van USB tethering en m'n externe toetsenbord deed het tijdelijk.

Nu is de laptop opgestart en kan ik wederom niet typen, bij beiden niet. Sommige letters doen het wel, maar met de verkeerde tekens/letters.

Ik probeer of ik in de instellingen kan komen. En anders zal ik eens in de BIOS kijken, al ben ik daar totaal niet bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
J.vS schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:05:
@The_Doman de installatie in gelukt! Met behulp van USB tethering en extern toetsenbord.

Helaas doet het toetsenbord van de laptop en nu ook weer her externe toetsenbord nog steeds niet het juiste en reageren niet, gaat weer op slot.
Mooi dat het via tethering is gelukt, ik gebruik dat ook regelmatig. :)

Maar verder heel vreemd, zoiets heb ik nog niet bij de hand gehad :?
Voordat je eventueel een nieuwe installatie doet zou je eens kunnen testen met een WinPE USB of daarmee alles / het keyboard wel goed functioneert?
Hiren’s BootCD PE is een bekende daarvoor.

Misschien ook handig als je meerdere ISO bestanden op je USB wilt zetten:
Ventoy: A New Bootable USB Solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.vS
The_Doman schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:18:
[...]

Mooi dat het via tethering is gelukt, ik gebruik dat ook regelmatig. :)

Maar verder heel vreemd, zoiets heb ik nog niet bij de hand gehad :?
Voordat je eventueel een nieuwe installatie doet zou je eens kunnen testen met een WinPE USB of daarmee alles / het keyboard wel goed functioneert?
Hiren’s BootCD PE is een bekende daarvoor.

Misschien ook handig als je meerdere ISO bestanden op je USB wilt zetten:
Ventoy: A New Bootable USB Solution
Het is echt een vaag gebeuren hé? Nog nooit zo veel gedoe gehad met een nieuwe laptop of pc. De mail naar de verkoper is inmiddels verstuurd...

Ik ga zo de opties proberen, m'n energie is even op. Dus to be continued.
En vraag van een leek;
Is dat een kwestie van die WINPE op je us zetten, aansluiten en opstarten? Of moet ik naar iets specifieks zoeken.

Meerdere malen ook geprobeerd in BIOS te komen maar hij lijkt ook niet te reageren op de F2 knop.
Raak er flink pissig om haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05:03
Zoek/google even naar "Windows boot to UEFI" hoe je daar kunt komen zonder functietoetsen te hoeven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-10 16:36
Als je een nieuwe laptop koopt en hij doet het niet of doet niet wat je verwacht. Ga er dan mee terug naar de winkel, neem contact op met de winkel. Ga niet zelf knoeien als je nog recht op garantie hebt.

Je mag verwachten dat je een goed werkend product koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
J.vS schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:34:
Is dat een kwestie van die WINPE op je us zetten, aansluiten en opstarten? Of moet ik naar iets specifieks zoeken.
Er staan op de HirensWinPE site instructies hoe de USB correct aan te maken.
eventueel kan dat ook via Ventoy, dan hoef je alleen de ISO er naartoe te kopiëren.
Wel zul je moeten aangeven, via bios boot menu of vanuit Windows, dat er vanaf de USB moet worden opgestart.
J.vS schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:34:
Meerdere malen ook geprobeerd in BIOS te komen maar hij lijkt ook niet te reageren op de F2 knop.
Raak er flink pissig om haha.
Veel laptops hebben tegenwoordig de speciale functies op de functietoetsen als standaard geactiveerd.
Om de normale/originele functie (F1-12) op te roepen moet de dan FN+Functietoets combinatie gebruikt worden.
Normaal kan je dat in de bios weer terugzetten naar de standaard functionaliteit:
Google: Classic FN function

[ Voor 30% gewijzigd door The_Doman op 18-10-2025 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.vS
hcQd schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:47:
Zoek/google even naar "Windows boot to UEFI" hoe je daar kunt komen zonder functietoetsen te hoeven gebruiken.
Thanks voor de tip.
Ik heb elke optie geprobeerd, maar de enige die voor mij werkte liep vervolgens vast omdat ik nier door de opties geen kon scrollen of bevestigen met toetsenbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.vS
a.boogerd schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:54:
Als je een nieuwe laptop koopt en hij doet het niet of doet niet wat je verwacht. Ga er dan mee terug naar de winkel, neem contact op met de winkel. Ga niet zelf knoeien als je nog recht op garantie hebt.

Helemaal met je eens.
Ik hoopte op een oplossing waar ik het zelf mee kon oplossen zodat ik er dit weekend mee aan de gang kon. Maar helaas.
Mail naar de verkoper is verstuurd, maandag bel ik er achter aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.vS
The_Doman schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:58:
[...]

Er staan op de HirensWinPE site instructies hoe de USB correct aan te maken.
eventueel kan dat ook via Ventoy, dan hoef je alleen de ISO er naartoe te kopiëren.
Wel zul je moeten aangeven, via bios boot menu of vanuit Windows, dat er vanaf de USB moet worden opgestart.

[...]

Veel laptops hebben tegenwoordig de speciale functies op de functietoetsen als standaard geactiveerd.
Om de normale/originele functie (F1-12) op te roepen moet de dan FN+Functietoets combinatie gebruikt worden.
Normaal kan je dat in de bios weer terugzetten naar de standaard functionaliteit:
Google: Classic FN function
Dank je wel voor al je hulp en het uitgebreide meedenken/uitleggen. Ik kom op geen enkele manier in de BIOS, ook niet na de tips in een reactie hiervoor, dus ik ga er mee op houden. Ik kom er niet uit en het kost me voor nu zodanig veel dat ik er qua gezondheid op achteruit ga en dat is belachelijk.
Dus ik ga de verkoper afwachten.

We hebben ons best gedaan, dat is zeker! Nogmaals dank je wel.

En dank aan iedereen voor alle hulp om het mysterie op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-10 14:34
Ik heb al heel wat installaties, setups gedaan, maar nog nooit dit probleem. Toetsenborden worden doorgaans wel herkent. Hoewel soms met verkeerde indeling. Ik vermoed een hardware defect. Niet goed aangesloten toetsenbord lint o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

a.boogerd schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:54:

Voor zover ik hier gelezen heb is de laptop aanschaft middels het platdorm van bol.com maar dat zegt (helaas) niets over de daadwerkelijke verkoper doordat er ook op bol.com tegenwoordig veel 'dropshipping' door derde partijen plaatsvind en waarbij de daadwerkelijke 'verkoper' ooit niet de gemakkelijkste wegen kent om er mee in contact te komen....

@J.vS Véél en welgemeend succes gewenst met het komen tot een goede en snelle oplossing voor jouw probleem d:)b

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-10 16:36
Will_M schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:43:
[...]

Voor zover ik hier gelezen heb is de laptop aanschaft middels het platdorm van bol.com maar dat zegt (helaas) niets over de daadwerkelijke verkoper doordat er ook op bol.com tegenwoordig veel 'dropshipping' door derde partijen plaatsvind en waarbij de daadwerkelijke 'verkoper' ooit niet de gemakkelijkste wegen kent om er mee in contact te komen....

@J.vS Véél en welgemeend succes gewenst met het komen tot een goede en snelle oplossing voor jouw probleem d:)b
J.vS heeft nu pas een mail gestuurd en gaat maandag bellen. Misschien is de verkoper gewoon legit. Niet iedere verkoper op bol is een dropshipper of heeft slechte intenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.vS
a.boogerd schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:52:
[...]

J.vS heeft nu pas een mail gestuurd en gaat maandag bellen. Misschien is de verkoper gewoon legit. Niet iedere verkoper op bol is een dropshipper of heeft slechte intenties.
Klopt, ik heb de laptop woensdag gekregen, vanaf gisteren mee gewerkt. Dus daarom ook nu pas aan de bel getrokken. Ik was zo hoopvol om het op te lossen haha!

Maar @a.boogerd heb uiteraard wel uitgebreid onderzoek gedaan naar de verkoper voordat m'n familie m'n familie 'm via die weg ging bestellen. Reviews zijn goed, fysieke winkel in NL ook dus ik ga in eerste instantie gewoon van vertrouwen uit en dat het mooi opgelost gaat worden. :)

Dank je wel! Hopelijk mag ik snel lekker met de laptop aan de slag 8) 8)

[ Voor 4% gewijzigd door J.vS op 18-10-2025 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
hcQd schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:47:
J.vS schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:20:
Ik heb elke optie geprobeerd, maar de enige die voor mij werkte liep vervolgens vast omdat ik nier door de opties geen kon scrollen of bevestigen met toetsenbord.
Ik lees nu ook vandaag dit, zou dat er nog mee te maken hebben?
Windows Latest: Microsoft confirms Windows 11 October 2025 Update breaks WinRE (Recovery) input
Microsoft has confirmed WindowsLatest’s findings from yesterday. This month’s update renders WinRE (Windows Recovery Environment) useless because a bug blocks the mouse or keyboard from working. This means you cannot navigate WinRE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:06

Blokker_1999

Full steam ahead

Maar dat gaat over WinRE, de herstelomgeving. De out-of-box-experience (OOBE) draait niet in de RE omgeving maar in de standaard Windows omgeving en zou er niets mee te maken mogen hebben. Dit hoort gewoon te werken.

Bijkomend, als het de oktober update zou zijn geweest, dan had TS hem toch eerst echt online moeten krijgen en Windows updates moeten installeren, maar hij kan niet eens de sleutel van zijn wifi ingeven door de problemen. Bijkomend geeft TS ook aan dat de installatie uiteindelijk voltooid is geraakt met behulp van een extern toetsenbord, maar na een reboot heeft ook dat hetzelfde probleem.

En als de foto waarop het onscreen toetsenbord zichtbaar is alle karakters tonen die wel doorkomen, dan is daar zelfs geen lijn in te trekken van waarom de rest niet werkt. Het is een onscreen keyboard, daar zou letterlijk niets mogen zijn dat het indrukken van een virtuele toets tegen houdt.

Ook ik zou aanraden om Windows even helemaal opnieuw te installeren en kijken of dat het probleem oplost. Indien ook dat niet het geval is, zou ik echt aanraden om de laptop door de verkoper te laten nakijken of omwisselen voor een ander exemplaar. Al kan het bijna niets anders zijn dan een softwarematig issue.

TS zou eventueel ook even in de UEFI kunnen duiken, zien of daar ergens een tekstveld te vinden is en kijken of daar wel gewoon getypt kan worden zonder achteraf ook maar iets van de wijzigingen op te slaan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1