Helaas vorig jaar een Enphase Envoy S bij de zonnepanelen gekregen ipv een metered versie. Binnenkort wordt er een Victron thuis accu geïnstalleerd. Ik kan die Enphase dus niet rechtstreeks op de Victron aansluiten. Beetje zonde om alleen hiervoor een andere omvormer aan te schaffen. Hoe zouden jullie dit oplossen? De omvormer zit op een enkele groep in de meterkast.
Vraag
Alle reacties
Als ik de video's van Harold Halewijn mag geloven kun je de Enphase IQ's met een speciaal gridprofiel instellen, met frequentie droop, en op een aparate AC uitgang van de Victron omvormer die de frequentie verhoogt als er minder energie benodigd is.
Daarnaast zitten er in het grote enphase aanstuur topic mensen die met een local api werken of via de DRM contactjes. Hoe dat precies zat weet ik even niet meer.
Het grote Enphase topic - deel 2
[Enphase] Envoy / IQ Gateway lokaal uitlezen voor domotica
Daarnaast zitten er in het grote enphase aanstuur topic mensen die met een local api werken of via de DRM contactjes. Hoe dat precies zat weet ik even niet meer.
Het grote Enphase topic - deel 2
[Enphase] Envoy / IQ Gateway lokaal uitlezen voor domotica
Op zich hoeft een externe omvomer niet te integreren met victron, want de Victron Cerbo kijkt naar het verbuik op je meter, als daar ergens een fase een extra omvormer zit neemt hij dat verbuik mee in de calculatie. ik zou de omvormer wel op een andere fase zetten als je victron systeem ook mppt's en panelen heeft. even afhankelijk van je ontwerpsituatie.
[ Voor 7% gewijzigd door AteZ op 16-10-2025 20:19 ]
sexy: use feather kinky:use entire chicken ...