Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik zoek een?
Ik zoek een Bluray speler, die zowel "normale" Blurays als 4K/UHD Blurays als audio CDs kan afspelen, en die ik kan aansluiten op m'n PC monitor en m'n audiosetje.

Wat is je budget?
Zo goedkoop mogelijk wat geen spectaculaire troep is. In de Pricewatch zie ik apparaten van €200-400, en ik zou liever dichter bij de €200 zitten dan de €400.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil graag Blurays kopen en afspelen. Ik ben piraterij wel een beetje zat. En sommige dingen kan je gewoon nergens online vinden om te streamen. Bovendien lijkt me echt mooie kwaliteit ook wel eens tof (bijv. Planet Earth in 4K).

Maar ik heb geen TV, ik heb alleen m'n PC (met Linux) met een monitor en een audiosetje met speakers. Ik heb al wat onderzoek gedaan, en een USB Bluray drive voor m'n PC en dan proberen af te spelen met Linux lijkt echt drama te zijn, dus dat lijkt me geen optie.

Dus nu zat ik te denken aan een Bluray mediaspeler, en dan hopen die op m'n monitor en audioset aan te kunnen sluiten.

Bijkomend is de CD speler van m'n audioset stuk, dus als ik CDs kan afspelen in de Bluray speler is dat mooi meegenomen: dan hoef ik geen nieuwe audioset of CD speler te kopen.De monitor heeft 2 HDMI ingangen (1 gebruikt door m'n laptop) en schijnt HDCP 2.2 te ondersteunen (zie hier: https://www.lg.com/us/monitors/lg-38gn950-b-gaming-monitor onder Specifications en dan Input/Output).

De receiver heeft een analoge 2x tulp ingang en 2 digitale optische ingangen (1tje al in gebruik door m'n PC).

Wat heb je zelf al gevonden?
Eigenlijk draait dit hele topic om de vraag, is het te verwachten dat deze gaat doen wat ik wil: uitvoering: Panasonic DP-UB424 (Zwart)

In de specificaties staat UHD en audio CD support, HDMI uitgang, digitale optische uitgang. Ik heb echter nul komma nul kennis over of ervaring met Bluray zaken, dus ik vind het wel handig om even te checken voordat ik zo'n €250 uitgeef hieraan.

Welke vragen heb je hier nog over?
Allerlei extra opmerkingen, tips of adviezen over mijn beoogde setup zijn welkom natuurlijk.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zie dat hij in elk geval een display heeft, wat erg fijn is bij het afspelen van muziek-cd's. Toen ik die in mijn UHD-speler afspeelde, was het display (tijdsduur, tracknummer) hetgeen ik flink miste.

Dan de video-out van je UHD-speler naar je monitor en de optical out van de UHD-speler naar de Denon toe.
Mogelijk heb je wat lipsync issues (hoeft niet perse) maar als je die in de UHD-speler kunt fiksen, dan zou dit voglens mij gewoon kunnen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:32
De DP-UB824 heeft in ieder geval een klein display om de speeltijd te laten zien.
Het verschil met de 424 is volgens mij alleen dolby vision, met het is even geleden.
Toen ik dit uitzocht waren deze, en één sony de beste opties.

Uiteraard speelt dit ook audio cd's, diverse output opties.
Maar ik heb daar Apple Music voor.

Hij is wel op UI gebied bljiven steken in 2005, dus verwacht daar niet teveel van.

Het enige waar je met blu-rays tegenaan kan lopen is dat normale (niet-UHD) blu-rays een regio lock kunnen hebben. Dus als je een boxset van een TV serie importeert uit de US dan kun je deze soms niet afspelen. Informatie hierover is soms matig.
UHD blurays zijn regiovrij.
Zie ook 4K UHD blu-rays kopen

Waar ik nog tegenaan liep is dat de lossless audio op uhd blurays zo'n hoge bitrate heeft met alle kanalen samen dat sommige tv's of (wireless) soundbars daar moeite mee hebben. ymmv.

Maar, het is geen kapot gecomprimeerde 'posterizing' netflix """4k""" en dat is het waard.