Verbergen posts van specifieke gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:35

1. Welk probleem ervaar je?

Er zijn enkele verzameltopics waar ik geregeld/dagelijks kom, net zoals vele andere regulars in die topics. Normaliter zijn het vriendelijke gesprekken, reacties en soms stevige discussies. Allemaal prima.

Echter, er zijn enkele gebruikers welke het lastig vinden om netjes en respectvol te communiceren. De reacties van die gebruikers zijn vaak vervelend om te lezen, voegen niets toe aan het topic en de gebruikers lijken geregeld ook geen enkele vorm van zelfreflectie te hebben.
Nu is er natuurlijk de mogelijkheid om een TR te doen. Persoonlijk gebruik ik die feature alleen maar wanneer reacties heel vijandig of volledig offtopic zijn. De reacties van de personen zijn niet perse TR-waardig in mijn optiek, het is meer de manier van vragen stellen of reageren op anderen die mij (mijn probleem dus) tegen staat.

2. Waarom is dat een probleem?

Het haalt het plezier van het lezen in die (verzamel)topics er een beetje uit.
Vaak lees ik eerst de posts op GoT en pas later wie de gebruiker is, dus actief negeren is dan lastig.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?

Afhankelijk van hoe vaak deze personen reageren in de topics, maar het is praktisch toch meermaals per week.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?

Op de social media platformen heb je de optie 'Muted words', dit zou ik dan hier graag zien als 'Muted users'.
Ik kies met opzet de term 'mute', want ik zou dan nog wel willen zien dat er een post is ge-mute en ik die kan weergeven als ik dat graag zou willen (net zoals op bijvoorbeeld X, Bluesky, Mastodon).

De feature zou time-based moeten zijn, want ik vind niet dat men een gebruiker permanent moet kunnen muten. Het kan zijn dat een gebruiker na verloop van tijd het inzicht krijgt om de kwaliteit van z'n posts te verbeteren (volwassen worden?). Ik zit dan ook te denken aan een optie van `1 dag`, `1 week`, `1 maand`, `6 maanden` om een gebruiker te muten.

Kan ik dit ook zelf oplossen?

Zeker!
Ik kan wat custom CSS maken om de gebruikers te verwijderen uit m'n threads, zoals in deze thread ook is voorgesteld: Feature: Blokkeerfunctie en notificatie post report.
Daar is de request echter een beetje ondergesneeuwd tussen de andere requests.
Het zou echter een nuttige toevoeging zijn op het platform. Wel is het een slippery-slope, want negeren van asociaal gedrag lost niet perse het probleem op.

Een andere optie kan ook zijn om posts als 'ongewenst' te markeren, zoals op de frontpage met -1 status op reacties, waardoor men het ook niet meer ziet. Dan moeten mensen natuurlijk nog wel gaan modereren op een forum en ik vraag mij af of dit goed gaat/kan werken op een forum. Het blijkt al lastig te zijn op de frontpage.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ