Feature: Blokkeerfunctie en notificatie post report.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:31

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Zie topictitel. Nav een aantal minder plezierige ervaringen hier op Tweakers zou ik graag zien dat er een blokkeer functie komt, die in ieder geval ervoor zorgt dat je posts van de geblokkeerde gebruiker niet langer te zien krijgt. Blokkeren van crewleden uitgezonderd natuurlijk, maar dat lijkt me wel te regelen door met rechten te spelen?

Het 2e verzoek heeft te maken met het rapporteren van iemand's post/topic. Het zou een hele goede zaak zijn als je een melding krijgt "Iemand heeft jouw $post gerapporteerd" waar $post dan een link naar de betreffende post is. Niemand hoeft te weten wie gerapporteerd heeft uiteraard, de verdere tekst en uitleg van de rapporterende gaat ook niemand iets aan. Zuiver een melding. Dan kan degene die gerapporteerd is zelf zijn of haar post nog eens goed bekijken en evt. dingen weg halen of verduidelijken. De crew kan toch wel inzien wat er evt. veranderd is dus dat is het probleem niet. Evt. met een timer, dat je binnen X tijd na die melding nog zelf de kans hebt dingen te verduidelijken/weg te halen/terug te nemen en daarna je post sowieso gelocked wordt.

Dat laatste verzoek dien ik in nav een andere discussie die ik nu met de crew voer (voor dit topic verder niet relevant en ik ga daar verder ook niet op in, dit voor de duidelijkheid), waarin men stelt dat er nogal eens over mijn posts is geklaagd recentelijk. Voor mij is dat nu absoluut niet te controleren, maar met een dergelijke feature zou ik er exact van op de hoogte zijn en al veel eerder een signaal krijgen om sommige posts misschien niet of anders te plaatsen. En de mensen die daadwerkelijk over mij geklaagd zouden hebben en mijn posts liever niet meer zien, zouden met die blokkeerfunctie van mij af zijn ;)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:21

Dido

heforshe

Dat eerste (posts van gebruiker X niet meer zien) is volgens mij met css op te lossen. Ik meen dat ik daar mensen over gehoord heb, waarschijnlijk kun je ergens wel een bestaand stukje css vandaan plukken.
Yup, hiero.
Moet je alleen zelf het id van de gebruiker even aanpassen.

[ Voor 26% gewijzigd door Dido op 08-05-2025 18:57 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Ik ga dit toch opnieuw onder de aandacht brengen, bij gebrek aan reactie vanuit de crew.

Ik ben nav een aanvaring met een moderator en een groepsadmin een tijd in contact geweest met de bemiddelaar, maar deze heeft ook niks meer laten horen. Ondertussen legt de crew wel allerlei wensen bij mij op tafel, maar ik wordt volledig genegeerd lijkt het. Dat staat jullie bepaald niet netjes.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Reactie op welk deel? Ondertussen lopen er drie dingen door elkaar in dit ene topic, dat maakt de kans op reactie op alle drie minder groot. Handig om je tweede feature request in een los topic te zetten. Dan wordt het tenminste gezien.
Lijkt mij persoonlijk overigens ongewenst, geeft onrust zonder dat het nuttige info oplevert. Als de TR terecht is merk je dat vanzelf wel. En onpraktisch, een TR wordt niet per se altijd gemaakt precies bij de juiste post. Ook daarom zit er een mens tussen die obv TR kan kijken wat er aan de hand is.

Contact: ik kan niet zien waar het over gaat en of je al lang wacht (uren of weken), maar een net reminder mailtje met verzoek om een statusupdate kan vast. Hier een statusupdate vragen is sowieso niet zo zinvol, niet iedereen kan elk topic lezen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Destruction schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:40:
Het zou een hele goede zaak zijn als je een melding krijgt "Iemand heeft jouw $post gerapporteerd" waar $post dan een link naar de betreffende post is.
Hoe vaak denk je een dergelijke notificatie te ontvangen? En de gemiddelde Tweaker?

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 18 september 2025 @ 12:03:
Reactie op welk deel? Ondertussen lopen er drie dingen door elkaar in dit ene topic, dat maakt de kans op reactie op alle drie minder groot. Handig om je tweede feature request in een los topic te zetten. Dan wordt het tenminste gezien.
Lijkt mij persoonlijk overigens ongewenst, geeft onrust zonder dat het nuttige info oplevert. Als de TR terecht is merk je dat vanzelf wel. En onpraktisch, een TR wordt niet per se altijd gemaakt precies bij de juiste post. Ook daarom zit er een mens tussen die obv TR kan kijken wat er aan de hand is.

Contact: ik kan niet zien waar het over gaat en of je al lang wacht (uren of weken), maar een net reminder mailtje met verzoek om een statusupdate kan vast. Hier een statusupdate vragen is sowieso niet zo zinvol, niet iedereen kan elk topic lezen.
Het gaat om het punt dat er 0,0 reactie is geweest vanuit de crew op dit verzoek.

Dat contact speelt al langere tijd, waarvan de laatste maanden ondanks reminders geen reactie meer. Ik wil dat verder geen onderwerp van dit topic maken maar het is wel een reden waarom ik schreef wat ik schreef.

Mij lijken deze features juist heel gewenst omdat je dan posts van bepaalde mensen die meestal niet op de positieve reacties uit zijn weg kunt filteren.

En een waarschuwing krijgen voor het feit dat je post is gereport heeft het voordeel dat je evt misverstanden vooraf kunt wegnemen. De crew kan toch wel inzien wat er stond voor een evt edit en die kan dan besluiten tot een "no further action" danwel de oorspronkelijke post/opmerking alsnog te bestraffen. Ik vraag dit ook omdat een overijverige moderator in het verleden een opmerking in het algemeen door een onterechte modbreak heeft veranderd in een directe aanval jegens één specifieke medetweaker, dat neem ik desbetreffende moderator nog altijd kwalijk.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Djordjo schreef op donderdag 18 september 2025 @ 12:15:
[...]

Hoe vaak denk je een dergelijke notificatie te ontvangen? En de gemiddelde Tweaker?
Van de crew kreeg ik het verwijt dat een bepaalde periode heel veel reports binnenkwamen over mijn posts. Ik ben mij van geen enkel kwaad bewust en ik kan die opmerking van dat crewlid ook nergens verifiëren omdat ik daar dus niks over te weten krijg vooraf. Totdat ik zelf ook zie dat mensen het bepaald niet met me eens zijn omdat ik meldingen krijg van reports, moet ik de opmerking die betreffende moderator maakte als broodje aap beschouwen. Er is immers ook geen enkel bewijs voor die claim geleverd.

Ik ben niet roomser dan de paus, noch heilig of perfect. Maar als je die bewering maakt en niet met bewijs komt is het tijd voor deze feature. Dan weet je als user zelf ook iets meer en kun je als dat nodig is ook veel beter reflecteren op hoe je overkomt.

[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 18-09-2025 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Nog maar eens een schop dan?

Ook moet ik constateren dat de bemiddelaar inmiddels al enkele maanden niet meer reageert op inhoudelijke vragen, nadat hij de toezegging deed intern het e.e.a te gaan bespreken en hij aangaf dat hij reden zag om intern kritische vragen te stellen. Een radiostilte van een paar maanden rijmt niet met zijn opmerking "Je hebt zeker nog mijn aandacht".

Dat jullie wel meer te doen hebben dan op mij reageren snap ik uiteraard wel, maar ik lijk inmiddels gewoon genegeerd te worden en dat staat Tweakers weer alles behalve netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Waarom geef je geen antwoord op mijn vragen? Waarom misbruik je dit forum over nieuwe features om te zaniken over Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Djordjo schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:53:
Waarom geef je geen antwoord op mijn vragen? Waarom misbruik je dit forum over nieuwe features om te zaniken over Tweakers?
Misschien toch eens overnieuw lezen, want ik heb je vragen gewoon beantwoord.

Ik doe een feature request op basis van opmerkingen die ik van moderators gehad heb. Als sidenote geef ik inderdaad nog andere kritiek, maar om dat nou af te doen als zaniken is wel heel kort door de bocht. Verder ga ik er ook niet op in, een crewlid dat het evt. leest weet of kan nakijken waar het over gaat, en dat is voor dat punt ook goed genoeg.

Het topic draait om deze feature requests, waarbij ik prima mag benoemen dat ik de indruk heb genegeerd te worden door de crew. Nu weer ontopic aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:38

DaFeliX

Tnet Devver
De wens is duidelijk lijkt mij, dus dat is het probleem niet. Ik denk (vanuit mijn rol als developer) niet dat we snel zo'n soort feature gaan uitwerken, allereerst omdat het blokkeren van bepaalde inhoud ingaat bij wat wij denken waar 'community' voor staat, het niet triviaal is om te implementeren, een grote kans heeft op scope creep én voor slechts een hele kleine groep gebruikers een probleem oplost. Weet dat o.a. @ikloon hier meeleest en het dus zeker op de agenda staat, maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat we hier wat mee gaan doen.

Ik laat het topic open mochten mensen nog inhoudelijk op de feature request willen reageren, maar als er weer geklaagd wordt over de moderatie of de toon weer vervelend wordt, zal ik mij toch echt genoodzaakt voelen het topic op slot te gooien.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:57
Iemand z'n posts verbergen kan met:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
/* Weg met Desctruction */
div.message[data-owner-id="8200"] {
    display: none;
} 

Waarde van data-owner-id kun je in de html opzoeken van een post van de betreffende persoon.

Als mensen op die persoon reageren kan dat zorgen voor vreemde "discussies". En als iemand de persoon quote zie je de post dus alsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
barrymossel schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:18:
Iemand z'n posts verbergen kan met:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
/* Weg met Desctruction */
div.message[data-owner-id="8200"] {
    display: none;
} 

Waarde van data-owner-id kun je in de html opzoeken van een post van de betreffende persoon.

Als mensen op die persoon reageren kan dat zorgen voor vreemde "discussies". En als iemand de persoon quote zie je de post dus alsnog.
Hier stond iets wat offtopic reacties uitlokt en is daarom verwijderd door een moderator

Het geeft vooral verwarring als zo'n verborgen tweaker als laatste gereageerd heeft en je naar de bovenkant van de pagina gezet wordt als je op 'Nieuwe reacties' klikt in je MyReact.

[ Voor 14% gewijzigd door DaFeliX op 22-10-2025 07:40 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1