Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Tarik
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-10 14:51
Hoi allemaal,

Ik kwam vandaag de Nikon Z6 III body tegen bij https://webtronic.nl/nl/item/categoryitem/WEB23305-001
voor een prijs die aanzienlijk lager ligt dan bij CameraNU of Kamera Express.
De webshop vermeldt 5 jaar garantie (“2 jaar fabrikant + 3 jaar eigen garantie”), maar het is me nog niet helemaal duidelijk of dit ook de officiële Nikon Europe-garantie is, of uitsluitend een eigen winkelgarantie.

Ik heb contact gehad met hun klantenservice; zij gaven aan dat de producten uit “heel Europa” komen en dat de eerste twee jaar door Nikon worden gedekt.
Om zeker te zijn heb ik ook even gebeld met Nikon Support Nederland – niet specifiek over Webtronic, maar algemeen.
Zij vertelden dat ze de laatste tijd af en toe camera’s tegenkomen die buiten de EU zijn ingekocht en daardoor niet onder de officiële Europese fabrieksgarantie vallen.
Daarom wil ik graag zekerheid voordat ik bestel.

De site lijkt al sinds 2006 te bestaan, maar ik twijfel of dit een officiële dealer is of meer een parallelimporteur.

Heeft iemand ervaring met Webtronic.nl, met name wat betreft garantieafhandeling, levertijd of klantenservice bij camera’s?
Alle ervaringen zijn welkom voordat ik een keuze maak.

Groet,
Hawbesh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:35
Het is in ieder geval geen Nederlands bedrijf mocht je dat denken. Ik zou er niks kopen.
Het contract is met Port East Limited, 39 Irish Town, Gibraltar, GX11 1AA en door te kopen van deze Webtronic website gaat u akkoord met dit contract met dit bedrijf en gaat u akkoord met de voorwaarden die op deze pagina staan. Port East Limited in samenwerking met Minted Group Limited, 21 Hadjimatheou Yiannouri Court, Larnaca, 6042, Cyprus om EU-consumentenrechten en -garantie te bieden.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:33
Ik zie dit op de website staan
Inhoud van de website, Toepasselijk Recht & Jurisdictie
Als u een consument in de EU bent, wordt u beschermd door alle dwingende bepalingen van de EU-wetgeving. Door bij Webtronic te kopen, gaat u akkoord met de voorwaarden die op deze pagina staan. Het contract is met Port East Limited, 39 Irish Town, Gibraltar, GX11 1AA en door te kopen van deze Webtronic website gaat u akkoord met dit contract met dit bedrijf en gaat u akkoord met de voorwaarden die op deze pagina staan. Port East Limited in samenwerking met Minted Group Limited, 21 Hadjimatheou Yiannouri Court, Larnaca, 6042, Cyprus om EU-consumentenrechten en -garantie te bieden.

De inhoud van de website, de productlijst en het beheer van alle handelsmerken is de verantwoordelijkheid van Minted Group Limited, 21 Hadjimatheou Yiannouri Court, Larnaca, 6042, Cyprus. Alle geschillen die voortkomen uit deze website, de inhoud, de handelsmerken op of tijdens het gebruik van de website zijn uitsluitend onderworpen aan de wetten van Cyprus en de rechterlijke macht van Cyprus. Alle geschillen die voortkomen uit de contractaankoop van een product vallen onder de verantwoordelijkheid van Port East Limited, 39 Irish Town, Gibraltar, GX11 1AA en dergelijke geschillen vallen uitsluitend onder de wetten van Gibraltar.
Hoe dat precies zit met Cyprus en rechten enzo, durf ik niet te zeggen.

Ik zie wel wat positieve reviews online, maar ik zou toch oppassen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:33

Saven

Administrator

Ik snap sowieso niet dat mensen bij dure apparatuur een paar centen willen besparen door een risico te nemen bij een vage winkel te bestellen. Maar zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:21
Geen ervaring hiermee, maar de website ziet er uit als een doorsnee gegenereerde webwinkel. Ze claimen als bedrijf al sinds 2006 te bestaan, maar webtronic.nl domein is pas in december 2021 gemaakt.

Verder: https://www.trustpilot.com/review/webtronic.nl
...daar staan wat dubieuze recensies, o.a. van iemand in NL die stelt dat er vanuit Hong Kong verzonden werd. En algemeen dat de communicatie, track&trace enzo, wat te wensen over laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:45

DukeBox

loves wheat smoothies

Buiten dat het grijze import is, zijn het ook vaak kit's waarvan de lens uit de verpakking wordt gehaald en los verkocht.

Ik heb wel een paar keer iets besteld via zo'n site (altijd met CC voor het geval dat), geen slechte ervaringen maar als je vervolgens een doos krijgt van een kit die is opengemaakt om de lens uit te halen o.i.d. voelt het toch net ff minder.

Ook eens een bestelling teruggestuurd omdat met een cashback actie het zelfde artikel in NL alsnog een stuk goedkoper was, ook dat ging prima al duurde het wel lang.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Zoals ook in Shopping Forum Beleid staat, is vragen naar ervaringen met een webwinkel niet de bedoeling op het forum. Om deze reden doe ik het topic ook op slot.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.