Ervaringen met spoed elektriciens?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:39
We hebben lekkage in huis van de wasmachine op de 2e verdieping gehad, die helaas tot in de meterkast was gekomen. Eind van de avond sprong de stop er uit (inc. brandlucht). Stedin gebeld, kwam vrij snel langs (kudos, was inmiddels al na middernacht), constateerde dat hun hoofdzekering was gesprongen, maar dat hun deel verder droog was. Het zal vast allemaal een reden hebben dat het op deze manier werkt, maar op zo'n moment wil je in eerste instantie niet horen dat je NOG een andere installateur moet inschakelen die de rest van de meterkast gaat onderzoeken.

Dus toen kwam ik in de wondere wereld om zondagnacht (of eigenlijk maandag) een elektricien te vinden. Pas bij de 7e partij kreeg ik iemand die zowaar op nam (en langs kon komen), dus interessant dat er allerlei partijen zijn die 24x7 claimen te zijn, maar gewoon niet opnemen of zelfs een bandje afspelen dat ze gesloten zijn.

Ik ben enerzijds benieuwd hoe jullie een 24x7 elektricien zoeken/vinden, en anderzijds, voor degenen met ervaring, wat voor kostenplaatje daar aan hing.

Ik heb nu weekendnacht tarief van €250 voorrijkosten en €150 per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:27
Werkspot?
Welke omgeving?

[ Voor 48% gewijzigd door boyette op 13-10-2025 01:55 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:49
Spreek eerst een prijs af!
Zie ook deze ervaring van vandaag waar het 2500 3300 euro was voor een zekering:
Dikke bon gekregen voor hoofdschakelaar vervangen

Zoek morgen gewoon wat beter op Google naar lokale installateurs. Dat gaat je 100’en euro’s schelen ipv nu snel iets kiezen.

Of bel je verzekeraar voor een goede partij en hoe de vergoeding daarvan is eventueel.

[ Voor 40% gewijzigd door jaspermeul op 13-10-2025 02:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Zero
jaspermeul schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 02:36:
Spreek eerst een prijs af!
Zie ook deze ervaring van vandaag waar het 2500 3300 euro was voor een zekering:
Dikke bon gekregen voor hoofdschakelaar vervangen

Zoek morgen gewoon wat beter op Google naar lokale installateurs. Dat gaat je 100’en euro’s schelen ipv nu snel iets kiezen.

Of bel je verzekeraar voor een goede partij en hoe de vergoeding daarvan is eventueel.
Prijs was van tevoren afgesproken, die 250 + 150. Dus ik had ook nog nee kunnen zeggen. Ze boden zelf ook aan om 7:00 te komen voor het reguliere tarief, maar ik wilde per direct actie.

Kun je je verzekeraar 24x7 bellen? Of dat is om alvast een partij voor de toekomst te hebben?
En zeg je dat 400 euro op zondag (maandag) nacht exorbitant is?

Ik had nog wat adresjes staan (in dit geval Utrecht), maar die namen niet op. Toen ben ik gaan googelen. Ik probeerde wel wat info te verzamelen en recensies te bekijken (maar die kunnen net zo goed fake zijn natuurlijk), maar om 1:00 's nachts, en gezien niemand opnam, was ik al blij dat ik iemand vond. Het lijkt verder wel een gerenommeerde partij, maar wellicht komt hier nog wat anders voorbij ; )

In ieder geval weer grootendeels stroom, jeej! En ook de mededeling dat bij de bouw de meterkast door een beunhaas in elkaar is gezet XD (mijn vrije vertaling)

[ Voor 6% gewijzigd door Shadow_Zero op 13-10-2025 03:11 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:49
Het is voor 400 euro gefixt? Dan lijkt mij het niet heel gek voor iets midden in de nacht. Misschien was het na een half uur klaar en betaal je dus wel dik maar je hebt weer stroom in elk geval.

Of je verzekeraar beschikbaar is weet ik niet. Dat moet je zelf even opzoeken, geen idee hoe en wat er in je polis staat voor dit soort zaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:57
Dus ze gaven zelf al aan dat het hoog is en liever smorgens terug komen?
Maar jij moest en zou snachts weer stroom hebben?

Wees blij dat het zo laag bleef, laatst had iemand hier 3k neer moeten tellen, terwijl die wel wachtte tot de ochtend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ben enerzijds benieuwd hoe jullie een 24x7 elektricien zoeken/vinden, en anderzijds, voor degenen met ervaring, wat voor kostenplaatje daar aan hing.
Omdraaien en doorslapen? Oké echt lekker slapen doet het niet meer, eens. Maar die vriezer houdt het nog wel een tijdje uit. Een koelkast minder lang, maar wat ik daar aan dingen heb die echt niet wat warmer mogen worden een tijdje is heel veel minder kosten dan die elektricien zondag nacht.

Verder lijkt het mij qua kosten niet onredelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25
Klinkt redelijk voor het tijdstip en de urgentie, dat is niet opgelicht bent is helaas al een bonus.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25
Tip: https://www.eigenhuis.nl/...houd-diensten/klusservice

Nooit nodig gehad gelukkig, in ieder geval betrouwbare partijen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:23
Nog geen ervaring mee maar een tip is de spoedklusservice van vereniging eigen huis:
https://www.eigenhuis.nl/...diensten/spoedklusservice
Dat is ongetwijfeld beter dan de eerste hit op Google, waar vooral bij sleutelbedrijven etc. je enorm hoge rekeningen gepresenteerd krijgt wat neigt naar oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Ik weet niet of het al is verholpen. Wordt dit gedekt door je inboedelverzekering? Wellicht kan de verzekeringsmaatschappij vertellen wat er wel en niet gedekt wordt. Ik kan mij voorstellen dat een bedrag van enkele duizenden euro's niet gedekt wordt. Alleen is de verzekeringsmaatschappij (ook) niet 24/7 bereikbaar.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ik had ook het idee dat 400 niet onredelijk is (hoewel ik moet zeggen dat ik niet heb geregistreerd wat de nieuwe onderdelen kosten), dus iig goed om hier te horen dat dat ook zo lijkt te zijn :)
Het is grotendeels opgelost. De kookplaat en zonnepanelen moeten nog vervangen worden (er was toch wel veel nat geworden helaas), maar ik krijg ook een offerte voor een hele groepenkast revise zodat het wel volgens NEN is geïnstalleerd.

Stedin zelf gaf nog de tip technieknederland om wat te zoeken, maar daar kon ik zo gauw niet zoveel vinden (ja, 1 partij, die niet op nam ; ) ).

Verder, tja, 1 koelkast en 3 vriezers die uit stonden vanaf ~23:30 voelden niet zo lekker voor mij. Plus ik had een kind dat niet kon slapen omdat haar nachtlampje het niet deed, de rolluiken van de slaapkamer konden niet dicht, m'n werklaptop en telefoon waren leeg (maandag thuiswerkdag) en dat we een ochtendritueel met kinderen in het donker moesten doen waren allemaal factoren die mee speelden om het liever 's nachts al te fixen.

Die Vereniging Eigen Huis site lijkt niet echt geschikt om acuut in de nacht een elektricien te zoeken...? Je moet allemaal formulieren invullen en uiteindelijk is het max tijdstip 18:00-21:00.

EDIT:
Ah, ik had de vakman knop geklikt bij Eigen Huis, maar er staat ook een spoednummer!

[ Voor 3% gewijzigd door Shadow_Zero op 13-10-2025 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimselman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19:07
De consumentenbond heeft ook een pagina over dit onderwerp

https://www.consumentenbo...n-en-klussen/slotenmakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gentry
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10 16:04
Vervelend, maar ik begrijp nog niet helemaal waarom er midden in de nacht iemand gebeld moet worden, m.n. nu die knakker van Stedin al is geweest. Heeft hij dat geadviseerd? Ik ken de details niet maar ik zou in zo'n geval de aardlek uitschakelen, gewoon eens rustig kijken en nadenken, en dan de volgende ochtend een lokale elektricien bellen. Tja, even koud water en geen stroom s' ochtends...
Al die malafide bedrijven hopen natuurlijk op paniek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Inmiddels offerte ontvangen voor de groepenkast revise:
• 1 stuks ABB Haf met 12 groepen,
• 1x aardlekautomaat,
• 3x aardlekschakelaar,
• 1x hoofdschakelaar,
inclusief het heraansluiten en opnieuw aflassen van de bedrading.

€ 1.575,-. Is dat een beetje redelijk?

Gezien we al 11 groepen hebben klinkt 12 groepen mij wel krap bemeten (ook gezien we met een nieuwe keuken bezig zijn die sowieso al een nieuwe groep nodig heeft).

@Gentry zie hier. Iedereen zal daarin z'n eigen keuze maken allicht.

[ Voor 23% gewijzigd door Shadow_Zero op 13-10-2025 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:54
Standaard HAF kast kost je 600 Euro, give or take. Dan blijft er dus 900 Euro over aan voorrijkosten, uurloon en afschrijving van de beste man zijn spullen. Groepenkast vervangen doe je in 3 a 4 uur als het gewoon een straight bolt on swap is.

600 + 15% marge = 690
4 x 75 = 300 euro

Kom ik op 990 ex btw. Met BTW een kleine 1200 euro. Dus die 1575 is wat aan de dure kant voor een eenmanszaak, als het via een installatiebedrijf gaat is het redelijk, die hebben wat meer overhead kosten wat je dan ook indirect betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 11:49
Shadow_Zero schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:09:
Inmiddels offerte ontvangen voor de groepenkast revise:
• 1 stuks ABB Haf met 12 groepen,
• 1x aardlekautomaat,
• 3x aardlekschakelaar,
• 1x hoofdschakelaar,
inclusief het heraansluiten en opnieuw aflassen van de bedrading.

€ 1.575,-. Is dat een beetje redelijk?

Gezien we al 11 groepen hebben klinkt 12 groepen mij wel krap bemeten (ook gezien we met een nieuwe keuken bezig zijn die sowieso al een nieuwe groep nodig heeft).

@Gentry zie hier. Iedereen zal daarin z'n eigen keuze maken allicht.
Ik heb hier een lokale elektricien ( die ik via via ken ) laten komen 3 jaar geleden voor een volledig nieuwe meterkast ( zelfde als jij alleen 15 groepen en 4 aardlekschakelaars ) laten plaatsen toen voor €1.000,-. ex. BTW regio Nijmegen

Overigens is het uitbreiden naar extra groepen ook al sluit je ze momenteel nog niet aan nu wel het perfecte moment. Het zal gok ik niet heel veel meer moeten kosten qua materiaal en uren

Weet niet waar jij woont maar een all-in prijs van €1575 is wellicht wat aan de hoge kant, maar niet schrikbarend hoog

[ Voor 8% gewijzigd door hollandnick op 13-10-2025 12:19 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Galaxis schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:15:
Standaard HAF kast kost je 600 Euro, give or take. Dan blijft er dus 900 Euro over aan voorrijkosten, uurloon en afschrijving van de beste man zijn spullen. Groepenkast vervangen doe je in 3 a 4 uur als het gewoon een straight bolt on swap is.

600 + 15% marge = 690
4 x 75 = 300 euro

Kom ik op 990 ex btw. Met BTW een kleine 1200 euro. Dus die 1575 is wat aan de dure kant voor een eenmanszaak, als het via een installatiebedrijf gaat is het redelijk, die hebben wat meer overhead kosten wat je dan ook indirect betaald.
Tx! Het is een installatiebedrijf idd. Even mijn afweging of ik tijd/energie heb om verder rond te shoppen, of door te gaan met deze partij (die man die 's nachts langs kwam maakte iig een hele goede indruk).

@hollandnick de huidige situatie is twee groepenkasten, dus we zijn al ruim bemeten. De elektricien adviseerde over te stappen naar 1 groepenkast. Maar nu ik in de offerte 12 groepen zie, vind ik dat wel krap gezien we er al 11 hebben. Als de nieuwe keuken er is (en die heeft waarschijnlijk maar 1 extra groep nodig), zou ik verder niet weten wat er nog uit te breiden valt (hebben al airco, zonnepanelen en elektrische kookplaat enzo), op wellicht een elektrische auto na (maar geen eigen oprit, dus heel praktisch gaat dat niet allemaal).

[ Voor 24% gewijzigd door Shadow_Zero op 13-10-2025 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 11:49
Shadow_Zero schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:18:
[...]

Tx! Het is een installatiebedrijf idd. Even mijn afweging of ik tijd/energie heb om verder rond te shoppen, of door te gaan met deze partij (die man die 's nachts langs kwam maakte iig een hele goede indruk).

@hollandnick de huidige situatie is twee groepenkasten, dus we zijn al ruim bemeten. De elektricien adviseerde over te stappen naar 1 groepenkast. Maar nu ik in de offerte 12 groepen zie, vind ik dat wel krap gezien we er al 11 hebben. Als de nieuwe keuken er is (en die heeft waarschijnlijk maar 1 extra groep nodig), zou ik verder niet weten wat er nog uit te breiden valt (hebben al airco, zonnepanelen en elektrische kookplaat enzo), op wellicht een elektrische auto na (maar geen eigen oprit, dus heel praktisch gaat dat niet allemaal).
Ah ja ik heb het gedaan ( heb er volgens mij ook maar iets van 12 of 13 in gebruik ) voor in de toekomst nog een elektrische auto. Kostte praktisch niets extra en zo was ik en eventuele toekomstige bewoners al voorbereid. Hier gelukkig wel een eigen oprit

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:55

sapphire

Die-hard pruts0r

Hier een storing nadat de slimme meter vervangen was én nadat de monteur van Liander geweest was, bleek volgens de monteur een enorme domme en gevaarlijke fout van hun geweest te zijn (kamklem van mijn hoofdschakelaar naar hun zekering zag los en stond te klapperen).
Kosten op vrijdagavond laat €80 voor 10 min werk :+

Maarja wel goed geholpen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
hollandnick schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:35:
[...]

Ah ja ik heb het gedaan ( heb er volgens mij ook maar iets van 12 of 13 in gebruik ) voor in de toekomst nog een elektrische auto. Kostte praktisch niets extra en zo was ik en eventuele toekomstige bewoners al voorbereid. Hier gelukkig wel een eigen oprit
Is die 15 groepen in 1 kast? Of 12 is max en dan komt er sowieso een kast naast?

Extra groepenkast offerte is € 2.175,-, maar ik heb nog geen details wat voor kast het dan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

@Shadow_Zero een paar maanden gelden heb ik 825 euro betaald voor het volgende:
  • Schneider kast met Emat automaten
  • 12 groepen
  • 2 aardlekautomaten
  • 3 aardlekschakelaars
  • Overspanningsbeveiling
Hier heb ik nog ruimte voor extra groepen (heb de bredere variant). Had ik op dat moment (en voorlopig) echter niet nodig. Montage was top, en 10 jaar garantie. Ook prettig in de communicatie, en heb ook nog wat advies gekregen voor mijn elektra in de woning (druk aan het verbouwen). Heb toen een 4-5tal offertes gekregen, en dit was de enige die er uit zichzelf overspanningsbeveiliging op had gezet (iets wat ik in jouw lijstje ook nog zag ontbreken). Hij kwam uit Deventer, maar mocht je interesse hebben kan ik je de gegevens via DM sturen, wie weet.

Oh, en Scheider is i.v.m. ABB net wat minder maar is hartstikke degelijk, kwalitatief ook erg sterk. ABB is marktleider, en daar betaal je ook voor. Wat mij betreft onnodig en de meerprijs niet waard (die offertes kwamen boven de 1k uit).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linux gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09:22
Shadow_Zero schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 01:35:
We hebben lekkage in huis van de wasmachine op de 2e verdieping gehad, die helaas tot in de meterkast was gekomen. Eind van de avond sprong de stop er uit (inc. brandlucht). Stedin gebeld, kwam vrij snel langs (kudos, was inmiddels al na middernacht), constateerde dat hun hoofdzekering was gesprongen, maar dat hun deel verder droog was. Het zal vast allemaal een reden hebben dat het op deze manier werkt, maar op zo'n moment wil je in eerste instantie niet horen dat je NOG een andere installateur moet inschakelen die de rest van de meterkast gaat onderzoeken.

Dus toen kwam ik in de wondere wereld om zondagnacht (of eigenlijk maandag) een elektricien te vinden. Pas bij de 7e partij kreeg ik iemand die zowaar op nam (en langs kon komen), dus interessant dat er allerlei partijen zijn die 24x7 claimen te zijn, maar gewoon niet opnemen of zelfs een bandje afspelen dat ze gesloten zijn.

Ik heb nu weekendnacht tarief van €250 voorrijkosten en €150 per uur.
Zou er zowiezo niet aan beginnen om s'nachts een electriciën te bellen, als de netbeheerder al langs is geweest.
Deze zal waarschijnlijk in de meterkast gekeken hebben of de situatie veilig genoeg was om je weer van stroom te voorzien.
Ik had dan zekering voor zekering nagelopen, met de medewerker van de netbeheerder om te zien in welke stroomkring het probleem zich voordoet.
Om die buiten werking te stellen.
Geen haar op mijn hoofd die er zou denken om midden in de nacht een electriciën te bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:55

Fe2O3

Ja das roest

Exact hetzelfde gehad, maar dan op vrijdag middag :D Vriendin die belt 'er is overal water, en, de kachel doet het niet' :/ naja dan ga je maar wat eerder naar huis vanuit kantoor ^^

Bij thuiskomst hoor ik geknetter uit de meterkast en die vrij unieke ozon lucht. Naast water dat langs de muren en plafonds stroomt.

Bleek dat de wasmachine een lek had tussen de pomp en afvoer en vrolijk de hele was aan water in de badkamer gepompt had, dat in de tussenmuren/spouw via de electra kabels zo de meterkast in. Daarbij de mazzel gehad dat de groepen die het eerste nat zijn geworden de CV ketel en dus de wasmachine waren die daardoor uit is gegaan.

Qua electricien de gast gebeld die de meterkast ook nieuw had aangelegd 6 mnd eerder ivm zonnepanelen ... De noodstroomvoorzienning (even 4 groepen tot nieuwe meterkast erin) was 200 oid, en de nieuwe meterkast net geen 1000e. (15 groepen, kookgroep, zonnepanelen, beltrafo en een stopcontact).

De beste man komt afaik vanuit Delft of Den Haag en kan ik zeker aanbevelen :)

Qua kosten was dit ook allemaal verzekeringswerk, en hadden die vast ook wel het dubbele vergoed medunkt.

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linux gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09:22
Gentry schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:04:
Vervelend, maar ik begrijp nog niet helemaal waarom er midden in de nacht iemand gebeld moet worden, m.n. nu die knakker van Stedin al is geweest. Heeft hij dat geadviseerd? Ik ken de details niet maar ik zou in zo'n geval de aardlek uitschakelen, gewoon eens rustig kijken en nadenken, en dan de volgende ochtend een lokale elektricien bellen. Tja, even koud water en geen stroom s' ochtends...
Al die malafide bedrijven hopen natuurlijk op paniek...
Waarom zou je de aardlek uitschakelen,
dit is net een veilgheid, die er niet voor niks in zit gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:18
Linux gebruiker schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:29:
[...]

Waarom zou je de aardlek uitschakelen,
dit is net een veilgheid, die er niet voor niks in zit gebouwd.
Uitschakelen in dit geval betekent echt op nul zetten zodat alles spanningsloos is.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
LankHoar schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:04:

Oh, en Scheider is i.v.m. ABB net wat minder maar is hartstikke degelijk, kwalitatief ook erg sterk. ABB is marktleider, en daar betaal je ook voor. Wat mij betreft onnodig en de meerprijs niet waard (die offertes kwamen boven de 1k uit).
Je zegt eerder dat het EMAT materiaal is, dat is nog goedkoper dan ABB en Schneider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Fe2O3 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:26:
Exact hetzelfde gehad, maar dan op vrijdag middag :D Vriendin die belt 'er is overal water, en, de kachel doet het niet' :/ naja dan ga je maar wat eerder naar huis vanuit kantoor ^^

Bij thuiskomst hoor ik geknetter uit de meterkast en die vrij unieke ozon lucht. Naast water dat langs de muren en plafonds stroomt.

Bleek dat de wasmachine een lek had tussen de pomp en afvoer en vrolijk de hele was aan water in de badkamer gepompt had, dat in de tussenmuren/spouw via de electra kabels zo de meterkast in. Daarbij de mazzel gehad dat de groepen die het eerste nat zijn geworden de CV ketel en dus de wasmachine waren die daardoor uit is gegaan.

Qua electricien de gast gebeld die de meterkast ook nieuw had aangelegd 6 mnd eerder ivm zonnepanelen ... De noodstroomvoorzienning (even 4 groepen tot nieuwe meterkast erin) was 200 oid, en de nieuwe meterkast net geen 1000e. (15 groepen, kookgroep, zonnepanelen, beltrafo en een stopcontact).

De beste man komt afaik vanuit Delft of Den Haag en kan ik zeker aanbevelen :)

Qua kosten was dit ook allemaal verzekeringswerk, en hadden die vast ook wel het dubbele vergoed medunkt.
Het zijn wel echt vervelende situaties ja. Die stedin persoon en elektricien zaten ook te klagen dat het wat dat betreft niet handig is dat nieuwbouw huizen allemaal de badkamer en washokken boven de meterkast hebben.

Wel een goeie om de verzekering ook maar eens te gaan na vragen. Pfff, zit je ook weer met al die natte muren wat een eeuwigheid duurt voordat dat droog is en een nieuw likje verf kan krijgen :/

@Linux gebruiker Stedin gaf aan dat een elektricien verder onderzoek moest plegen. Hij haalde de hoofdzekering er uit en sealde de boel weer. Uiteindelijk bleek in 1 groepenkast alles nat, dus moest vervangen worden. Denk dat je met lekkage en elektriciteit sowieso niet wilt gaan gokken, maar dat ben ik. Verder zie hier (dat is iig mijn argumentatie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

jadjong schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:44:
[...]

Je zegt eerder dat het EMAT materiaal is, dat is nog goedkoper dan ABB en Schneider.
Grappig dat je dit schrijft. Ik heb bij de offertes duidelijk niet verder gekeken dan "Schneider". Maar de kast zelf is dus van Schneider, en de automaten lijken dan van EMAT te zijn, wat wel een budget merk is inderdaad. Toch nog maar eens op de factuur kijken wat daar nou precies op staat (dit haalde ik uit de mailwisseling).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
  • Laatst online: 16:18
Shadow_Zero schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:29:
Verder, tja, 1 koelkast en 3 vriezers die uit stonden vanaf ~23:30 voelden niet zo lekker voor mij. Plus ik had een kind dat niet kon slapen omdat haar nachtlampje het niet deed, de rolluiken van de slaapkamer konden niet dicht, m'n werklaptop en telefoon waren leeg (maandag thuiswerkdag) en dat we een ochtendritueel met kinderen in het donker moesten doen waren allemaal factoren die mee speelden om het liever 's nachts al te fixen.
Ik snap je beweegredenen helemaal. Om je gerust te stellen (met de hoop dat deze kennis nooit meer nodig is), een halfvolle vriezer kan zeker 24 uur zonder stroom nog genoeg kou vast houden, een volle vriezer nog wel langer. Niet tussendoor open doen natuurlijk. En de koelkast moet je maar gewoon leeg eten :+

Tip voor iedereen (beetje open deur, maar toch) - powerbank voor noodgevallen zodat je in ieder geval je telefoon kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:55

Fe2O3

Ja das roest

Shadow_Zero schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:52:
[...]

Het zijn wel echt vervelende situaties ja. Die stedin persoon en elektricien zaten ook te klagen dat het wat dat betreft niet handig is dat nieuwbouw huizen allemaal de badkamer en washokken boven de meterkast hebben.

Wel een goeie om de verzekering ook maar eens te gaan na vragen. Pfff, zit je ook weer met al die natte muren wat een eeuwigheid duurt voordat dat droog is en een nieuw likje verf kan krijgen :/

@Linux gebruiker Stedin gaf aan dat een elektricien verder onderzoek moest plegen. Hij haalde de hoofdzekering er uit en sealde de boel weer. Uiteindelijk bleek in 1 groepenkast alles nat, dus moest vervangen worden. Denk dat je met lekkage en elektriciteit sowieso niet wilt gaan gokken, maar dat ben ik. Verder zie hier (dat is iig mijn argumentatie).
Inderdaad ook de badkamer boven de meterkast hier ... huis uit 1989.

Bij ons ook stedin gebeld, die waren er eerder dan de electricien en omdat die eral aan kwam en hun stuk droog bleek geen stroom eraf.

Later met de nieuwe meterkast bleek dus wel dat een fase eruit lag aan hun kant, dat kostte me nog een 100e oid om te laten fixen. Is ook wel mooi om te zien wat ze aan PPE uitpakken als ze aan de spullen voor je meterkast gaan knooien.

Heb zelf gekozen voor nieuwe meterkast, alles was nat en maakte sluiting. Overal brandplekjes en het koper was aan het vergaan ed.

Dit valt onder je opstal verzekering, en, die zullen weinig problemen hebben met lekkage + nieuwe meterkast als het goed is.

Edit: ohja, en de nieuwe wasmachine heeft nu dus een water sensor in de bodem ^^

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audb
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 15:32
Galaxis schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:15:

600 + 15% marge = 690
4 x 75 = 300 euro

Je vergeet nog de zegel recht +/_ €75 immers moet ook de hoofd stoppen er uit worden gehaald.
En als ze toch bezig zijn meteen een kook groep aanlaten brengen.
Misschien dat je in de toekomst een inductie kook plaat wil hebben :*)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 22:38

Illusion

(the art of)

Je hebt dus een partij die (bij een voor hun onbekende klant) midden in de nacht langskomt, voor een redelijk tarief, meedenkt over goedkoper alternatief, en vakkundig lijkt.
Prijs jezelf gelukkig!

Dan zou het me écht niet uitmaken of hun offerte 300€ duurder is dan een beunhaas waarvan je niet weet of hij op komt dagen, vakwerk levert, garantie geeft.

Ik zou de ze die klus gewoon gunnen.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Illusion schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:06:
[...]

Je hebt dus een partij die (bij een voor hun onbekende klant) midden in de nacht langskomt, voor een redelijk tarief, meedenkt over goedkoper alternatief, en vakkundig lijkt.
Prijs jezelf gelukkig!

Dan zou het me écht niet uitmaken of hun offerte 300€ duurder is dan een beunhaas waarvan je niet weet of hij op komt dagen, vakwerk levert, garantie geeft.

Ik zou de ze die klus gewoon gunnen.
Zo sta ik er eigenlijk ook in, maar ik wilde nog even mijn gedachte er over laten gaan. Morgen komen ze weer langs voor het vervolg (als in, de opdracht gegeven). Wel ietsjes duurder geworden nog omdat we toch voor twee kasten gaan met voldoende groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Shadow_Zero schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 03:09:
[...]

En ook de mededeling dat bij de bouw de meterkast door een beunhaas in elkaar is gezet XD (mijn vrije vertaling)
Dat zeggen bouwlui altijd over elkaars werk ;) Niet te serieus nemen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Glashelder schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:32:
[...]

Dat zeggen bouwlui altijd over elkaars werk ;) Niet te serieus nemen.
Could be. Nou was het ook zo (moet ik even dubbelchecken hoe het nou precies zat) dat maar 1 van de 3 delen op de hoofdschakelaar zaten aangesloten. De andere 2 delen zaten rechtstreeks op Stedin, en kon je niet volledig van stroom halen :o
En een draadje in de hoofdschakelaar bleek los te zitten (en was ook te lang volgens hem).

[ Voor 82% gewijzigd door Shadow_Zero op 14-10-2025 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:34
sapphire schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:35:
Hier een storing nadat de slimme meter vervangen was én nadat de monteur van Liander geweest was, bleek volgens de monteur een enorme domme en gevaarlijke fout van hun geweest te zijn (kamklem van mijn hoofdschakelaar naar hun zekering zag los en stond te klapperen).
Kosten op vrijdagavond laat €80 voor 10 min werk :+

Maarja wel goed geholpen.
Heb je dat uit eigen zak betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

dutchgio schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:59:
Nog geen ervaring mee maar een tip is de spoedklusservice van vereniging eigen huis:
https://www.eigenhuis.nl/...diensten/spoedklusservice
Dat is ongetwijfeld beter dan de eerste hit op Google, waar vooral bij sleutelbedrijven etc. je enorm hoge rekeningen gepresenteerd krijgt wat neigt naar oplichting.
Ik heb daar niet zo'n goede ervaring mee. De enige keer dat ik ze gebeld heb snapten ze niet dat als mijn enige plee op vrijdagavond verstopt is dat niet tot maandagochtend kan wachten 8)7

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:55

sapphire

Die-hard pruts0r

bie100 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:50:
[...]

Heb je dat uit eigen zak betaalt?
Helaas wel.

Heb nog 2 klachtenbrieven naar Liander gestuurd maar nooit meer reactie op gehad.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:34
sapphire schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:54:
[...]

Helaas wel.

Heb nog 2 klachtenbrieven naar Liander gestuurd maar nooit meer reactie op gehad.
Vreemd omdat ze het zelf veroorzaakt hebben 8)7
Pagina: 1