Vraag
Alle reacties
Nou er is wel wat meer gedaan dan dat zo te zien.Rui Costa schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:18:
Mijn vraag
...hele dikke bon gekregen voor de vervanging van een hoofdschakelaar 4 polig. Kan iemand misschien mijn vertellen of die bon klopt?
...
hoofdschakelaar kost 50 euro en 20 minuten om hem te plaatsen, dus dan had het onder de 200 euro moeten blijven.
Maar er zijn allerlei andere activiteiten ook uitgevoerd.
Voor dat geld gooi ik m'n biertje op een zaterdagavond ook door de gootsteen, en stap ik gewoon achter het stuur.
Ey!! Macarena \o/
Lijkt wel gerelateerd aan die loodgieters trucjes etc.
wat een prijzen
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Complete electriciteitsinspectie €215
Meetcontrole €189
Avond/weekend toeslag €284
Diagnoserapport €522
Geen garantie €0
Je betaalt voor een hoop luchtfietserij
Het uitschrijven van 2 en 3 op regel 5 kost meer dan de inspectie zelf?stin00 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:25:
Starttarief / diagnose €196
Complete electriciteitsinspectie €215
Meetcontrole €189
Avond/weekend toeslag €284
Diagnoserapport €522
Geen garantie €0
Je betaalt voor een hoop luchtfietserij
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Vol tegenin gaan dus.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Ik hoop dat die dure electricien dat ook gelijk aangepast heeft door VD-draad te gebruiken met isolatie, wat het was blijkbaar al een drama kast
Maarja, voor 3.300 euro heb je van een onveilige installatie die niet volgens de NEN-1010 is, nu waarschijnlijk wel een veilige installatie volgens de NEN-1010, it's something.
[ Voor 20% gewijzigd door RaZ op 12-10-2025 14:35 ]
Ey!! Macarena \o/
Nieuwe hoofdschakelaar, nieuwe aardlek en een nieuwe automaat voor de zonnepanelen. En waarom L1, L2 en L3 afkomstige is van een van 1 enkele fase, en ziet het er na de hoofdschakelaar uit alsof het 3 fase krachtstroom is.jadjong schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:35:
Het vervangen van die hoofdschakelaar, kostprijs 25 euro, had op zondag niet meer dan 300.- mogen kosten. Alleen is de vraag waarom het ding uitgefikt is wel belangrijk om antwoord op te krijgen. Is die vraag door de installateur uitgezocht en beantwoord?
Daar heeft iemand flink zitten beunhazen in die kast
Het lijkt er op als de kast voorbereid is voor 3-fase, en is de aansluiting nog niet naar 3-fase gegaan is, en dat er veels te vroeg de panelen geinstalleerd zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door RaZ op 12-10-2025 14:43 ]
Ey!! Macarena \o/
Ze weten wel waar je huis woont.RaRo74 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:31:
Geef even door dat je een aangepaste eerlijk factuur wil ontvangen. Anders volgt er aangifte van oplichting.
Vol tegenin gaan dus.
Ik denk dat deze Rui Costa zich dit wel kan veroorloven.
[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 12-10-2025 14:47 ]
Foto's zijn gemaakt in oude situatie, daarna is zijn er 3 onderdelen vervangen die op de bon staan, en daar zijn geen foto's van gemaakt, of simpelweg niet geplaatstjadjong schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:42:
Tot nu toe zie ik nergens nieuw componenten, alleen een zwarte Eaton hoofdschakelaar. Het doorlussen van de fases is normaal wanneer je eerst de kast aanpast naar 3F en daarna de netbeheerder laat komen om de twee missende draden te installeren.
Ey!! Macarena \o/
Ook aardlekschakelaar, is die vervangen? Welk type. Wat kost dit type bruto en wat is een beetje een gemiddelde internet prijs. Daar zal iets verschil inzitten.
Bijv een EV groep aardlek
https://www.sandervunderi...f204b-40-0-03-type-b.html
Dan nog kom je niet aan de absurde prijzen welke er op die 'factuur' staan. Ik heb nog even gezocht op Hoofschakelaars / Alamat's met vergulde contacten voor een betere geleiding maar.....jeroen3 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:50:
@clements je boelt denk ik een type B voor EV-groepen, die zijn kostbaar
https://www.sandervunderi...f204b-40-0-03-type-b.html
Betaling per PIN .... Hebben ze waarschijnlijk ook nog eens 4 uur mogen wachten doordat de meeste mensen een véél lager PIN bedrag pér transactie / dag kunnen aanspreken (of er is vanop meerdere rekeningnummers betaald).
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 12-10-2025 15:31 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Je bent maximaal opgelicht hier.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ze verzinnen heel wat, doen prijzen van componenten x10 en rekenen op alles wat ze kunnen denken door.
Hopen dat dat dan naar verzekering gaat en er dus geen probleem is om zo door te rekenen.
Ik zou er niet echt gelukkig mee zijn en aangifte doen inderdaad.
En verder is er op vier manieren gecheckt, geinspecteerd en gecontroleerd incl een heel rapport, zonder een werkomschrijving van de monteur? Daar zou ik bezwaar tegen maken. Wat heeft de monteur precies gedaan en welke posten horen daarbij (even los van de te hoge bedragen per post). Heb je dat rapport ook ontvangen?
Maar je hebt al betaald, begrijp ik uit de pinbetaling? Dat wordt een lastige klus.
Helaas ook niet te zien op de foto's, maar afhankelijk van de zekeringen aan de netaansluiting-kant moeten de werkzaamheden ook door een monteur met zegelrecht uitgevoerd zijn. Het vervangen van een hoofdschakelaar in een groepenkast doe je NIET zónder de spanning aan de kant van de netbeheerder weg te nemen. Als er aan die zijde dan smelt/schroefzekeringen in gebruik zijn dan kun je niets anders dan de zegels verbreken én vervolgens na de werkzaamheden weer opnieuw gaan verzegelen.sonina schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:02:
Oplichterij, waarschijnlijk eerst beschikbare gebeld naar aanleiding van 'brand' zoals te zien op de foto's.
Ze verzinnen heel wat, doen prijzen van componenten x10 en rekenen op alles wat ze kunnen denken door.
Hopen dat dat dan naar verzekering gaat en er dus geen probleem is om zo door te rekenen.
Ik zou er niet echt gelukkig mee zijn en aangifte doen inderdaad.
Monteurs doen dit gewoon met spanningsvoerende kabels, hier gaat niemand zegels voor verbreken.Will_M schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:08:
[...]
Helaas niet te zien op de foto, maar afhankelijk van de zekeringen aan de netaansluiting-kant moeten de werkzaamheden ook door een monteur met zegelrecht uitgevoerd zijn. Het vervangen van een hoofdschakelaar in een groepenkast doe je NIET zónder de spanning aan de kant van de netbeheerder weg te nemen. Als er aan die zijde dan smelt/schroefzekeringen in gebruik zijn dan kun je niets anders dan de zegels verbreken én vervolgens na de werkzaamheden weer opnieuw te gaan verzegelen.
Da's inderdaad vaak wel de dagelijkse praktijk, helaasWolly schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:12:
[...]
Monteurs doen dit gewoon met spanningsvoerende kabels, hier gaat niemand zegels voor verbreken.
En in deze kast zit dan volgens de foto's gelukkig ook voldoende ruimte om tijdelijk 2 stuks 4P modules langs elkaar te kunnen plaatsen waarbij het nog redelijk veilig uitgevoerd kán worden. Maar het is gewoon niet de bedoeling om onder spanning aan een groepenkast te gaan werken.
[ Voor 35% gewijzigd door Will_M op 12-10-2025 17:42 ]
Gezien de enorme waslijst aan onnodige zaken op de factuur, verbaast het me dan wel dat er geen regel is opgenomen voor het verzegelen van de hoofdzekeringkast à €289,90.Will_M schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:08:
[...]
Helaas niet te zien op de foto's, maar afhankelijk van de zekeringen aan de netaansluiting-kant moeten de werkzaamheden ook door een monteur met zegelrecht uitgevoerd zijn. Het vervangen van een hoofdschakelaar in een groepenkast doe je NIET zónder de spanning aan de kant van de netbeheerder weg te nemen. Als er aan die zijde dan smelt/schroefzekeringen in gebruik zijn dan kun je niets anders dan de zegels verbreken én vervolgens na de werkzaamheden weer opnieuw gaan verzegelen.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Heb je de beste man niet een kopje koffie aangeboden, anders die misschien nog even factureren voor 2k.
[ Voor 42% gewijzigd door bramassendorp op 12-10-2025 15:53 ]
Is dat niet als het wel garantie was geweest er -€2700 op die post had gestaan? Even los van dat de rest natuurlijk compleet idioot is.Toke_gt schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:07:
Ik zou me zorgen maken om de laatste post: 0 euro voor geen garantie.
Juridisch is het alleen een stuk lastiger. Heb je wel een diagnoserapport gekregen? Want anders zijn dat de relatief makkelijke dingen: "Dit staat op de factuur en heb ik nooit gehad, dus betaal ik ook niet".
Want dit is inderdaad je reinste oplichting.
Heel die "factuur" is ter discussie te stellen doordat er ook qua materiaal ge-/verbruik daadwerkelijk niets correct gespecificeerd is. We zien hier natuurlijk maar een klein stukje van de rekening wat door de TS uitgelicht is maar de kans is groot dat er niet eens een fatsoenlijk bedrijf (met bijbehorende KVK registratie) achter de werkzaamheden zit.Sissors schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:59:
[...]
Is dat niet als het wel garantie was geweest er -€2700 op die post had gestaan? Even los van dat de rest natuurlijk compleet idioot is.
Juridisch is het alleen een stuk lastiger. Heb je wel een diagnoserapport gekregen? Want anders zijn dat de relatief makkelijke dingen: "Dit staat op de factuur en heb ik nooit gehad, dus betaal ik ook niet".
Hier in de regio hadden we onlangs ook zo'n "Cowboy" welke overdag tevens bij een groot gerenommeerd landelijk opererend Electro-Technisch installatiebureau werkte en daarnaast in privétijd dit soort diensten aanbood waarbij hij vervolgens, het bij zakelijke klanten uitgebouwde en ingenomen schakelmateriaal tijdens dit soort klussen van een nieuw leven voorzag tegen de hoofdprijs. De scheidslijn tussen zakelijke uren en privé uren werd ook niet al te precies nageleefd waardoor meneer uiteindelijk letterlijk en figuurlijk tegen de spreekwoordelijke lamp gelopen is.
Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd naar de 'After' foto's van deze klus, en dan met name naar het gebruikte materiaal (zichtbaar in beeld zónder dat de afdekkap op de groepenkast geplaatst is).
Zo slim zijn die gangsters meestal wel.
Nu zit je daar met een slecht gevoel, ga je toch eens een extra mening vragen hier en is je zondag helemaal om zeep.
Aangifte doen, je bent ongetwijfeld onder druk gezet om snel te betalen en snel een oplossing te hebben.
Erger nog: zegel verbreken, spanningsloos maken en na inschakeling en dichtmaken kasten, niet opnieuw verzegelen.....kun je het de energieleverancier ook nog gaan uitleggen.Wolly schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:12:
[...]
Monteurs doen dit gewoon met spanningsvoerende kabels, hier gaat niemand zegels voor verbreken.
Netbeheerder.Ramon 73 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:11:
[...]
Erger nog: zegel verbreken, spanningsloos maken en na inschakeling en dichtmaken kasten, niet opnieuw verzegelen.....kun je het de energieleverancier ook nog gaan uitleggen.
Vandaar dat ik in m'n opmerking aangaande het verzegelen al zei dat het kastdeel van de netbeheerder helaas niet zichtbaar op de foto's staat. Als er in het kastdeel van de netbeheerder (al) zekering automaten geplaatst zijn dan is opnieuw verzegelen niet nodig doordat je dan simpelweg de automaten op '0' kunt zetten tijdens het vervangen van elk willekeurig onderdeel in de achterliggende eigen groepenkast.Ramon 73 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:11:
[...]
Erger nog: zegel verbreken, spanningsloos maken en na inschakeling en dichtmaken kasten, niet opnieuw verzegelen.....kun je het de energieleverancier ook nog gaan uitleggen.
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 12-10-2025 17:41 ]
Inmiddels wel leeghaya schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:22:
Zat er een potje glijmiddel bij?
Was die vol of leeg?
Misschien is hij zelf wel de elektricien en komt hij hier kijken of zijn facturen wel door de beugel kunnen 🤡
PV (Photo Voltaic) Schakelaar?haya schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:43:
De montage van die pvschakelaar ziet er niet uit. Zou zomaar kunnen dat die linkerschroef niet vastgedraaid zat.
Dat 'uitgefikte' ding wat je op de foto ziet is (of was) een S40 (4P / 40A 3-Fasen Hoofdschakelaar) van Eaton Holec en geen 'simpele' B of C Alamat om een PV installatie af te kunnen zekeren inclusief eigen aardlek.
[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 12-10-2025 18:21 ]
Je hebt een 4 polige hoofdschakelaar doorverbonden omdat je maar een enkelfase. meterkast hebt. Dit is je grote probleem waarom dit is doorgebrand. of je meterkast upgraden naar 3 fase of je gehele meterkast ombouwen naar 1 fase. Anders sta je over een half jaar weer met een doorgebrande schakelaar.
Intergas Extreme 36 Hybride Xtend, 300L boiler 2kW E, WTW Brink Flair 400 (Multi Air Supply), Oost 2175Wp West 3915Wp PV.
Lekker!
De oorzaak lijkt eerder te liggen in slecht contact, niet gek als je ziet wat ze onder 1 klem hebben gedraaid.Krissiejj schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:57:
Je bent inderdaad flink genaaid met deze forse rekening.. De blanke doorverbindstrips werden vroeger gebruikt, hopelijk hebben ze dit niet nog maal gebruikt.
Je hebt een 4 polige hoofdschakelaar doorverbonden omdat je maar een enkelfase. meterkast hebt. Dit is je grote probleem waarom dit is doorgebrand. of je meterkast upgraden naar 3 fase of je gehele meterkast ombouwen naar 1 fase. Anders sta je over een half jaar weer met een doorgebrande schakelaar.
Aangenomen dat de zaterdag en avond inderdaad correct is. Een hoofdschakelaar vervangen op een zaterdagavond kan echt wel wat meer kosten dan €250. Het vervangen van een hoofdzekering bij kortsluiting is al snel een €150 bij de netbeheerder. Als er dan nog een commerciële lokale partij is die je moet vragen om zaterdagavond langs te komen voor het vervangen van je hoofdschakelaar gaat het al snel richting de €250 en dan is de oorzaak hier nog niet opgelost (als het niet onder de hoofdschakelaar zat zoals in de foto's te zien).Galaxis schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:26:
Je bent kei hard gescammed , niks meer niks minder. Internet staat vol met dit soort praktijken. Les voor de volgende keer, bel een lokaal en bekend installatiebedrijf. Maak vooraf prijsafspraken. Dit had max 250 euro mogen kosten, en dat is al duur.
Maar ja, dit zijn zeker wel oplichtingsprijzen.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Dat is te kort door de bocht.ouweklimgeit schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:18:
Genaaid ja, opgelicht nee. Factuur klopt prima, en als jij opdracht hebt gegeven voor de reparatie zonder vooraf een prijs af te spreken dan kun je hier vrij weinig mee.
7:752BW + verdere toelichting
Met een gefactureerde verkoopprijs maal 'factor 20' voor een simpele 4P 40A Hoofdschakelaar is dat nog maar een "Understatement".Skamba schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:37:
[...]
Dat is te kort door de bocht.
7:752BW + verdere toelichting
Ik denk dat er sambal is gebruikt voor deze pittige rekening.haya schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:22:
Zat er een potje glijmiddel bij?
Was die vol of leeg?
Gemengd met ruw zand.Technofreakz schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:40:
[...]
Ik denk dat er sambal is gebruikt voor deze pittige rekening.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Wel aardig dat geen garantie gratis is.
[ Voor 95% gewijzigd door Dapdodo op 12-10-2025 20:28 ]
"Transactie per PIN"Merry schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:56:
Dat bedrag klopt echt niet. Zelfs met materiaal, arbeidsloon en btw hoort de vervanging van een hoofdschakelaar nooit boven de paar honderd euro uit te komen. Neem direct contact op met je rechtsbijstand en betaal voorlopig niets. Zij kunnen dit voor je oppakken en formeel bezwaar maken tegen de factuur.
Voor dit soort acties en facturen gaan die oplichters geen 14 dagen factuur sturen...die wachten rustig af bij jou op de bank tot er betaald is.
Ik wordt ook electricien, loodgieter, slotenmaker, ...
Live from Denmark
Dum de dum
Meestal gebeuren dit soort dingen door ondeugdelijke verbinding tussen de geleider (bruine draad) en de automaat. Dat kan door niet goed (op juist moment) aangedraaide moer, of wanneer je niet op de juiste manier meerdere geleiders in een kooimoer drukt.Fe2O3 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:58:
Behoudens de schandalige rekening, hoe fikt een hoofdschakelaar aan de kant vd netbeheerder eruit?
Dat kan best een tijd goed gaan, maar met zonnepanelen en EV belasting kan dat te veel worden.
Slechte verbinding > hoge weerstand > hitte ontwikkeling
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Het is een 3F groepenkast op een 1F netaansluiting met een brug om tijdelijk alles fases in de groepenkast van 230V te voorzien. Een echte 3F verbruiker, die 3x230V met 120 graden fase-draaiing verwacht, doet het niet maar de rest doet het prima. Je hebt alleen wel een brug die zo te zien niet goed vast zat met een klant die nog een 35A zekering in de netvoeding heeft. 35A met een slechte connectie is stukken warmer dan 16A met een slechte connectie.Fe2O3 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:58:
Behoudens de schandalige rekening, hoe fikt een hoofdschakelaar aan de kant vd netbeheerder eruit?
Dat houdt Tweakers niet tegen om hier nog pagina's lang over te speculeren en meningen te ventileren 🙂Udrene schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:41:
TS heeft zich sinds vandaag aangemeld op Tweakers en komt waarschijnlijk nooit meer terug.
Misschien is hij zelf wel de elektricien en komt hij hier kijken of zijn facturen wel door de beugel kunnen 🤡
Oja heb je al met een krat bier erbij geprobeerd met die man te praten.Wren schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:12:
[...]
Dat houdt Tweakers niet tegen om hier nog pagina's lang over te speculeren en meningen te ventileren 🙂
jadjong schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:35:
Het vervangen van die hoofdschakelaar, kostprijs 25 euro, had op zondag niet meer dan 300.- mogen kosten. Alleen is de vraag waarom het ding uitgefikt is wel belangrijk om antwoord op te krijgen. Is die vraag door de installateur uitgezocht en beantwoord?
/f/image/5kAqoBExgRM3HSgvTvckb0EQ.png?f=fotoalbum_large)
Ja, ik zeg altijd dat ik voor geen geld in het weekend werk. Maar dit zijn toch andere bedragen.hansie_k schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:58:
Ik wordt ook electricien, loodgieter, slotenmaker, ...
Ik had laatst zo'n lock-picking-setje en dat ging me prima af.
Elektricien is alleen lastig als het exact volgens de regels moet, maar als ik dit zie zou je ook ”Geen garantie €100,-" op de factuur kunnen zetten, dan heb je geen diploma nodig.
En als nood-loodgieter hoef je alleen te weten hoe je iets afdopt of ontstopt

Slecht gemonteerd en overbelast lijken me vrij duidelijk, gaat een keer mis.jadjong schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:35:
-------
Met dit soort bedragen hoef je alleen maar in t weekend te werken.Accretion schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:10:
[...]
Ja, ik zeg altijd dat ik voor geen geld in het weekend werk. Maar dit zijn toch andere bedragen.
Ik had laatst zo'n lock-picking-setje en dat ging me prima af.
Elektricien is alleen lastig als het exact volgens de regels moet, maar als ik dit zie zou je ook ”Geen garantie €100,-" op de factuur kunnen zetten, dan heb je geen diploma nodig.
En als nood-loodgieter hoef je alleen te weten hoe je iets afdopt of ontstopt
Live from Denmark
Oke. Dan kost het voor jou 100miljoenmiljard euro.ouweklimgeit schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:18:
Genaaid ja, opgelicht nee. Factuur klopt prima, en als jij opdracht hebt gegeven voor de reparatie zonder vooraf een prijs af te spreken dan kun je hier vrij weinig mee.
Ow dan is het ineens wel raar? Waarom dan? Waar ligt de grens?
Zou er misschien toch nuance zijn?
Echt te makkelijk: tik in Google, "elektricien spoed" en de eerste 5 hits zijn mooie websites die pronken met lage voorrijkosten. Pas als je expliciet verder gaat zoeken kom je boze klanten tegen, met een uitgefikte meterkast is dat niet het eerste waar je aan denkt.ouweklimgeit schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:18:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Slotje erop?
Die slotenmakers schrijven ook facturen met een hark.Joost1981_2 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:48:
En ondertussen reageert TS nergens op.
Slotje erop?

Dag-1 account. Reageren niet eens waard.Joost1981_2 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:48:
En ondertussen reageert TS nergens op.
Slotje erop?
Als dit bij een shady toko was, ga je daar geen cent van terug zien, dan heb je wel de kosten van de civiele procedure en aan het eind is er iemand failliet of wordt er om <insert random excuss> geen cent terug betaald.TwingyTwingy schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:01:
Ik ben ook heel benieuwd naar de foto. Ik denk overigens dat je formeel via een civiele procedure je geld wel terug krijgt. Dit is duidelijk oplichting.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
En ik begrijp dat eigenlijk niet. Waarom staan we als maatschappij deze shit toe? Waarom en wanneer is oplichting een legaal en grootschalig business model geworden?Dat lijkt me wel een aardige discussie, waarbij wat hier blijkbaar gebeurd is een aardig voorbeeld is.
Er staat namelijk op de bon "Start tijd eerste 30 minuten". Nergens op de bon wordt de rest van de werktijd gefactureerd.
@TS, je bent zo te lezen gematst met het uren tarief

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Er is niet meer gereageerd.
Ik zou als klant vragen wat ik dan als beste zou kunnen doen, en reageren, hoe krijg ik die ruim 2 ruggen terug.
Wellicht is de TS in deze niet de klant, maar de electricien met een klant die klaagt over de factuur, en ziet dat de factuur buitenproportioneel hoog is. 2 ruggen verdient \o/
Edit:
Voor iemand die zich registreerd en deze vraagt stelt, vind ik dat de klant het dan wel netjes doet met de geplaatste factuur. Die is heel goed gecropped. Enige wat zichtbaar is zijn de prijzen. Ik zou als balende klant niet de moeite nemen om alle informatie van het bedrijf weg te halen, behalve m'n eigen adres te blurren.
Ik zou als ZZP'er (wat ik niet ben), wel alle informatie weghalen: bedrijfsnaam, logo, vestigingadres, telefoonnummer, kvk-nummer, btw-nummer, iban, website, e-mail, om te polsen of "ik" achterlijke prijzen hanteer.
[ Voor 35% gewijzigd door RaZ op 13-10-2025 12:07 ]
Ey!! Macarena \o/
Goed punt. Ik denk dat de arbeidsuren verwerkt zitten in de diverse onderdelen die op de factuur staan. Anders waren die onderdelen niet zo duur.Panzer_V schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:30:
Nog niemand die is opgevallen dat de monteur dit alles in 30 minuten uitgevoerd heeft?
Er staat namelijk op de bon "Start tijd eerste 30 minuten". Nergens op de bon wordt de rest van de werktijd gefactureerd.
@TS, je bent zo te lezen gematst met het uren tarief
Dit topic is gesloten.