Verwijderen / Uitboren van een Mauer SKG *** Cylinderslot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Hi Tweakers, we hebben een SKG *** Cylinderslot merk mauer van 80 mm lang: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHS72aGMt14_APtl8hELvAxgJuE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qgKnxBY4IN7GP6iYQk3i7HFS.jpg?f=fotoalbum_large

dat we willen vervangen omdat er aan beide kanten een sleutel afgebroken is en men ook getracht heeft erin te boren aan beide kanten (en er niet in kwam lijkt het). De Deur zit nu dicht. Beslag kan er eventueel af

Ik vraag mij af hoe de cylindder te verwijderen...

Is het mogelijk om er in te boren of te frezen of is dat echt kansloos ? Zo ja welke frees moet ik nemen ? Ik heb een lang-frees machine. Is er een soort frees die mega sterk/hard is /

Wrikken aan het cylinder heb ik al gedaan zonder result.. I

dank !

Ideen of tips zijn welkom

...

[ Voor 4% gewijzigd door MisterB op 12-10-2025 23:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jelle2503
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:17
Slotplaten er af halen en dan griptang erop, met beetje grof geweld breekt hij af waar de slotschroef in de cylinder draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
Hi, heb al met vrij veel geweld dat geprobeert... de slotschroef is wel afgebroken dus de cylinder gaat wat heen en weer maar komt er niet uit en maar breekt zelf dus niet... denk dat het boren worden of frezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
Ik heb geen idee of ik mijn makita stiftfrezen naar de ratsmodee help door die op dat slot los te laten ... ze zouden voor staal en rvs moeten zijn ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Welk binnenwerk zit er in de deur?
Als dat kapot mag/eenvoudig te vervangen is, dan zou ik eerder de deur aan 1 kant wegboren.
Een cilinder in deze 'stand' zit maar voor een klein hoekje vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
MisterB schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 00:02:
Ik heb geen idee of ik mijn makita stiftfrezen naar de ratsmodee help door die op dat slot los te laten ... ze zouden voor staal en rvs moeten zijn ...
Die frezen schrijf je waarschijnlijk af.

Daarnaast hebben ze hier vaak wel over nagedacht. Dikke kans dat er iets begint mee te draaien waardoor je frees het niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
Hi binnenwerk moet heel blijven is een driepunts binnenwerk.. ik heb al nieuwe80 mm cylinder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

MisterB schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:57:
Hi, heb al met vrij veel geweld dat geprobeert... de slotschroef is wel afgebroken dus de cylinder gaat wat heen en weer maar komt er niet uit en maar breekt zelf dus niet... denk dat het boren worden of frezen ?
Aan weerszijden sleuteltje 10 of baco erop en hij breekt thv schroefgaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:02
Beslag eraf en dan de bulgaarse methode. (Slot breken op het smalste punt bij de slotschroef.)

Zo hebben ze bij mij ooit ingebroken. En nu is een mauer wel een sterk slot, maar voor de Bulgaarse methode is het beslag eigenlijk de beste bescherming. Zorg wel dat je echt goede grip op de cylinder hebt, aan de zijde waar het meeste ruimte rond de cylinder zit. (Of creëer wat ruimte)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
Dit is bij andere identieke deur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4IA9QPy8q8z6n_UcYywhmF4Twfw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fD1FdII5uNCcse1AwWIlvsn9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
Die schroef is dus al afgebroken en ik wil binnenwerk niet mollen.. maar zal het morgen nogmaals proberen...

Maar boren frezen geen optie???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
MisterB schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 00:12:
Die schroef is dus al afgebroken en ik wil binnenwerk niet mollen.. maar zal het morgen nogmaals proberen...

Maar boren frezen geen optie???
Nee, is allemaal gehard staal. Je boor loopt geheid weg en je slot zelf is niet gehard (althans, de schoten wel, mechaniek niet). Als je de bulgaarse methode toepast breekt de cylinder op het schroefgat en kan je het restant van de schroef daarna gewoon wegpakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 13-10-2025 00:16 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
Ga het nogmaal proberen maar wil binnenwerk niet mollen keep you posted goedenacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Hier zie je hoe dit werkt (al is dit geen SKG spul, bij jou gaat het breken wat langer duren)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
ik heb er nog 1 liggen uit een andere deur ... kan die wel eens in de bankschroef probeen kijken wat er gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:09
Maar hoe weten we of we nu niet een inbreker aan het helpen zijn die er niet inkomt bij mensen die 4 weken op vakantie zijn?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
ja dat weten we niet, maar wel nuttige bijdrage !

[ Voor 42% gewijzigd door MisterB op 13-10-2025 16:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2262632

je krijgt gewoon het zelfde advies uit je 3 september 2024 topic.
Laat je deze keer weten of het gelukt is?

ik zou een sleutelboer bellen, heeft alle spullen om het zonder rest schade los te krijgen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
ja die kwam ik ook weer tegen, ff vergeten, en nu speelde het op. Breken lijkt enige optie.. ik probeer het nog even en anders id slotenmaker ... alhoewel ik allerlei m.i. rare websites tegenkom op dat vlak die zogenaamd "lokaal zitten" .. als iemand een goede ervaring tip heeft omgeving purmerend hoor ik het graag
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:32
MisterB schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 00:17:
Ga het nogmaal proberen maar wil binnenwerk niet mollen keep you posted goedenacht!
Misschien is er al iets afgebroken in je binnenwerk waardoor je cilinder niet meer draait en je de sleutels hebt afgebroken in een poging om hem toch te laten draaien. Ik heb een paar jaar geleden iemand laten komen om een nieuw binnenwerk (van de klink en slot) te plaatsen op het bestaande driepuntsluitingsmechanisme. Hij heeft er toen de slijpschijf voor nodig gehad om het binnenwerk toegankelijk te maken maar dat zit allemaal verborgen achter het beslag. Voor 150 euro was ik toen klaar.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
hi, wellicht, het stamt nog van vorige bewoners maar weet niet wat die hebben lopen klooien.. ik laat deze keer weten hoe het afgelopen is ... nog 3.5 week de tijd
Pagina: 1