Cilinderslot verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Hi tweakers, we hebben huis gekocht met een defect/vernield cylinderslot in 1 deur.

Wat is de beste methode om een cylinderslot te verwijderen dat onklaar gemaakt is. Betreft een skg*** cylinder waar aan de buitenkant eoa schroef in gedraaid is en aan de binnenkant is men kennelijk met boren begonnen maar gestopt omdat het wellicht niet eenvoudig ging.

Hoe dit aan te pakken ? Iemand een goede suggestie ?

thx mvg mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-06 00:49
Zit er kernbeveiliging op de cylinder? Anders kan je wellicht met behulp van de schroef de kern eruit trekken al is dat misschien al geprobeerd aangezien de schroef er zit... (zieh-fix heb ik als brandweerman veelvuldig gebruikt hiervoor als de deur netjes moest blijven en/of er niet al te veel haast was)

Maar als dat (kernbeveiliging) er inderdaad zit, zou ik zelf niet gaan klooien maar een slotenmaker laten komen.

[ Voor 22% gewijzigd door MisterEagle op 03-09-2024 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
denk het wel dat er kerntrekbeveiliging op zit .. ben op zich wel handig genoeg en gereedschap ook plenty .. dus wat zou een 'slotenmaker' dan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-06 00:49
MisterB schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 23:53:
denk het wel dat er kerntrekbeveiliging op zit .. ben op zich wel handig genoeg en gereedschap ook plenty .. dus wat zou een 'slotenmaker' dan doen ?
Je zou dat heel eenvoudig moeten zien, alsof er een ring onder de klink over het cylinder zit (waar je je sleutel in steekt/waar de schroef in zit)
Als dat er zit kan je de kern niet trekken. Als dat er niet zit zou je wellicht dat kunnen slopen (is volgens mij altijd los van het cylinder zelf maar onderdeel van de klink)
Het enige dat ik me kan bedenken is dat slopen en dan alsnog de kern trekken maar voor degelijk materiaal kom je er niet zonder het juiste gereedschap denk ik..

Als t niet lukte ging bij ons de ram(bo) er nog steeds in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Heb je veiligheidsbeslag? Dat dan eerst losschroeven en daarna de Bulgaarse methode toepassen.

Bulgaarse methode: Met een grote waterpomptang of griptang de cilinder vastpakken en dan draaien en wrikken. Hierdoor breekt de cilinder doormidden waar de meenemer zit. Daarna een ander cilinder insteken en de deur openen of met een haakvormig gereedschap de schoten naar binnen schuiven.

Dit heeft een slotenmaker ooit bij mijn voordeur gedaan i.v.m. een defect in het mechaniek. (Nachtschoot ging wel los, maar de dagschoot niet). Binnen 15 seconden was hij klaar. Ik stond erbij en ik keek ernaar. :o

Zoals @twain4me hieronder schrijft: Sommige cilinders met SKG3 hebben breuklijnen om de Bulgaarse methode te verhinderen. Als je het (veiligheids)beslag losmaakt, dan zie je meer van de cilinder en kan je beoordelen of de Bulgaarse methode toepasbaar is.

[ Voor 24% gewijzigd door Shmoopy op 04-09-2024 03:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02:19

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
sk3 is nog wel eens beschermd tegen de bulgaarse methode in iedergeval tegen kerntrekken.

De cylinder is dan bijvoorbeeld "ingezaagd", hierdoor is er een zwak punt waar hij breekt, daarna kan je hem niet meer pakken. Ik heb zelf na er 1 gebroken te hebben ooit 1 uitgeboord maar echt uren bezig geweest.

[ Voor 21% gewijzigd door twain4me op 04-09-2024 03:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DiggerStubble
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09:48
Is de schroef op de kopse kant van de deur, die de cilinder vast houdt, er al uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

zou het openbreken niet gemakkelijker gaan vanaf de binnenzijde?

dit ivm beveiliging tov inbraak van buitenaf?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Hafid / Expert Slotenmaker bellen of zijn filmpjes bekijken:
https://www.youtube.com/@hafid874/videos

[ Voor 17% gewijzigd door Tweaker626 op 04-09-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-06 10:56
Je kan met een scherpe boor de pinnen uitboren. En dan met een pick tooltje ze verwijderen Het slot draait dan vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:45
Goede scherpe boren gebruik en boormachine met voldoende vermogen en het juiste toerental aanhouden.
En zorgen dat alles gesmeerd blijft :)
En op de juiste plek boren: YouTube: Jak rozwiercić wkładkę bębenkową? Awaryjne otwieranie drzwi bez kluc...

[ Voor 49% gewijzigd door SniperGuy op 04-09-2024 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
@SniperGuy scherpe boren bestaan niet hoek is denk rond de 120 graden wat je wel, moet hebben is harde Kobalt boren wel duur,
maar wel effectief .https://onlineborenkopen.nl/cobalt-metaalboren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
DiggerStubble schreef op woensdag 4 september 2024 @ 06:48:
Is de schroef op de kopse kant van de deur, die de cilinder vast houdt, er al uit?
Hi de schroef die er dwars inzit is denk ik afgebroken want die cylinder zit vrij los en kan je flink heen en weer bewegen. Die schroef die men erin had gedraaid in buitensleutelgat is er uit en ik zie dat het een mauer skg 3 sterren is. Men is al buiten en binnen ooit begonnen met boren maar niet ver gekomen

[ Voor 4% gewijzigd door MisterB op 04-09-2024 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IhVR8hvVFQtZp9GYR4cmOsyHPbw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lzAv7qde8sr5x73itFTwt82O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9pIwcB2ZedgFEcCxSFCHgZGXbzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJnJplXRxDhBEfDeDJSLXzbz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Op die 2e foto, zo te zien is er plek zat voor een goeie pijptang/moordenaar, of baco, dat zou hier mijn eerste poging zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door _ferry_ op 04-09-2024 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
_ferry_ schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:04:
Op die 2e foto, zo te zien is er plek zat voor een goeie pijptang/moordenaar, of baco, dat zou hier mijn eerste poging zijn.
Ja ik heb al flink met bahco lopen buigen maar omdat dir cylinder zo los zit gebeurt er niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
1e foto is binnen en 2e buiten en bij beide is er zat dat uitsteekt (30/50 slot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

MisterB schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:06:
[...]

Ja ik heb al flink met bahco lopen buigen maar omdat dir cylinder zo los zit gebeurt er niks
Uiteindelijk moet je hem dan torderen en breken, althans, dat is het idee Nu hij los in het slot zit zal hij inderdaad flink in het gat heen en weer kunnen bewegen.
Desnoods met 1 tang de ene kant van het slot vasthouden, en met een andere tang de andere zijde van het slot forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:41
Deur is niet verwijderbaar zeker? Anders zou je wellicht wat kunnen fixeren of desnoods het slot forceren of zo.

bulgaarse methode is soms wel effectief inderdaad, zo is er bij mij ooit ingebroken.

Ik heb even bij de befaamde LPL gekeken, maar hij heeft alleen een filmpje van een Mauer SKG2*.

Desalnietemin: YouTube: [152] Mauer Variant SKG** Euro Profile Cylinder Picked and Gutted
Geeft wellicht toch een beeld over de kraakbaarheid van dit slot.

Maar goed, ik denk wel dat ie met de Bulgaarse methode te breken is, maar of dat op het gewenste punt is, dat is de vraag. Verschil met jou en een inbreker is dat jij de tijd hebt en lawaai mag maken.

Ik heb geen flauw benul van lastechnieken, maar zou je op de cilinder niet een staaf kunnen lassen waarmee je bruteforce kracht kan uitoefenen? De pins zijn maar klein....al zijn het er 6 natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 04-09-2024 20:26 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:15
Ik heb laatst inderdaad ene kant met een bacho vast en andere kant flinke klap met een hamer en brak ie doormidden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

MisterB schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:59:
[...]

Hi de schroef die er dwars inzit is denk ik afgebroken want die cylinder zit vrij los en kan je flink heen en weer bewegen. Die schroef die men erin had gedraaid in buitensleutelgat is er uit en ik zie dat het een mauer skg 3 sterren is. Men is al buiten en binnen ooit begonnen met boren maar niet ver gekomen
slot vanaf buiten vasthouden met een punttang of griptang (als je ruimte hebt) ej dan binnen torderen met een sleuteltang/bahco/zoiets?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Pagina: 1