Niet zo lang geleden een Asus Zenbook 14 gekocht. Die werd bij het exporteren van een 24megapixel foto in DXO Photolab 9 100-120 graden celcius. Geretourneerd en mijn geld terug gehad… had al het advies gehad dat Macbook wel beter zou zijn, dus ik een macbook gekocht. Onwijs mooi apparaat, gebruiksvriendelijk, scherm is mooi, batterij gaat lang mee voor een laptop. Maar het OS strookt gewoon niet met mij. De werking kan ik wel aan wennen… maar de comptabiliteit problemen waar ik tegen aanloop waardoor ik dan weer een omweg voor moet bedenken via Parallels of CrossOver om bepaalde applicaties dan wel te kunnen draaien, is gewoon vervelend. Daarnaast moet ik voor Affinity Photo ook een extra macos licentie aanschaffen, wat ik eigenlijk niet wil.
Ik zal er dus wel op gaan inleveren in thermals, geluidsoverlast van de fans en de batterij. Maar ik ga toch echt weer terug naar Windows.
Ik overweeg de Zephyrus G14, al heb ik niks met gaming laptops. Of een https://www.mediamarkt.nl...rce-rtx-4060-1802220.html (al ben ik bank dat die weer 100C draait)
Ik sta open voor andere suggesties.
Wat ga je met je laptop doen?
Fotobewerking in DXO Photolab 9, Affinity Photo 2. Games; World of Warcraft (classic, retail, private server), Valheim, Baldur’s Gate 3. Development; Unity, Blender, VS Studio, Mendix
Wat is je budget?
2600 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Niet dat ik in café’s ga zitten ofzo, maar wel op vakantie, naar familie of als ik on-the-go foto’s wil editen. Maximaal 1.6kg.
Ik zal er dus wel op gaan inleveren in thermals, geluidsoverlast van de fans en de batterij. Maar ik ga toch echt weer terug naar Windows.
Ik overweeg de Zephyrus G14, al heb ik niks met gaming laptops. Of een https://www.mediamarkt.nl...rce-rtx-4060-1802220.html (al ben ik bank dat die weer 100C draait)
Ik sta open voor andere suggesties.
Wat ga je met je laptop doen?
Fotobewerking in DXO Photolab 9, Affinity Photo 2. Games; World of Warcraft (classic, retail, private server), Valheim, Baldur’s Gate 3. Development; Unity, Blender, VS Studio, Mendix
Wat is je budget?
2600 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Niet dat ik in café’s ga zitten ofzo, maar wel op vakantie, naar familie of als ik on-the-go foto’s wil editen. Maximaal 1.6kg.
[ Voor 5% gewijzigd door NerdFury2020 op 11-10-2025 18:12 ]