Ik heb eergisteren een laadpaal aangesloten op 28m1 5x4mm2 op mijn 3x25A huisinstallatie.
De laadpaal zit met tussenkomst van een HW MID meter op een 4P C16 ABB Alamat.
Bij ca 15 min laden op 3x12A, loopt de temperatuur aan de zijkant op tot 68 graden, en de terminals 53 graden.
Dit is bij 3x15A:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Uwd3Ns69G65mO7HEs0uEUrkt.jpg?f=user_large)
Zijkant 73, terminals 56.
Als ik langdurig 3x16A laad, dan loopt de temperatuur op aan de zijkant van de alamat tot 80 graden, en de terminals 57.
Dit zijn in alle 3 de gevallen temperaturen die ik niet verwacht eigenlijk?
Is er iets mis met mijn automaat?
Ik heb alles aangesloten vanaf de hoofdschakelaar (Hager) en daar blijft het allemaal veel koeler. De temperatuur komt dus echt uit de spoelen van de alamat. Alles aangesloten met nieuwe 6mm2 flex met adereindhulzen, goed aangedraaid.
De laadpaal zit met tussenkomst van een HW MID meter op een 4P C16 ABB Alamat.
Bij ca 15 min laden op 3x12A, loopt de temperatuur aan de zijkant op tot 68 graden, en de terminals 53 graden.
Dit is bij 3x15A:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Uwd3Ns69G65mO7HEs0uEUrkt.jpg?f=user_large)
Zijkant 73, terminals 56.
Als ik langdurig 3x16A laad, dan loopt de temperatuur op aan de zijkant van de alamat tot 80 graden, en de terminals 57.

Dit zijn in alle 3 de gevallen temperaturen die ik niet verwacht eigenlijk?
Is er iets mis met mijn automaat?
Ik heb alles aangesloten vanaf de hoofdschakelaar (Hager) en daar blijft het allemaal veel koeler. De temperatuur komt dus echt uit de spoelen van de alamat. Alles aangesloten met nieuwe 6mm2 flex met adereindhulzen, goed aangedraaid.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.