Philips TV met ambilight ophangen, ervaringen gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdlimburg
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 10-10 10:47
Beste lezers,

Ik ben in het bezit van een Philips The Xtra 55PML9009/12 - 55 inch TV, en wil deze graag aan de muur ophangen met een Vogel's QUICK TVM 1406 beugel, de achterkant van de tv hangt dan tussen de 2/3cm van de muur af

Nu is mijn vraag aan de lezers en/of kenners hier:

Is het verstandig om een TV met ambilight aan zo een beugel op te hangen? Of komt het hele ambilight dan niet meer tot z’n recht en kan ik beter voor een ander type beugel gaan? Suggesties zijn altijd welkom!

Zijn er mensen die hun tv met ambilight zo dicht op de muur hebben hangen die misschien een foto met mij willen delen?

Alvast bedankt voor jullie genomen moeite!

Gr Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:40

timovd

Voorsprong door techniek

Wat heb je zelf gevonden?
  • minimaal 5cm van de muur.
  • instelling aanpassen in je tv voor wall mount (geen idee wat het precies doet).

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32
De handleiding stelt
A. Bij montage aan een muur, plaatst u de TV 7 tot
10 cm van de muur
Ik denk dat die 2/3cm te krap is om een beetje goed effect van ambilight te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:29
Toen ik een aantal jaar terug een 55OLED803 had opgehangen was ik er niet blij mee: Ambilight kwam niet tot zijn recht (had de jaren ervoor ook een oudere Philips tv met Ambilight, die had de LEDs anders zitten waardoor het prima werkte wanneer het aan de muur hing).

Toen op een tv meubel neergezet zo'n 20cm van de muur en het was weer zoals het hoort.

Beetje jammer van de 6-8 gaten die toen in de muur zaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20:59
Je hebt een beugel nodig die je van de muur kunt halen. Dat zijn vaak de ‘swiffel’ exemplaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdlimburg
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 10-10 10:47
Hartelijk dank allemaal voor jullie reacties, dan blijft de tv gewoon op het meubel staan
Pagina: 1