Op zoek naar betrouwbare ervaringen met managed VPS-provider

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alanso
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:34
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar jullie aanbevelingen en ervaringen met goede managed VPS-providers.

Momenteel gebruik ik een managed VPS bij TransIP, maar daar ben ik niet tevreden over. Een concreet voorbeeld: voor een Moodle-installatie moest ik MariaDB updaten. Via het VPS-management ging dat niet goed – er ontstond een foutmelding waarvoor een eenvoudige aanpassing in een configuratiebestand nodig was. Helaas is terminaltoegang uitgeschakeld op het platform (roottoegang is niet toegestaan), waardoor ik dat bestand zelf niet kon aanpassen.

Ik moest dus support inschakelen. Na vele uren en gemopper van mijn kant, hun reactie:

Op dit moment wordt support, zoals vermeld op de Managed VPS-pagina, binnen één werkdag afgehandeld. Ik zal het managementteam vragen met enige spoed de upgrade van de MariaDB-versie uit te voeren; ik hoop dat dit voor het einde van de werkdag lukt.

Dit is misleidend, want bij het aanmaken van een ticket staat vermeld dat je binnen 60 minuten een reactie krijgt. In de praktijk is dat slechts één keer gelukt; de andere keren kreeg ik na meerdere uren nog steeds geen antwoord.

Voor €180,- per maand vind ik dit eerlijk gezegd onvoldoende. Voor dat bedrag verwacht ik snellere en flexibelere ondersteuning. Sommige van mijn sites zijn belangrijk en kunnen zich geen uren aan downtime veroorloven.

Wat ik zoek:
  • Een hoster met snelle en toegankelijke support (liefst ook met live chat ).
  • Hoge performance: sites moeten snel laden en betrouwbaar draaien.
  • Een degelijk en eenvoudig back-upsysteem, waarbij ik zelf met één klik een site kan herstellen (bestanden én database), bij voorkeur tot een paar dagen terug.
Tot slot: veel vergelijkingssites op internet gebruiken affiliate links, waardoor ik ze niet vertrouw. Wie zegt mij dat ze niet de hoster met de hoogste affiliate vergoeding bovenaan zetten.

Daarom hoor ik graag jullie persoonlijke ervaringen met managed VPS-hosting die echt doen wat ze zeggen en er voor de klant zijn.

Dank voor het lezen

Groeten Alan

[ Voor 14% gewijzigd door alanso op 08-10-2025 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit is misleidend, want bij het aanmaken van een ticket staat vermeld dat je binnen 60 minuten een reactie krijgt. In de praktijk is dat slechts één keer gelukt; de andere keren kreeg ik na meerdere uren nog steeds geen antwoord.
Classic probleem tussen managed service-verleners en klanten: De SLA wordt niet goed gelezen en/of niet goed uitgelegd. Jij leest hier "reactie" als "oplossing". Dat staat er echter niet. Je krijgt een reactie, niet meer, niet minder. Dus lees heel goed de concurrerende SLA's maar eens door, die zullen precies hetzelfde beloven, tenzij je enorm veel meer gaat betalen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alanso
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:34
En dat is precies waarom ik dit bericht heb geplaatst. Je betaalt voor een managed dienst, maar als het vervolgens een dag duurt om iets opgelost te krijgen dat je zelf niet mag aanpassen, dan schiet het hele principe van “managed” zijn doel voorbij.