Windows productkey wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-10 13:31
Ik heb mijn Windows opnieuw geïnstalleerd om een upgrade naar Windows 11 mogelijk te maken. Na de installatie van W10, heb ik direct de Windows 11 update doorgezet. Maar nu mijn vraag of probleem: als ik mijn Windows productkey wil verifiëren, werkt dat niet.

Zou het kunnen dat ik de verkeerde Windows 10 versie heb geïnstalleerd?

Of had ik eerst Windows 10 productkey moeten verifiëren online en daarna moeten upgraden naar 11?

Ten overvloede: de Key is legit en was al zo'n 10j in gebruik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:02
Contact de helpdesk even die hebben mij ook goed geholpen destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Weet je ook 100% zeker dat het een Windows 10 key is?
Welke editie heb je geïnstalleerd?

Als de key oorspronkelijk voor Windows7/8 was kun je die niet meer activeren in Windows 10 of 11, dat heeft Microsoft geblokkeerd enige tijd geleden.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
99% zeker een Windows 7 key. Zou wel spijtig zijn als het dan eerst wel kon en nu niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Barista schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 19:40:
99% zeker een Windows 7 key. Zou wel spijtig zijn als het dan eerst wel kon en nu niet meer.
Dan heb je helaas pech ja. Die is niet meer voor nieuwe installaties te gebruiken, behalve Windows 7 zelf.

Op de grijze markt kun je voor een paar tientjes een nieuwe Windows 11 key kopen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:16
Barista schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:04:
Ik heb mijn Windows opnieuw geïnstalleerd om een upgrade naar Windows 11 mogelijk te maken. Na de installatie van W10, heb ik direct de Windows 11 update doorgezet. Maar nu mijn vraag of probleem: als ik mijn Windows productkey wil verifiëren, werkt dat niet.

Zou het kunnen dat ik de verkeerde Windows 10 versie heb geïnstalleerd?
Je huidige Windows installatie is nu dus niet geactiveerd?
Eenmaal geactiveerd met Windows 10 blijft de activatie geldig ook bij een nieuwe installatie/upgrade naar 11 zolang je maar dezelfde Windows versie (Pro of Home) installeert op dezelfde hardware.
Een key invullen of verifiëren tijdens de installatie is dan niet nodig.
Grote kans dat je inderdaad de "verkeerde" Windows hebt gekozen tijdens de installatie.

Windows 10 licentie koppelen aan W11 en terug naar W10
The_Doman schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 23:00:
Ik schakel hier ook regelmatig tussen Windows 11/10 als ik weer eens wat wil testen. :)
Zolang het dezelfde PC en Windows versie is (Pro/Home) blijft/is de activatie geldig.
Hier zijn dat vrijwel allemaal OEM W10 naar 11 geüpgradede (HWID geactiveerde) PC's zonder gelinkte MS account.
Sommige zelfs nog vanaf W7. :P

Google: Windows 11 activation for Windows 10
TenForums: Win10 Pro - Digital Activiation - Not Linked to MS Account
While you can link a PC's license to an MS account that is not the primary (or even a necessary) method of determining activation. It's an optional extra.

Any PC that has had W10 activated will have a digital license for its edition (Home or Pro) stored on the Microsoft activation servers and linked to the hardware ID of the PC, regardless of any MS account the PC may (or may not) use. This digital license will activate a clean install of the same edition without the need to enter any key. It will also activate an existing install of W10 on any HDD or SSD that you swap into the PC, as long as its edition matches that of the digital license.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
Dank allen voor 't meedenken. Toch ervoor gekozen om een key te kopen. Beetje luie oplossing, maar 't werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-10 16:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

nelizmastr schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 07:45:
[...]
Op de grijze markt kun je voor een paar tientjes een nieuwe Windows 11 key kopen.
"Grijze markt" is altijd tricky... Daar is al genoeg over gezegd in het verleden. Soms gaat het goed, soms heb je pech...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1