Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[iIk wil het systeem voornamelijk gaan gebruiken voor muziekproductie[/i]
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500- 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te denken aan een pc met de volgende zaken:
AMD Rhyzen 9800 x3D
MSI MAG B850 TOMAHAWK MAX WIFI socket AM5 moederbord
Noctua NH-D15 G2 cpu-koeler
Kingston FURY 64 GB DDR5-6000 (2x 32 GB)
Geen grafische kaart (geintergreerd)
SAMSUNG 990 EVO Plus 2 TB SSD
Fractal Design North midi tower behuizing
Case fans (Nog niet duidelijk voor mezelf?)
be quiet! Pure Power 12M 850W voeding (of mss 1000W, nog geen idee)
.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Welke merken raden jullie aan? mijn kennis rijkt niet zover vooalsnog
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
geen idee
Ga je overklokken?
wat raden jullie aan? is dit nodig. Ik ben vooral afhankelijk van single core processing?
Wat verwacht je van ons?
Ik wil zo graag het best mogelijke bang for buck krijgen om grotere projecten te kunnen realiseren. Zelf heb ik momenteel 1x een externe SSD + 1x HDD. Verder is wifi handig op om mijn pc te hebben. Mijn doel is het om rond de 100+ sporen iig op een load van 50 procent af te spelen binnen in FL. Sporen bevatten voornamelijk effecten als Delay, reverb, compressors en eq's, ook maak ik gebruik van veel bus processing, en zou ik graag de mastering binnen hetzelfde project willen doen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld (2x limiters + Multiband compressing+ hard clipping + soft clipping + m/s eq)
Uiteindelijke doel is om het project zonder latency te kunnen runnen
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[iIk wil het systeem voornamelijk gaan gebruiken voor muziekproductie[/i]
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500- 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te denken aan een pc met de volgende zaken:
AMD Rhyzen 9800 x3D
MSI MAG B850 TOMAHAWK MAX WIFI socket AM5 moederbord
Noctua NH-D15 G2 cpu-koeler
Kingston FURY 64 GB DDR5-6000 (2x 32 GB)
Geen grafische kaart (geintergreerd)
SAMSUNG 990 EVO Plus 2 TB SSD
Fractal Design North midi tower behuizing
Case fans (Nog niet duidelijk voor mezelf?)
be quiet! Pure Power 12M 850W voeding (of mss 1000W, nog geen idee)
.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Welke merken raden jullie aan? mijn kennis rijkt niet zover vooalsnog
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
geen idee
Ga je overklokken?
wat raden jullie aan? is dit nodig. Ik ben vooral afhankelijk van single core processing?
Wat verwacht je van ons?
Ik wil zo graag het best mogelijke bang for buck krijgen om grotere projecten te kunnen realiseren. Zelf heb ik momenteel 1x een externe SSD + 1x HDD. Verder is wifi handig op om mijn pc te hebben. Mijn doel is het om rond de 100+ sporen iig op een load van 50 procent af te spelen binnen in FL. Sporen bevatten voornamelijk effecten als Delay, reverb, compressors en eq's, ook maak ik gebruik van veel bus processing, en zou ik graag de mastering binnen hetzelfde project willen doen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld (2x limiters + Multiband compressing+ hard clipping + soft clipping + m/s eq)
Uiteindelijke doel is om het project zonder latency te kunnen runnen
[ Voor 41% gewijzigd door JWJW op 07-10-2025 15:08 ]