Mijn vraag
Na de zoveelste stroom uitval wil ik graag een backup installeren. Volgens mij is een Victron MultyPlus II in combinatie met 10 kWh batterij opslag een prima keuze als ik hier zo lees.
De situatie:
Ik heb een 3 fase aansluiting en de energie verbruikers zijn verdeeld over deze drie fasen. Gelijktijdigheid is natuurlijk een andere zaak. Om de generator altijd netjes te belasten wil ik eigenlijk een 1 fase generator aanschaffen (diesel 5 kW) die 1 van de fases voedt tijdens de stroom uitval.
De volgorde van handelen bij een stroom uitval wordt dan:
1. het gehele externe net afschakelen (nul en de 3 fasen)
2. het Victron systeem (1 fase en nul) schakelen op fase 1
Fase 1 wordt uiteraard de fase met de no-break gebruikers: koelkast vriezer verlichting etc. Maximaal 3000 Watt.
als de externe energie weer geleverd wordt precies andersom.
1. het Victron systeem afschakelen van het net
2. het externe net weer terug schakelen
de vraag is: mag dit
Het schakelen gaat met een : Hager HIM 406 (4 polig omschakelen 63A)
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Na de zoveelste stroom uitval wil ik graag een backup installeren. Volgens mij is een Victron MultyPlus II in combinatie met 10 kWh batterij opslag een prima keuze als ik hier zo lees.
De situatie:
Ik heb een 3 fase aansluiting en de energie verbruikers zijn verdeeld over deze drie fasen. Gelijktijdigheid is natuurlijk een andere zaak. Om de generator altijd netjes te belasten wil ik eigenlijk een 1 fase generator aanschaffen (diesel 5 kW) die 1 van de fases voedt tijdens de stroom uitval.
De volgorde van handelen bij een stroom uitval wordt dan:
1. het gehele externe net afschakelen (nul en de 3 fasen)
2. het Victron systeem (1 fase en nul) schakelen op fase 1
Fase 1 wordt uiteraard de fase met de no-break gebruikers: koelkast vriezer verlichting etc. Maximaal 3000 Watt.
als de externe energie weer geleverd wordt precies andersom.
1. het Victron systeem afschakelen van het net
2. het externe net weer terug schakelen
de vraag is: mag dit
Het schakelen gaat met een : Hager HIM 406 (4 polig omschakelen 63A)
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...