Provider voor in Weert

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Mijn vriendin woont bij Weert, en aangezien Worldonline UITERMATE slecht werkt (:r :r :r zelfs dat kunnen ze niet eens...werkt niet alleen bij haar slecht, maar ook bij andere vrienden van me die niet in Weert wonen maar elders).

Planet Internet heeft geen inbelnummers in omgeving Weert zitten, Zonnet ook niet.

Welke provider heeft WEL een inbelpunt in omgeving Weert zitten?

UPC/chello is nog niet verkrijgbaar in Nederweert :(

Verwijderd

Je kan je Tiscali verbinding ook goed configureren.

Alle roepen altijd maar dat het niet werkt. Toen ik met mijn modem inbelde (ook Tiscali, WorldOnline) had ik NEVER NOOIT last ergens mee. Nu ik ADSL van Tiscali heb is het totaal 1x gebeurd in 6 maanden dat mijn ADSL paar uurtjes uit de running was. Niets aan de hand dus.

Leer eerst even configureren voor je een provider afkraakt.

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 18:38 schreef thaduck het volgende:
Je kan je Tiscali verbinding ook goed configureren.

Al die dwazen (lees: klanten) roepen altijd maar dat het niet werkt. Toen ik met mijn modem inbelde (ook Tiscali, WorldOnline) had ik NEVER NOOIT last ergens mee. Nu ik ADSL van Tiscali heb is het totaal 1x gebeurd in 6 maanden dat mijn ADSL paar uurtjes uit de running was. Niets aan de hand dus.

Leer eerst even configureren voor je een provider afkraakt.
Dus je wil niet zeggen dat ik er geen verstand van heb? :?

Ik werk bij een pc-zaak en ik stel ALTIJD al die dingen in. die cd-rom heb ik na 1 minuut de klieko in geflikkerd en alle instellingen (DNS-instellingen etc) staan perfect!

Overigens zijn die problemen er pas sinds kort (sinds worldonline met Tiscali werkt dus)

EDIT: bovendien was het geen antwoord op mijn vraag.

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 18:35 schreef uibeltje het volgende:
Planet Internet heeft geen inbelnummers in omgeving Weert zitten, Zonnet ook niet.

Je betaalt voor alle omliggende regio's ook lokaal tarief, dus je kunt gewoon in Eindhoven of Venlo inbellen (de meeste providers hebben daar wel inbelpunten zitten, bij vrijwel iedere ISP in NL kun je tegen lokaal tarief inbellen). Toen ik nog via een 56K modem online zat belde ik meestal in bij 12move of Het Net.
Misschien niet in heel Nederweert, maar het is niet zo dat het helemaal niet verkrijgbaar is. Een aantal vrienden van me in Nederweert hebben gewoon een Chello aansluiting.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 18:43 schreef uibeltje het volgende:

[..]

Dus je wil niet zeggen dat ik er geen verstand van heb? :?
Nee

Ik werk bij een pc-zaak en ik stel ALTIJD al die dingen in. die cd-rom heb ik na 1 minuut de klieko in geflikkerd en alle instellingen (DNS-instellingen etc) staan perfect!
Netwerk, verbinding, nieuwe updates, alles gedaan?

Overigens zijn die problemen er pas sinds kort (sinds worldonline met Tiscali werkt dus)
Het laatste kan ik heel simpel over zijn. Tiscali heeft WorldOnline overgenomen. Echter er is zowel hardwarematig als softwarematig niets veranderd. Je hebt geen andere inbelverbinding op dit moment dan voorheen.

Ik zou je netwerkinstellingen, DUN, etc. maar even nalopen. Evt 2 komma's achter het inbelnummer scheelt ook weer een berg.

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 19:17 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

Je betaalt voor alle omliggende regio's ook lokaal tarief, dus je kunt gewoon in Eindhoven of Venlo inbellen (de meeste providers hebben daar wel inbelpunten zitten, bij vrijwel iedere ISP in NL kun je tegen lokaal tarief inbellen). Toen ik nog via een 56K modem online zat belde ik meestal in bij 12move of Het Net.
[..]
oh! dat wist ik dus niet :)
We dachten namelijk dat je voor Eindhoven (waar je met Planet Internet mee kan inbellen) meer moest betalen dan bij een inbelpunt in Weert (met hetzelfde netnummer dus). Dus je betaalt niet meer als het goed is?
Misschien niet in heel Nederweert, maar het is niet zo dat het helemaal niet verkrijgbaar is. Een aantal vrienden van me in Nederweert hebben gewoon een Chello aansluiting.
Dat zei m'n vriendin dus ook al, maar de postcode-check op de chello-site laat zien dat er bij haar postcode geen kabel-internet mogelijk is :(

• Mr. B.
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 19:42 schreef uibeltje het volgende:

[..]

We dachten namelijk dat je voor Eindhoven (waar je met Planet Internet mee kan inbellen) meer moest betalen dan bij een inbelpunt in Weert (met hetzelfde netnummer dus). Dus je betaalt niet meer als het goed is?
Nope, je betaalt geen cent meer.
Dat zei m'n vriendin dus ook al, maar de postcode-check op de chello-site laat zien dat er bij haar postcode geen kabel-internet mogelijk is :(
Mjah, ik zou niet te snel van zo'n postcodecheck uitgaan, die zijn vaak niet echt actueel. Een keer bellen kan natuurlijk nooit kwaad :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• kermi011
  • Laatst online: 27-06-2025
myweb overal hetzelfde inbelnummer altijd regionaal :P

Verwijderd

Jij werkt in een PC zaak en weet niet hoe inbelnummers werken? Kewl, khoop nooit bij jouw te kopen.

No offence..

Was beetje pissed dat iedereen altijd alles afzeikt ipv verder te kijken dan hun neus lang is.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:25
och...de postcode van mijn ouders geeft ook niet thuis maar we hebben wel al een paar maanden kabel in nederweert......dus ja...anders inbellen in deurne (0493) venlo (077) of eindhoven (040) allemaal lokaal tarief....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

[..]

[..]

bel ff naar het chello infonummer. Soms blijkt dan dat het wel mogelijk is. Ik hoop het voor je :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

[..]

Voor de duidelijkheid: Naar de omliggende regio's (dus met ander netnummer) kan je ook gewoon tegen lokaal tarief inbellen.

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45

[..]

[..]

Die postcodecheck klopt voor geen meter. Toen ik al lang en breed chello had stond er nog dat het niet beschikbaar was. Je moet gewoon ff naar 0800-0102 bellen. Die beschikken tenminste over een actuele database

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 21:42 schreef thaduck het volgende:
Jij werkt in een PC zaak en weet niet hoe inbelnummers werken? Kewl, khoop nooit bij jouw te kopen.

No offence..

Was beetje pissed dat iedereen altijd alles afzeikt ipv verder te kijken dan hun neus lang is.
*ZUCHT*
ik woon toch niet in Weert? :?
Hier bij Tilburg is alles 013, en alles wat anders is, valt NIET onder lokaal tarief.

Verwijderd

Jawel hoor..

013 - 5843888 Tilburg 013,0161,0162,0411,0416,0497,0499

1e is inbelnummer van Tiscali en laatste getallen voor wie dat lokaal is. Ook vanaf 013 naar die netnummers is lokaal.

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ik woon zelf ook in nederweert en ik heb al sinds mei kabel dus het is er wel degelijk ik ken heeeeeel veeeel mensen in nederweert die ook kabel hebben dus het is er wel degelijk

"Luie mensen worden ook moe!"

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:49
Chello levert helemaal geen kabelinternet in heel Limburg!!! Voor een abonnement op kabelinternet moet je zijn bij Essent. Kijk voor meer informatie op www.essenthome.nl. Daar kun je ook een postcodecheck uitvoeren. Zover als ik weet, is de service in Weert en Nederweert al beschikbaar.

Inbelnummers voor Weert:
Planet Internet: Eindhoven 040-2965333 of Venlo 077-3218333
Zonnet: 06760-75030 (Landelijk nummer)
WordOnline/Tiscali: Eindhoven 040-2965888 of Venlo 077-3218888

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:25
nederweert vakt onder chello....we zijn de enige gemeente met UPC dacht ik in limburg......

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Verwijderd

Nederweert valt onder @home (essent)!

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 18:35 schreef uibeltje het volgende:
Mijn vriendin woont bij Weert, en aangezien Worldonline UITERMATE slecht werkt (:r :r :r zelfs dat kunnen ze niet eens...werkt niet alleen bij haar slecht, maar ook bij andere vrienden van me die niet in Weert wonen maar elders).

Zonnet wel ze hebben sinds kort 1 landelijk inbel nummer en als je daar inbelt betaal je gewoon lokale kosten

check dit

http://www.zonnet.com/omnummeren/index.html

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 20:29 schreef sagar het volgende:
Nederweert valt onder @home (essent)!
Nederweert valt onder Chello.

De serverkasten van Essent staan weer WEL in nederweert, maar de kabel wordt geëxploiteerd door UPC in nederweert :)

• Mr. B.
  • Niet online
Op vrijdag 21 september 2001 17:19 schreef pindkaas het volgende:
ik woon zelf ook in nederweert en ik heb al sinds mei kabel dus het is er wel degelijk ik ken heeeeeel veeeel mensen in nederweert die ook kabel hebben dus het is er wel degelijk
|Beest|! Jij hier! :P

StatBar.nl - @GoT

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 22 september 2001 00:27 schreef uibeltje het volgende:

[..]

Nederweert valt onder Chello.

De serverkasten van Essent staan weer WEL in nederweert, maar de kabel wordt geëxploiteerd door UPC in nederweert :)
Ik dacht al ja Nederweert hebben we Comcontrollers staan. Maar dat valt dus onder UPC. Anyway alle regios om weert vallen ook nog binnen lokaal telfoontarief. (De bloem uit de reclame van de KPN).

Verwijderd

In Weert kun je interpretten via Essent en normaal gesproken kun je ook MxStream krijgen, maar nu even niet want KPN kon de aanvragen van alle tevreden Essent-gebruikers even niet meer aan. >:)

Verwijderd

Nederweert valt onder servicegebied van UPC. En je kunt in gemeente Nederweert gewoon kabelinternet nemen via Chello..

And i know cause i live in Ospel and i have cable. ;)

Maaru het kan dat die miepen van de klantenservice dat zelf nog niet in de gaten hebben, maar dan moet je gewoon een beetje door zetten.

En die postcode check is een zwaar lachertje... Volgens de site van UPC zijn wij niet eens servicegebied. En dat terwijl er toch al paar jaar kabel-tv via UPC ligt... :?

[edit]
O ja, voor alle duidelijkheid...
Gemeente Nederweert: Servicegebied UPC,
Gemeente Weert (en de rest van Limburg): Servicegebied Essent
[\edit]

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Op zaterdag 22 september 2001 01:14 schreef Mr. B. het volgende:

[..]