Frontpage editor trilt op iOS bij wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 587 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trab_78
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:17
tweakers.net
...
- post een reactie op de frontpage op je iPhone
- klik daarna op de wijzig link bij deze reactie
- de hele editor begint als een gek te trillen
...
Ik zou verwachten dat de editor niet gaat trillen. (Duh!)
...
Ik heb een schermopname, maar ik kan hier blijkbaar alleen plaatjes uploaden, geen video.
...
Safari op iOS 26
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik kan dit niet reproduceren op de iPhone 15 Pro Max met iOS 26, Safari.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trab_78
Hier is de video:

Ik heb een iPhone 12 Pro, met iOS 26.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Apart. Hij lijkt moeite te hebben met het dynamisch inkorten van het menu op die smalle breedte. Heb je het ook als je een reactie probeert te editten die minder diep genest is (en er dus meer breedte is voor de editor)?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trab_78
Net even geprobeerd. Inderdaad: als er meer breedte beschikbaar is, treedt dit niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trab_78
De telefoon roteren naar landscape stopt het trillen ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sowieso werkt het slecht, want elke keer gaat het invoerveld omhoog en is mijn tekst ergens boven in verdwenen. Of staat de URL in beeld van de tekst...

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

THE_BASE schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:59:
Sowieso werkt het slecht, want elke keer gaat het invoerveld omhoog en is mijn tekst ergens boven in verdwenen. Of staat de URL in beeld van de tekst...
Dat iOS (recentelijk?) een popover met de domeinnaam waartoe het invoerveld behoort toont is een keuze van Apple waar wij helaas geen invloed op hebben. Persoonlijk zou ik het logisch vinden om dat alleen te doen wanneer het invoerveld behoort tot een ander domein dan de site waar je je op dat moment op bevind, aangezien het een soort beveiliging lijkt tegen overlay-attacks, maar wie ben ik...

Dat het invoerveld omhoog schuift (om plaats te maken voor het toetsenbord) is iets wat volgens mij overal speelt, en vooral op een mobiele telefoon met een klein scherm (of een kleine tablet in landscape) vervelend is, maar ik zie ook niet direct hoe dat dan beter zou kunnen. Dergelijk gedrag wordt ook vooral bepaald door het os en de browser, en er is volgens mij weinig wat wij daaraan kunnen doen?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trab_78
crisp schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:29:
[...]

Dat iOS (recentelijk?) een popover met de domeinnaam waartoe het invoerveld behoort toont is een keuze van Apple waar wij helaas geen invloed op hebben.
Ik weet niet wat je bedoelt hiermee. Ik zie die popover niet in ieder geval.
Dat het invoerveld omhoog schuift (om plaats te maken voor het toetsenbord) is iets wat volgens mij overal speelt, en vooral op een mobiele telefoon met een klein scherm (of een kleine tablet in landscape) vervelend is, maar ik zie ook niet direct hoe dat dan beter zou kunnen.
Dat klopt. Er is gewoon weinig ruimte. Eén ding dat zou kunnen helpen, is om de editor over de hele breedte te tonen, in plaats van de breedte die door de diepte van de thread wordt bepaald. Dat zou die tril-bug ook meteen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

trab_78 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:17:
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt hiermee. Ik zie die popover niet in ieder geval.
Zie dit topic: iOS 26, radeloos over keyboard
[...]

Dat klopt. Er is gewoon weinig ruimte. Eén ding dat zou kunnen helpen, is om de editor over de hele breedte te tonen, in plaats van de breedte die door de diepte van de thread wordt bepaald. Dat zou die tril-bug ook meteen oplossen.
Ja, zoiets zat ik ook aan te denken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het trillen is als het goed is nu opgelost. We zijn nog aan het kijken naar een nette manier om de editor toch de volledige breedte te laten zijn, ongeacht nesting :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het is hieraan gelieerd en niet exact hetzelfde, maar twijfel of het een nieuw topic waardig is:

Als ik op de frontpage op mijn iPad of iPhone een reactie typ, dan is het heel traag. Dus het duurt gewoon lang voordat de letters zichtbaar worden. Extreem stropering.

Beide devices op v26.0.1 (maar dit was op 18 ook al zo) en ik gebruik MS Edge als browser.
Meer mensen dit probleem? L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hann1BaL schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:30:
Het is hieraan gelieerd en niet exact hetzelfde, maar twijfel of het een nieuw topic waardig is:

Als ik op de frontpage op mijn iPad of iPhone een reactie typ, dan is het heel traag. Dus het duurt gewoon lang voordat de letters zichtbaar worden. Extreem stropering.

Beide devices op v26.0.1 (maar dit was op 18 ook al zo) en ik gebruik MS Edge als browser.
Meer mensen dit probleem? L
Ik heb hier een oude trage Lenovo tablet (android 10 :X), maar heb daar geen last van... Wel kunnen bepaalde banners de hele pagina wat trager maken, dat merk je dan voornamelijk met scrollen...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trab_78
Ik zie dat de editor nu de hele breedte gebruikt, ook in een thread. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dank, opgelost dus :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.