iOS 26, radeloos over keyboard

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 00:11
Mijn vraag
Ik heb IOS 26 maar deze is helemaal onwerkbaar door de indeling van het scherm in Safari.
Wanneer ik een tekst aan het typen ben krijg ik een witte balk boven toetsenbord en een transparante box met de site naam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxonrZoeBf1c0ObRv3UeqQiZm-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f4aK0yR4iNX3WTmGDmyQC9EM.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
IPhone 16, IPhone 14, IPhone 12.
IOS 26

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al geschakeld tussen compact, boven, onder, keyboard settings (valt weinig te doen), alle mogelijke safari settings. Op een gegeven moment alles in safari maar uit gezet.
Dat niemand mij kan helpen.

8 x 430wp, Huawei SUN2000-3KTL-L1, 2 x Marstek Venus-E (154.215), Home Assistant

Beste antwoord (via WargamingPlayer op 18-09-2025 23:25)

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:31

PeaceNlove

Deugleuter

Ik weet het eerlijk gezegd ook niet precies, maar als ik zo rondzoek is die domme balk tussen het toetsenbord en de url misschien een ‘input accessory view’ en het staat hinderlijk in de weg idd, want het doet hier niet zo veel. Wellicht een ander toetsenbord installeren? Want volgens mij is die functie gekoppeld aan het toetsenbord…

[ Voor 10% gewijzigd door PeaceNlove op 18-09-2025 19:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:31

PeaceNlove

Deugleuter

Ik weet het eerlijk gezegd ook niet precies, maar als ik zo rondzoek is die domme balk tussen het toetsenbord en de url misschien een ‘input accessory view’ en het staat hinderlijk in de weg idd, want het doet hier niet zo veel. Wellicht een ander toetsenbord installeren? Want volgens mij is die functie gekoppeld aan het toetsenbord…

[ Voor 10% gewijzigd door PeaceNlove op 18-09-2025 19:42 ]

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:05
Welkom in iOS 26! Dit is zoals het bedoeld is :)

Fraai is anders, maar om er nu radeloos van te worden…?

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Als ik op het pijltje omhoog druk krijg mogelijkheden te zien tot interactie betreffende de akties die je op een forumpost kan doen.
Vermoed dat er iets in de CSS zit wat Safari oppakt en denkt slim mee om te gaan.

Dus misschien kan Dev van tweakers hier naar kijken om het minder irritant te maken?

Ik zie dit ook gebeuren op een ander forum waar ik lid van ben, alleen dan ik geen interacties doen via die balk.

[ Voor 16% gewijzigd door djmuggs op 18-09-2025 20:25 ]

ICE ICE Baby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WargamingPlayer
renegrunn schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:53:
Welkom in iOS 26! Dit is zoals het bedoeld is :)

Fraai is anders, maar om er nu radeloos van te worden…?
Het probleem is, dat het over de buttons zit van heel veel applicaties welke ik gebruik. Die bal met die pijltjes is niet zo een issue, maar die url die wordt weergegeven is gewoon irritant.

Ik kan mij voorstellen dat bij zelden gebruik het niet erg is, maar ik moet een kleine 50 keer per dag het toetsenbord weg klikken omdat dat ding er voor zit.

Maar met pijn in mijn hart heb ik een andere oplossing gevonden:
  • Edge +
  • Shiftkey
Eigenlijk belachelijk dat ik twee Microsoft producten moet gebruiken om mijn iPhones beter te laten werken :(

[ Voor 17% gewijzigd door WargamingPlayer op 18-09-2025 23:35 ]

8 x 430wp, Huawei SUN2000-3KTL-L1, 2 x Marstek Venus-E (154.215), Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06

Toppe

Oké ✅

Ik heb aardig wat applicaties maar geen één waar die balk in de weg zit, behalve in Safari. Waar zit die knop overheen dan?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WargamingPlayer
Toppe schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:08:
Ik heb aardig wat applicaties maar geen één waar die balk in de weg zit, behalve in Safari. Waar zit die knop overheen dan?
Over mijn input text en op sommige sites op de buttons onder de input text. Zoals tijdens dit typen. Dan kan je zien dat deze tekst niet leesbaar is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqs_Rhc8CpNJV6nGa0-Ez9IVviw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eeLFxgd3QFZpaZqvIqRXAo9r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

WargamingPlayer schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:43:
[...]

Over mijn input text en op sommige sites op de buttons onder de input text. Zoals tijdens dit typen. Dan kan je zien dat deze tekst niet leesbaar is.
[Afbeelding]
:?

Hij plakt hem er hier gewoon onder, geen last van jou issues…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahyWhUDFu5mRpGZNW2CkPoZr3bY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XxUoo2pqHjWqbyoRIkk1aa9J.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WargamingPlayer
Toppe schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:44:
[...]

:?

Hij plakt hem er hier gewoon onder, geen last van jou issues…
[Afbeelding]
Scroll je hem niet stiekem naar boven, bij mij kan ik hem op “sommige” sites naar boven scrollen voordat ik ga typen, maar dat is een extra actie die je moet doen. Maar ik heb een aantal sites van het werk waar dat niet kan, en dan zit dat balkje net verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

WargamingPlayer schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:23:
[...]

Scroll je hem niet stiekem naar boven, bij mij kan ik hem op “sommige” sites naar boven scrollen voordat ik ga typen, maar dat is een extra actie die je moet doen. Maar ik heb een aantal sites van het werk waar dat niet kan, en dan zit dat balkje net verkeerd.
Nee hoor :)

Ik vraag me af of zit overhaupth wel met CSS opgelost zou kunnen worden, @crisp?

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 21-09-2025 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WargamingPlayer
Toppe schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:35:
[...]

Nee hoor :)

[YouTube: 21 September 2025]

Ik vraag me af of zit overhaupth wel met CSS opgelost zou kunnen worden, @crisp?
Wanneer ik in de tekstbox klik dan staat de tekstbox achter de URL en niet zoals bij jou. Het popt up en de url staat gewoon over de onderste regel heen. De tekst onder de tekstbox staat ook onder de balk boven het toetsenbord.

Dit is op de iPhone 12 mini, iPhone 14 en iPhone 16.

Voor een replay moet ik dus:
1. Eerst naar boven scrollen om te quoten. Dan staat de tekstbox open en half onder het toetsenbord.
2. Daarna klik ik in textbox om deze actief te maken.
3. Moet ik dus nu eerst met mijn duim het scherm omhoog scrollen.
4. Ik moet onderin klikken om de cursor op juiste plaats te zetten. (Bij een nieuwe post is dit niet nodig)
5. Ik kan typen maar moet nogmaals scrollen.

Met oude IOS hoefde ik stap 3 en 4 niet te doen en stond de cursor altijd direct op de goede plaats en hoefde ik nooit te scrollen. Daarbij was die overlay er ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:49

crisp

Devver

Pixelated

Toppe schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:35:
[...]

Zo te zien is dit een of andere vorm van bescherming tegen overlay attacks? Ik ben bang dat je daar als website middels css geen invloed op kan uitoefenen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@WargamingPlayer ik zou hem in dit geval als bug rapporteren bij Apple…

Pagina: 1