Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:14
Bladerend door wat reclamefolders van de bouwmarkt kwam ik een badkamer ventilator tegen, met WTW functie.
De badkamer moet hoognodig aangepakt worden, en we zitten nog een beetje met het verwarmen van deze ruimte, naast de kachel die er hangt.

Het gaat om het volgende systeem;
https://klimairventilatio...ima/unoklima-20-base-100/

Het idee van een WTW begrijp ik wel, maar werkt dit ook echt in zo'n klein systeem?
Iemand hier ervaring mee?

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:17
Lijkt mij in een badkamer niet praktisch, deze modellen doen om de 60 seconden de luchtstroom omwisselen. Tijdens het douchen lijkt mij het niet praktisch als je 60 seconden lucht aanvoert i.p.v afvoert.

Zie ook het topic Decentrale balansventilatie met warmteterugwinning

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:14
Ja, daar zat ik naast of het genoeg warmte oplevert ook een beetje mee.
Deze wisselt elke 70sec, maar in die tijd trek je niet een badkamer leeg van damp zegmaar.
Zou mooi zijn als er een na-loop functie op zit, dat ie na het douchen een x-aantal minuten allen uitblaast.

Ik ga ook even dat topic door neuzen, thanks!

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:17
Bij sommige modellen die met 2 buizen werken is er wel een extra badkamer aansluiting zoals de Blauberg Freshbox 100 bijvoorbeeld. Dan kan je een tweede ruimte aansluiten zoals een badkamer. In die tweede ruimte wordt dan alleen afgezogen en niet ingeblazen. Een spleet onder de deur blijft dan dus wel belangrijk voor aanvoer van verse lucht.

Al is het waarschijnlijk qua kanalen dan weer lastig te realiseren.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23