Acties:
  • 0 Henk 'm!

• save_73
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:41
LS,

Mijn moederbord moet RMA naar Megekko, maar kan de CPU cover nergens vinden, Iemand een idee waar ik een AM5 cover kan kopen voor mijn ASUS TUF Gaming x670e Plus Wifi? Lokale shops konden me niet helpen en voor 3d-printing kreeg ik een offerte van 30,25, dat is me toch wat te gortig en bovendien ging dat 5 werkdagen duren en zou hem toch graag sneller in huis hebben. Alvast bedankt voor de hulp.

MVG save_73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:04
De CPU cover is toch gewoon "verpakkingsmateriaal" ?
Dat hoeft toch niet verplicht mee terug bij een RMA?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• save_73
Klopt, maar om discussie voor te zijn waar het garantie aangaat, lijkt het me slim om ervoor te zorgen dat er geen pinnen beschadigd kunnen raken tijdens transport. Het gaat om ASUS, die zijn niet het makkelijkste waar het garantie betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:25
Plak je er een stukje ductape overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:15
save_73 schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:18:Klopt, maar om discussie voor te zijn waar het garantie aangaat, lijkt het me slim om ervoor te zorgen dat er geen pinnen beschadigd kunnen raken tijdens transport. Het gaat om ASUS, die zijn niet het makkelijkste waar het garantie betreft.
Wanneer je de originele doos nog hebt (en evt. de antistatische zak) dan kun je toch ook een stukje bubbeltjesplastic op maat knippen, dubbel vouwen en dat op de plek leggen waar oorspronkelijk de cover zat?
Dan zien ze dat je in ieder geval de moeite hebt genomen om alles zo goed mogelijk te beschermen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:41
Heb je het beschermhoesje van je CPU nog wel?
Mogelijk past dat ook wel over je CPU-slot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• save_73
Yaksa schreef op maandag 29 september 2025 @ 16:33:
[...]

Wanneer je de originele doos nog hebt (en evt. de antistatische zak) dan kun je toch ook een stukje bubbeltjesplastic op maat knippen, dubbel vouwen en dat op de plek leggen waar oorspronkelijk de cover zat?
Dan zien ze dat je in ieder geval de moeite hebt genomen om alles zo goed mogelijk te beschermen.
Dat is idd het alternatief wat ik bedacht had als ik niet aan een cover kon komen, heb de doos nog en bubbeltjesplastic al gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat zou ik toch heel erg afraden. Plastic is groot risico op statische elektriciteit, en dat op al je moederbord pinnen gooien is een slecht idee. De normale cover is ook plastic ja, maar die raakt de pinnen op je moederbord niet aan.

Als je dat ding niet hebt zou ik het eerder op de anti statische zak houden.

Of iemand hier vragen of die er eentje over heeft voordat mods het zien en zeggen dat V&A daarvoor is, ik heb er in Eindhoven omgeving nog wel eentje.

Edit: Zie nu op je profiel waar je woont, dat is wel erg ver rijden :P

[ Voor 42% gewijzigd door Sissors op 29-09-2025 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

rdejongjr

Gnome

Wat ik in mijn jaren op de rma afdeling toch niet voor rommel in het socket heb gezien.
Doe dan alleen de ESD zak om het bord en zorg dat er niets anders in de doos rond slingerd.
- geen kartonnetjes
- geen ducktape (lol, socket een brazilian wax geven)
- geen bubbeltjes folie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:26

HugoBoss1985

Xenotech

Safe and replace cover if processor is removed.
Met de nadruk op "safe".

Die cover er (terug)op doen is bij veel fabrikanten verplicht bij een retour(rma).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:16
GarBaGe schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:05:
De CPU cover is toch gewoon "verpakkingsmateriaal" ?
Dat hoeft toch niet verplicht mee terug bij een RMA?
Nee het is geen gewoon verpakkingsmateriaal, het werd altijd duidelijk aangegeven dat het bewaard moest worden.
Ja je bent verplicht om het aangebracht in te leveren voor RMA, anders weigeren ze het.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2hXNWcsjHWEy-ryLYchDv3mGaw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Xh7Wv3OjM89tHBKOubQNbPd2.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:15
Sissors schreef op maandag 29 september 2025 @ 16:45:
Dat zou ik toch heel erg afraden. Plastic is groot risico op statische elektriciteit, en dat op al je moederbord pinnen gooien is een slecht idee.
Zou je 'ns voor mij uit willen rekenen hoe hoog de elektrostatische spanning zou kunnen zijn op een stukje bubbeltjesplastic van 5 bij 10 centimeter?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Pagina: 1