Peblar vs Zaptec

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koyuki-kun
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 14:32
Afgelopen jaar heb ik een tuinrenovatie ondergaan en hierbij alvast rekening gehouden met elektrisch rijden, (kabels liggen in de grond). De nieuwe (tweedehands) auto is besteld (hybride) en nu wordt het dan ook echt tijd om een laadpaal te kiezen. Net als velen loop ik tegen keuzestress aan en twijfel ik heen en weer tussen een laadpaal van Zaptec of een laadpaal van Peblar. Ik ben dan ook erg benieuwd naar jullie advies/mening/ervaring ;-)

Zaptec Go 2 vs Peblar Home Plus

Wat ik prettig vind aan de Zaptec Go 2:
- Compact design
- Handige en nette app
- V2H voorbereid
- 5 jaar (swap) garantie
- Groot (beursgenoteerd) bedrijf
Wat ik minder prettig vind:
- Alles cloud-based, kwetsbaar als hun cloud plat ligt of het bedrijf failiet gaat
- Geen vaste internetverbinding mogelijk, alleen Wifi of 4G
- Extra p1 module (als dit netjes werkt zal dat wss niet echt een minpunt zijn)
- Solar charging komt nog, maar voor nu ook niet noodzakelijk.

Wat ik prettig vind aan de Peblar Home Plus
- Nederlandse afkomst. Innovaties zullen dan ook als eerst gericht zijn op de nederlandse markt.
- Vaste internet verbinding
- Lokale aansturing wat het minder afhankelijk maakt van Peblar
- Nu al zonneladen (ondanks dit nóg niet noodzakelijk is)
Wat ik minder prettig vind:
- Alleen lokaal te bedienen. De laadpaal staat helaas niet binnen wifi bereik. Aansturing via de telefoon bij de laadpaal gaat dus niet net zo makkelijk. (voor zo ver dit vaak gedaan wordt..)
- Geen V2H voor in de toekomst (als dit uberhaupt in de nabije toekomst gaat komen~)
- Bij defecten moet de laadpaal naar de fabrikant i.p.v. dat deze omgewisseld wordt.
- Kleiner bedrijf

Beide komen op een paal te staan en beide zijn ongeveer gelijk in prijs om te laten installeren. Vaste kabel t.o.v. socket ben ik ook nog niet helemaal over uit. Beide zou in principe prima moeten zijn. Gebruik is nu puur prive, maar beide kunnen eventueel met een backoffice werken.

Helaas is er geen van beide die écht uitspringt. Beide hebben zo z'n voor- en nadelen. Kunnen jullie mij helpen om de knoop door te hakken? _/-\o_