• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:58
uchiha tijntje schreef op woensdag 22 april 2026 @ 08:46:
[...]
Had wel liever gezien dat je wat meer nectar zou kunnen krijgen. Dat is toch wel wat karig vind ik voor de progressie van karakters.
Steeds kopen bij de Wretched Broker, weet niet of je al eens die challenges / Chaos Trials hebt gedaan, zijn korte runs en dan steeds even langs de Broker lopen om nectar te kopen.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12:03
Je kunt zes nectar brouwen in je heksenketel voor 1 chaos run reward.

Ik weet niet of je de chaos rewards nog voor andere dingen nodig hebt, dus misschien niet te hard van stapel lopen.

[ Voor 48% gewijzigd door Exactor it op 22-04-2026 10:06 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:22

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Dank voor de tips heren :)

Vrijdag ben ik op vakantie, maar ik neem mijn ROG mee. Dus zodra mijn vrouw gaat slapen, kan ik lekker nog een paar runs gaan doen. Het spel heeft me wel in de greep. Afgelopen donderdag begonnen, nu een werkweek er in zitten...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op woensdag 22 april 2026 @ 10:21:
Dank voor de tips heren :)

Vrijdag ben ik op vakantie, maar ik neem mijn ROG mee. Dus zodra mijn vrouw gaat slapen, kan ik lekker nog een paar runs gaan doen. Het spel heeft me wel in de greep. Afgelopen donderdag begonnen, nu een werkweek er in zitten...
Haha, herkenbaar van mijn eerste ronde op de switch. Ben nu wat rustiger. Misschien morgen mee in de trein al vind ik de herrie van de knopjes wel wat erg voor medereizigers in de stiltecoupe. :)

• Exactor it
Ik dacht haal de prophecy met de aspect of Hel (skull variant) op 16 fear dan heb ik twee vliegen in één klap. Chronos eerste fase was in 20 seconden voorbij. Ik was bij de start van de tweede fase vergeten dat je special je iets naar voren duwt. Weg run. :) Apsect of Hel is wel een leuk wapen overigens. Zeker als je apollo, aphrodite, zeus een demeter combineert voor oneindige mp, bevroren en weak luitjes en bliksem dat overal heen schiet. Denk dat dit mijn meest belachelijk OP run tot nu toe was. Behalve dan dat ik dom dood ging. :o

[ Voor 28% gewijzigd door Exactor it op 29-04-2026 19:02 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Exactor it schreef op woensdag 29 april 2026 @ 19:01:
Ik dacht haal de prophecy met de aspect of Hel (skull variant) op 16 fear dan heb ik twee vliegen in één klap. Chronos eerste fase was in 20 seconden voorbij. Ik was bij de start van de tweede fase vergeten dat je special je iets naar voren duwt. Weg run. :) Apsect of Hel os wel een leuk wapen overigens.
Ik ben best een eind op weg. Moet nog een aspect of 7 om Chronos of Tythos mee te verslaan. Echter willen een paar storylines nog niet echt vlotten.

Maar elke run speel ik met plezier. De gameplay loop zit erg goed in elkaar.

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op woensdag 29 april 2026 @ 19:04:
[...]

Ik ben best een eind op weg. Moet nog een aspect of 7 om Chronos of Tythos mee te verslaan. Echter willen een paar storylines nog niet echt vlotten.

Maar elke run speel ik met plezier. De gameplay loop zit erg goed in elkaar.
Ik ga niet heel hard denk ik. Zit te veel met fear te klooien. Ik ben vooral bezig met het levelen van keepsakes en weapon aspects. De combinatie van hoge fear, random boons, onbekende aspects en te lui zijn om arcana kaartjes in te stellen is niet goed voor de winrate. 8)

Edit: aspect of supay was ik vergeten. Lekker rond dashen met auto attack en grote specials. Wat een bazenspel is dit toch ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Exactor it op 29-04-2026 20:43 ]

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:43

spaceboy

Op grote hoogte

Ik ben nu ook een paar dagen flink bezig geweest, maar het valt me op dat (als ik naar psnprofiles kijk) ik best traag ga. Heb er wel 20 uur inzitten en heb alleen nog maar 2 eindbazen gehad. Als ik zie dat 70% al de trophy heeft dat de 3e eindbaas neer is, dan ben ik toch écht oud aan het worden. Hades 1 lukte nog prima. Rammen jullie wel makkelijk meerdere wereld door in een run ondertussen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Exactor it
spaceboy schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:05:
Ik ben nu ook een paar dagen flink bezig geweest, maar het valt me op dat (als ik naar psnprofiles kijk) ik best traag ga. Heb er wel 20 uur inzitten en heb alleen nog maar 2 eindbazen gehad. Als ik zie dat 70% al de trophy heeft dat de 3e eindbaas neer is, dan ben ik toch écht oud aan het worden. Hades 1 lukte nog prima. Rammen jullie wel makkelijk meerdere wereld door in een run ondertussen?
Het is een kwestie van leren hoe te vechten en je poppetje te bouwen en van meta progressie. Ik heb Hades 2 al op de switch gespeeld en won, op een nieuwe save op xbox, pas van de echte eindbazen nadat ik enkele arcana kaartjes had vrijgespeeld. Nu kan ik met nul problemen elke run halen als ik zonder extra moeilijkheid speel. Gewoon blijven spelen en dingen unlocken.

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-05 07:41
spaceboy schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:05:
Hangt wat af van hoeveel je speelt per dag misschien ook? Ik speel een tweetal uurtjes per dag en heb er ondertussen ongeveer 45 runs opzitten. Ik vermoed dat ik (bijna) alle bazen al ben tegengekomen, aangezien ik kan overleven tot ik terug in het startgebied geplaatst word ;-)

Zonder al te veel te spoilen, de ene reeks gaat vrij goed, die speel ik nu elke keer met elk wapen tot het eind. De andere reeks is moeilijker en heb ik meermaals het einde gehaald, maar nog maar 1 keer gewonnen.

Het blijft wel een spel waar ik graag naar terug kom, er is wel heel veel metaprogressie waardoor het wel even duurde voor ik zag hoe alles in elkaar past. Al vermoed ik dat ik nog niet alles perfect door heb, want het aantal combinaties die mogelijk zijn, is erg overweldigend.

Wel een absolute topgame :-)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wat een game. Continue wordt je verrast door nieuwe mogelijkheden van bepaalde aspects in combinatie met diverse goden.

Voor de achievements moet ik er nog 5, waarvan twee te maken hebben met de familiars. :)

De overige drie zijn de volledige rivals rank halen. Moet er nog eentje.

En dan een greater chaos below trial op fear level 20 en dan nog een simpele erachteraan voor twee achter elkaar.

Misschien met een beetje geluk heb ik die vanavond te pakken :)

En dan ff kijken of ik alles wil completen. Dus alle level op 5, alle relaties op Max level en alle keepsakes en prophecies. Denk niet dat ik dat direct ga doen, maar het is echt een ideale game om geïnstalleerd te hebben staan op mijn ROG. Een ideale handheld game.

[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-05-2026 08:18 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Oké. Ben ik even blij dat rival level 4 betekent dat je Typhon en Chronos alleen hoeft te zien in die vorm :P

Had Typhon wel bijna 1st try neer…. Maar ik werd gebeld en wilde pauzeren…… dat werkte dus niet! Mijn hemel dat was ff stressen…. Koste me 150 health ofzo, en ging uiteindelijk dood vrij ver in fase 3.

Maar als fase 4 aanstaat in fear 20 is dat een verloren run. Want deze speelde ik met mijn favoriete aspect. De aspect of moros.

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op zondag 3 mei 2026 @ 15:01:
Oké. Ben ik even blij dat rival level 4 betekent dat je Typhon en Chronos alleen hoeft te zien in die vorm :P

Had Typhon wel bijna 1st try neer…. Maar ik werd gebeld en wilde pauzeren…… dat werkte dus niet! Mijn hemel dat was ff stressen…. Koste me 150 health ofzo, en ging uiteindelijk dood vrij ver in fase 3.

Maar als fase 4 aanstaat in fear 20 is dat een verloren run. Want deze speelde ik met mijn favoriete aspect. De aspect of moros.
Mijn eerste great chronos below trial was echt ziek. Je krijgt alles random, dus ook je fear en arcana. Ik denk niet dat het zuurder kan als wat ik kreeg. Geen damage effecten uit arcana, rivals 4, more damage 2, 1 hartje voor tegenstander en frenzy. Was nog best trots dat ik tot de tweede wereld kwam. :)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Haha, ik ben benieuwd. Vanavond eens proberen. De twee chaos trials achievements zijn de enige die ik nog moet.

Net Chronos rival gespeeld. Ging eigenlijk behoorlijk goed. Fase 1 full health door gekomen omdat ik elke encounter begon met 30 shield. Helaas direct in fase 2 vast komen te zitten in zo’n bubbel en direct full life weg. Wel 1 revive en met die revive haalde ik fase 3 met hem op 30% health. Dus gok dat als ik niet vast was komen te zitten ik hem vrij makkelijk gehaald had.

Maar nu RNG!

• Exactor it
Haha, de chaos trials zijn wel RNG ja. Voor het eerst dat ik je gelijk geef bij een roguelike poppetjes bouwspel over RNG. :)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Oké, dat is een heel ander spelletje…. Op level 20 met mijn eigen goed uitgekiende fear en mijn eigen wapens was ik nog steeds af en toe OP… maar dit… :) we gaan eens zien hoe dit gaat.

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op zondag 3 mei 2026 @ 18:39:
Oké, dat is een heel ander spelletje…. Op level 20 met mijn eigen goed uitgekiende fear en mijn eigen wapens was ik nog steeds af en toe OP… maar dit… :) we gaan eens zien hoe dit gaat.
Als je lekker bezig was met wapens upgraden komt het wel goed. Ik hen best veel op lvl 5 dus moet gewoon een keer goed vallen. Op zich kun je met elk wapen wel iets super sterks bouwen.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

En dat is Hades op 1.000. :) Het viel op zich wel mee inderdaad. Je moet een beetje geluk hebben met de fear. Had onder meer de 9 minuten fear wat niet spannend is en twee rivals levels. Wat ook prima is. Wel een hele irritante keepsake…. In de derde wereld ging ik ineens van 230 health naar 30 health omdat ik van keepsake gewisseld was. Dat was wel ff tricky :).

Hades 2, So mote it be! Topgame!

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:46:
En dat is Hades op 1.000. :) Het viel op zich wel mee inderdaad. Je moet een beetje geluk hebben met de fear. Had onder meer de 9 minuten fear wat niet spannend is en twee rivals levels. Wat ook prima is. Wel een hele irritante keepsake…. In de derde wereld ging ik ineens van 230 health naar 30 health omdat ik van keepsake gewisseld was. Dat was wel ff tricky :).

Hades 2, So mote it be! Topgame!
Ik ben halverwege een chaos below run. Dan moet er nog een nul fear variant volgen. En Echo moet ff doen wat ze moet doen en dan ben ik ook klaar.

Heb wel weer de meest idiote fear dingen. Frenzy 2, hordes 3 en 2 schildjes. Het is maar goed dat ik de thanatos spin to win aspect kreeg. Alleen is die niet zo goed tegen chronos. Zeker niet omdat ik ook hubris 2 heb (lever elke eerste twee boons per wereld in)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ben helaas vergeten een screenshot te maken van de Fear die ik had. Had wel gunstige volgens mij. Had naast de timer (wat helemaal prima is, had nog 6 minuten over ofzo) en rival 2 in ieder geval ook frenzy, meer enemies, minder healing en duurdere prijzen bij Charon en zo’n groene geest die soms komt als enemies gekilled worden, Geen idee wat dat precies deed… Prima lijstje :)

Succes met de 2e helft!

Uiteindelijk was Echo ook de laatste storyline. De keepsake voor Echo gebruiken en die andere gozer bij dat water deden dat uiteindelijk wonderen. Wel fijn dat je na elke wereld van keepsake kan wisselen om ze gegarandeerd tegen te kunnen komen.

[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-05-2026 07:28 ]

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik ben ondertussen een keer of 5 bij Chronos in phase 2 terecht gekomen, maar ik geloof niet dat die attacks snap van hem. Dan wordt het hele veld soort van rood (soort waaiervorm?) en ben je instant dood. Ik moet kennelijk "ergens naartoe rennen" (ook volgens de IGN guide), maar ik zie het gewoon niet. Iemand een geniale tip? Ik loop nu redelijk makelijk naar Chronos toe en de eerste fase gaat ook best zonder dood te gaan, maar die fase 2 is 3x zo'n instakill-move achter elkaar en ik sta weer zielig op de crossroads zaadjes te planten.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47
spaceboy schreef op maandag 4 mei 2026 @ 08:57:
Ik ben ondertussen een keer of 5 bij Chronos in phase 2 terecht gekomen, maar ik geloof niet dat die attacks snap van hem. Dan wordt het hele veld soort van rood (soort waaiervorm?) en ben je instant dood. Ik moet kennelijk "ergens naartoe rennen" (ook volgens de IGN guide), maar ik zie het gewoon niet. Iemand een geniale tip? Ik loop nu redelijk makelijk naar Chronos toe en de eerste fase gaat ook best zonder dood te gaan, maar die fase 2 is 3x zo'n instakill-move achter elkaar en ik sta weer zielig op de crossroads zaadjes te planten.
Die waaier vorm heeft 1 kleine cirkel in het midden waar je veilig staat.

Gamertag: FinrazielNL

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Finraziel schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:07:
[...]

Die waaier vorm heeft 1 kleine cirkel in het midden waar je veilig staat.
Ah, it's that easy. Ok, dank je. Dan ga ik dat vanavond 's proberen. :)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Haha Jep. 1 klei cirkeltje waar je ff moet wachten en waar je vandaan nog wel kunt attacken met long range attacks. Maar pas wel op dat je door je aanvallen niet zelf uit de cirkel wordt gedrukt. Dat was @Exactor it laatst overkomen en mij ook een keer. Dat is zonde van de run :) En het is altijd goed om revives mee te nemen. Dat kan via een Arcane kaartje of via de kat als huisdier :P. Zo heb je wat meer de tijd om de aanvallen van de bosses te leren. Zodra je die een beetje onder de knie hebt kun je je met wat meer vertrouwen gaan focussen op DPS.

• Exactor it
Ik moet dus nog 1 chaos run en nog iets met echo en narcissus en dan is het feestje weer voorbij. Ik ben op de switch verder gegaan tot het derde standbeeld maar ik denk niet dat ik daar weer trek in heb.

Denk wel dat ik deel 1 eigenlijk charmanter en daardoor beter vond. Zag zijn verhaal boeide me terwijl ik alle verhaal skipte in deel 2. Alleen het spookje, de goden en Odyssues vond ik wel lachen. Maar moeder heks vond ik vreselijk.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Exactor it schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:42:
Ik moet dus nog 1 chaos run en nog iets met echo en narcissus en dan is het feestje weer voorbij. Ik ben op de switch verder gegaan tot het derde standbeeld maar ik denk niet dat ik daar weer trek in heb.

Denk wel dat ik deel 1 eigenlijk charmanter en daardoor beter vond. Zag zijn verhaal boeide me terwijl ik alle verhaal skipte in deel 2. Alleen het spookje, de goden en Odyssues vond ik wel lachen. Maar moeder heks vond ik vreselijk.
Heb dat ook wel. Skipte eigenlijk bijna alles wel vrij snel. Dat had ik in deel 1 minder.

Alleen qua gameplay en variaties vond ik het wel erg tof om continue verrast te worden door combinaties van aspects, goden en arcane cards.

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:49:
[...]

Heb dat ook wel. Skipte eigenlijk bijna alles wel vrij snel. Dat had ik in deel 1 minder.

Alleen qua gameplay en variaties vond ik het wel erg tof om continue verrast te worden door combinaties van aspects, goden en arcane cards.
Eens hoor. De hoeveelheid combinaties is gaaf. Ook dat alle goden goed zijn is een verbetering. Had zelfs 1 run dat gewonnen werd door een selene power. :)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Exactor it schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:17:
[...]

Eens hoor. De hoeveelheid combinaties is gaaf. Ook dat alle goden goed zijn is een verbetering. Had zelfs 1 run dat gewonnen werd door een selene power. :)
Ja die Selene powers vond ik soms wel wat hit en mis. Gebruikte voornamelijk de “slow down time” en de 800 damage in 2 seconde beam. Die waren erg goed.

De andere vond ik vaak niet heel goed toepasbaar, of, wat ook goed kan, is dat ik niet een goede toepassing had gevonden :P

• Finraziel
Ja, eens... Ik ben niet eens zo ver doorgegaan als jullie. Heb de credits gezien en sindsdien eigenlijk niet zoveel meer gespeeld, het trekt me veel minder dan deel 1. Ik zit op 51 uur gespeeld en maar 19/50 achievements gehaald. Het speelt wel lekker, maar het voelt allemaal nogal overweldigend qua wat ik allemaal nog zou moeten doen. Bij deel 1 trok het verhaal me daar doorheen, maar nu eigenlijk helemaal niet.

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:24:
[...]

Ja die Selene powers vond ik soms wel wat hit en mis. Gebruikte voornamelijk de “slow down time” en de 800 damage in 2 seconde beam. Die waren erg goed.

De andere vond ik vaak niet heel goed toepasbaar, of, wat ook goed kan, is dat ik niet een goede toepassing had gevonden :P
Wolf howl (of in ieder geval die waar je neerbeukt op de grond) kan erg goed zijn. Ik had een hele rare setup waarbij ik dat deed, dan een poseidon omega cast en dan een heph dodge bom. En dan had ik weer genoeg voor de hex en was daarna de heph blast weer geladen. Dat ging veel harder dan je zou verwachten. Je was vooral bijna niet te raken omdat je steeds door de lucht vloog en alles sowieso meteen doodging. :) (ik had ocean swell en fine line waardoor de cast duur genoeg werd voor de hex, en de dodge had geloof ik 3 sec recharge tijd dat halveerde bij omega attacks of zoiets)

[ Voor 9% gewijzigd door Exactor it op 04-05-2026 13:39 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Finraziel schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:42:
Ja, eens... Ik ben niet eens zo ver doorgegaan als jullie. Heb de credits gezien en sindsdien eigenlijk niet zoveel meer gespeeld, het trekt me veel minder dan deel 1. Ik zit op 51 uur gespeeld en maar 19/50 achievements gehaald. Het speelt wel lekker, maar het voelt allemaal nogal overweldigend qua wat ik allemaal nog zou moeten doen. Bij deel 1 trok het verhaal me daar doorheen, maar nu eigenlijk helemaal niet.
Kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik heb iets van 110 runs gedaan denk ik, waarbij er ook runs zijn geweest die ik bewust heb gefaald om bepaalde questlines verder te brengen.

Maar het scheelt voor mij denk ik ook veel dat ik hem op de Ally speel. Het gemak van zo’n handheld scheelt veel om toch nog even een run te doen tussen de bedrijven door.

• Finraziel
uchiha tijntje schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:46:
[...]

Kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik heb iets van 110 runs gedaan denk ik, waarbij er ook runs zijn geweest die ik bewust heb gefaald om bepaalde questlines verder te brengen.

Maar het scheelt voor mij denk ik ook veel dat ik hem op de Ally speel. Het gemak van zo’n handheld scheelt veel om toch nog even een run te doen tussen de bedrijven door.
Goed punt, misschien moet ik hem daar ook meer op proberen (Xbox Ally X in mijn geval dan)... Heb de killswitch van de mijne afgesloopt (zo voelde het zo strak zat dat onding) waardoor hij weer veel lichter is en fijner om te gebruiken... Kijken of ik dan weer wat vaker even een run doe want het blijft toch wel leuk. Maar op de 'grote' pc heb ik toch de neiging me veel meer in dezelfde game vast te bijten.

• Exactor it
Finraziel schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:43:
[...]

Goed punt, misschien moet ik hem daar ook meer op proberen (Xbox Ally X in mijn geval dan)... Heb de killswitch van de mijne afgesloopt (zo voelde het zo strak zat dat onding) waardoor hij weer veel lichter is en fijner om te gebruiken... Kijken of ik dan weer wat vaker even een run doe want het blijft toch wel leuk. Maar op de 'grote' pc heb ik toch de neiging me veel meer in dezelfde game vast te bijten.
De prophecy halen voor eindbaas verslaan met elke aspect zorgde hier voor bijna alle andere prophecys. Tenminste ik deed wat je moest doen terwijl ik fear opbouwde en alle wapens gebruikte. Zo heb je steeds andere runs en dat trok mij er wel doorheen.

• Sidus
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15:56
Is het spel goed te spelen op een Switch 1?

Heb deel 1 veel op de oude Switch gespeeld (wat prima ging), maar twijfel of ik Hades 2 beter op een ander platform kan aanschaffen ivm performance.
Pagina: 1 2 Laatste