Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter

Hades II

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YwgqbiWqKYhmU2r0We1AwgJi2OY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TCQq2KeHvhQjBVMCVj7GvMxH.jpg?f=user_large

Informatie:
  • Genre: Rogue-like, Dungeon Crawler
  • Developer: Supergiant Games (officiële website)
  • Publisher: Supergiant Games
  • Releasedatum: 6 mei 2024 (Early Access PC), 25 september 2025 (normale release) en 20 November 2025 (fysieke release).
  • Platformen: PC, Switch, Switch 2
  • Metacritic: 94 (link)
  • OpenCritic: 93 (link)
  • Pricewatch: uitvoering: Hades II

Omschrijving:
Hades II is een roguelike dungeon crawler waarin je voorbij de Underworld uit de Griekse mythologie vecht met dark sorcery om het op te nemen tegen de sinistere Titan of Time. Onze allereerste sequel bouwt voort op de beste elementen van het bekroonde origineel in een gloednieuwe, actievolle en eindeloos herspeelbare ervaring, geworteld in de Underworld van de Griekse mythologie en haar diepe verbondenheid met de oorsprong van witchcraft.

Als de onsterfelijke Princess of the Underworld verken je een groter en dieper mythisch rijk, waar je de krachten van de Titan of Time verslaat met de volle macht van Olympus achter je, in een meeslepend verhaal dat zich voortdurend ontvouwt door elk van je tegenslagen en overwinningen. Nieuwe locaties, uitdagingen, upgrade systems en verrassingen wachten op je terwijl je keer op keer afdaalt in de steeds veranderende Underworld.

Trailers:

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pa_L-dgJJP7JrNBPZWx5wZpDAUQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xftQGE0PVn5Agbf2IAJbBzV5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMc0MK5whNuFMGSSEgmYmJNtgzY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wr9bJWCmQ2yIGsAx5N1iKLxn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lccJubu9taj-rv91lrCFijPQqfQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/etLNUX8RePccFk8Si5SriHOu.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p882jPMDAfI5RE6kGcCzMACUduE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uruQDV2gWhonSRCSxEatfQSx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEoVHczTh2vEnS3Isl4_Upm8pmc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YuADtKKv5slwJXTBZvrf8vrL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_ZEY2I00RNvr7ft3MYGDq7hJmU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VWqTagU61A5efsyunlwmfsTD.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nCXVRAAloKMVXmr8dxEAW0ocEI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/J7FoioxxDdVEdUaciv37oBOx.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dT5PZBfINE3-WT2cYP8I9EDsnjw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fViiXy1kGFcFaj97osKj9Fwp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7y76yzlMZ2-hugC2uw27iVQE6OY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mh85jW7Hs0MVdy7FynG4Ee7V.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 102% gewijzigd door Mog op 25-09-2025 16:12 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Scores tot nu toe:
Metacritic: 94
OpenCritic: 93

Nog een GOTY kandidaat zo te zien

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07:44
Leuk! Ik heb er zin in. Ik heb deel 1 onlangs na ~100 runs aan de kant gelegd. Nog nagenoeg niets van deel II gezien. Dus die gaan we binnenkort verkennen :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:46

Esumontere

Floep, banaan.

En IGN een 10/10 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Esumontere op 25-09-2025 16:14 ]

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Ik heb de game van de week aangeschaft en hij staat al klaar op de Switch 2. Nog een kleine 2 uur wachten.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:46

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb een paar dagen geleden Hades gekocht, en ik ben onder de indruk; wat een fantastisch spel! Hades 2 gaat er zeker komen, maar eerst wil ik Hades uitgespeeld hebben. Nog ff wachten dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:06
Zo zeg, enorm lovende reviews. Direct gekocht.

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 12:37

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Net thuis; download binnen. Party time! Ben heel benieuwd. Als ie ook maar een beetje in de buurt komt van deel 1 ben ik al blij.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Het is mijn eerste roguelike/lite (zou niet weten wat dit precies inhoudt). En het is best pittig, maar ook leuk.

Klopt dit?
  • Upgrades die je tijdens je run (de nacht) vindt zijn alleen voor die nacht van toepassing? Als je doodgaat verlies je alles.
  • Upgrades die je doet op de Crossroads zijn permanent (de kaarten/couldron)?
  • De ruimtes en upgrades en goden zijn willekeurig? De ruimtes lijken op elkaar, maar zijn ook steeds iets anders.
  • Zijn het aantal ruimtes tot een (sub)boss altijd hetzelfde? Ik loop nu vast op de Headmistress. Maar als ik haar tegenkom lijkt het steeds na 7-8 ruimtes te zijn.
  • Heb je iets van classes/jobs in de game? Of unlockt iedereen dezelfde abilities uiteindelijk?

[ Voor 7% gewijzigd door Mog op 26-09-2025 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ja

Ja

Nee, denkt het niet. Bij Hades I was het zo dat je geen willekeurige selectie boons krijgt. Als je al bepaalde goden hebt gekozen wordt de kans op anderen kleiner, ook omdat je anders geen herhaling/upgrades krijgt van dezelfde god. Dus soms kies je bijvoorbeeld voor een tweede keer Poseidon, ook al wil je die eigenlijk niet, omdat het alternatief Afrodite is, die je ook niet wilt, maar die wel de kans op een andere god waar je naar vist, verkleint. Haelian heeft vast een guide/tutorial ergens waarin hij dit uitlegt.

Ja, dus als je meetelt kan je weten wanneer de boss komt, en op basis daarvan een goede keuze maken voor de laatste ruimte die je kiest (Charon/upgrade/etc)

Je class zit meer in de manier waarop je met je wapens speelt. Dus bijvoorbeeld een build die leunt op de special met die twee snelle wapens waarmee je een flurry afvuurt. Dan speel je een soort hunter/rogue. Iedereen unlockt verder dezelfde dingen denk ik.

Vergeet niet om nectar te geven aan npc's. Zo krijg je snel wat goede keepsakes.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:55
Mog schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:55:
  • Upgrades die je tijdens je run (de nacht) vindt zijn alleen voor die nacht van toepassing? Als je doodgaat verlies je alles.
  • Upgrades die je doet op de Crossroads zijn permanent (de kaarten/couldron)?
  • De ruimtes en upgrades en goden zijn willekeurig? De ruimtes lijken op elkaar, maar zijn ook steeds iets anders.
  • Zijn het aantal ruimtes tot een (sub)boss altijd hetzelfde? Ik loop nu vast op de Headmistress. Maar als ik haar tegenkom lijkt het steeds na 7-8 ruimtes te zijn.
  • Heb je iets van classes/jobs in de game? Of unlockt iedereen dezelfde abilities uiteindelijk?
1. + 2.) Boons/Weapon Hammer/Goud tijdens run verlies je, maar je hebt natuurlijk wel diverse resources bijv Bones, Ashes, Psych etc die je blijft houden voor upgrades in crossroads.

3.) Ruimtes zijn niet altijd zelfde maar ook niet procedurally-generated (denk ik), dus gewoon een aantal diverse kamers die random geselecteerd worden. Je kan geloof ik max 5 goden in je god-pool hebben zitten, je kan wel een nieuwe god forceren door keepsake te pakken. Trouwens goed om te weten dat als je run cancelt en dan run overnieuw begint, dat eerste boon die je krijgt, altijd zelfde god en zelfde boons krijgt.

4.) Aantal kamers is tot baas volgens mij altijd gelijk, ik weet niet 100% zeker dat als je een Chaos gate in gaat er 1 kamer bij komt, dit was in Hades 1 wel zo. Je kan als je op d-pad naar links klikt al je geselecteerd boons zien, maar recht bovenin ook de kamer nummer waar je zit. Soms handig om te weten om beslising te maken welke deur je kiest.

5.) Nee je unlocked geen classes of jobs. Je krijgt op gegeven moment wel meer keuze in wapens en die bepalen wel hoe je speelt.

[ Voor 8% gewijzigd door Albinoraptor op 26-09-2025 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:43

PinusRigida

I put the p in pool.

mister_S schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:20:
Zo zeg, enorm lovende reviews. Direct gekocht.
Ik ook, niet alleen om de lovende reviews maar ook gewoon omdat Hades (de OG) de eerste roguelike is die me zo vastgrijpt. De sfeer, muziek, voices, graphics en kleuren... dat bovenop de verslavend vlotte gameplay eens je je build gevonden hebt. echt top en Hades 2 lijkt me minstens even goed.

Deze en Deep Rock Galactic: Survivor zijn eigenlijk de enige roguelikes waar ik blijf naar terugkomen dus te hopen dat Hades 2 dat ook wordt. (maar ik wacht nog even om H2 te spelen, wil eerst door H1 geraken, zit nu in de tweede regio, die met de lava)

...maar nu ik toch in roguelike modus zit heb ik maar Dead Cells gekocht ook. :D
Stuff to do, stuff to do...
Laat die winterdagen maar komen. O+

[ Voor 6% gewijzigd door PinusRigida op 26-09-2025 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:45

VP.

Toen hij in EA uitkwam heb ik hem vrij veel gespeeld. Gister met de 1.0 release een nieuwe save gemaakt en er wat uurtjes erin gestoken. Wat is het weer lekker! De hele ervaring is echt enorm polished. Genieten geblazen.

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Geef de voorkeur aan fysiek over digitaal. En bij Amazon.nl is het spel (Frans hoesje) momenteel te preorderen voor €36,80 (~€30 als je de kortingscode SEP10 gebruikt vanaf €50). Maar dan moet ik nog 2 maanden wachten. En met al deze lovende reviews wordt dat lastig. Keuzes, keuzes... 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Enorm verslavende spel die in elk aspect beter is dan zijn voorganger, die ook al erg goed was. Wat ze hebben neergezet is indrukwekkend, zeker voor maar 30 euro. Als je ook maar een beetje van dit genre houdt, ik ben bijvoorbeeld niet echt een grote fan, is dit spel zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:12
Damn, door privé en werk wat drukte de laatste tijd was de release van Hades 2 mij helemaal ontschoten. Terwijl ik Hades 1 van de tofste en fijnste games van de laatste jaren vond. Deze ga ik 100% kopen, nu alleen nog de keuze of ik het op de Switch 2 ga spelen of op de PC.

Hades 1 heb ik zo'n 120 uur op de Switch gespeeld, daarna nogmaals gekocht voor de PS5 en daar ook nog 150 uur in gestoken. Vooralsnog neig ik naar de Switch 2.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:24
Is niet te doen hier. Je moet steeds kiezen tussen Hades 2 en Hollow Knight Silksong.

Heb wel al wat leuke interacties tussen aanvalsboons gehad. Die van de goden nog niet zoveel. Maar goed, ik ben pas 2 keer bij de eerste baas geweest en beide keren kansloos verloren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Haha ja, de eerste paar uren voel je je hopeloos. Dat verandert snel, binnenkort dender je door vijanden heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
mister_S schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:14:
Haha ja, de eerste paar uren voel je je hopeloos. Dat verandert snel, binnenkort dender je door vijanden heen :)
Oke. Zo voel ik me nu idd. Maar dat is dus tijdelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 19:36
Mog schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:32:
[...]

Oke. Zo voel ik me nu idd. Maar dat is dus tijdelijk?
Ik wou vragen of het je eerste roguelike was, maar dat zei je in je eerdere post al :P Ja, het hele idee van dit soort spellen is dat je steeds beter wordt en steeds een stukje verder komt.

Eigenlijk zou ik zeggen dat als je Hades (1) nog nooit gespeeld hebt, dat je die misschien beter eerst zou kunnen proberen. Hades 2 is vast ook prima te spelen zonder 1 eerst te spelen, maar Hades 1 is ook een topspel en de moeite waard :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:00

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb deel 1 enorm veel gespeeld en kijk uit naar II, maar wacht wel even op een xbox release :(

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 15:34
Euh mag ik hopen dat ik mijn progress van de early hou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:14
Orky Rulez schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:59:
Euh mag ik hopen dat ik mijn progress van de early hou?
Ja, ik kan met 100% bevestigen dat je de progressie gewoon blijft behouden van early access. Mijn save bestaat al sinds de allereerste build van early access vorig jaar mei, en die kan ik nog altijd gebruiken.

Sterker nog, alle saves zijn zelfs cross-platform tussen Steam en de Switch 1&2.

Among the additions coming in v1.0, Hades II offers cross-saves between the Nintendo Switch and Nintendo Switch 2 versions and the version here on Steam. If you've been playing in Early Access and wish to continue the journey on Nintendo's game consoles, you'll be able to transfer your save data through a simple in-game menu.

https://store.steampowere...967793587520056?l=english

[ Voor 58% gewijzigd door Toonen1988 op 29-09-2025 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Ik raak een beetje gefrustreerd van Hades II. Ik wil de game echt een kans geven. Maar net als bij Balatro ervaar ik geen plezier. Steeds maar weer opnieuw dezelfde levels, het is zo herhalend. Ik vind een paar potjes leuk, maar steeds weer hetzelfde opnieuw met RNG mechanics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Mog schreef op maandag 29 september 2025 @ 20:04:
Ik raak een beetje gefrustreerd van Hades II. Ik wil de game echt een kans geven. Maar net als bij Balatro ervaar ik geen plezier. Steeds maar weer opnieuw dezelfde levels, het is zo herhalend. Ik vind een paar potjes leuk, maar steeds weer hetzelfde opnieuw met RNG mechanics.
RNG dat je kunt beïnvloeden met de juiste keuzes, keepsakes en andere upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Vind het wel herkenbaar. Ik dacht de afgelopen dagen ook: als ik geen Hades 1 ervaring zou hebben, zou ik tegen een muur oplopen. Het helpt als je weet wat je het best meteen kunt unlocken, zoals de arcana kaarten, de tools, en de keepsakes. Ook de combinatie van boons is niet altijd even intuitief; zeus/hestia op snelle wapens en apollo/afrodite op de langzamere. Hecate is een dps-check, dus je moet zorgen dat je de origination kaart hebt en een debuff combi. Dat scheelt toch al weer snel een of twee goeie runs op vijf matige, en zeker in het begin geeft dat een heel ander beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Mis ik iets? Dit wordt allemaal niet uitgelegd. Wat is een boon? Wat is een tool? Een keepsake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Een boon is lokale l33t voor de upgrade die je kiest van een godheid in je runs. Tools refereren naar je schepje en je hengel waarmee je resources kunt opsnorkelen in de levels. Die heb je weer nodig om dingen te kunnen brouwen in je toverketel. Een keepsake is een item waarvan je er eentje per run kunt meenemen en die je bonussen geeft, zoals de garantie op een specifieke god. Heel handig als je een bepaalde build wil spelen en niet helemaal afhankelijk wilt zijn van rng. Je krijgt keepsakes door iedereen een flesje nectar cadeau te geven.

Oh ja, je moet dus tussen de runs door ook ALLE dialogen doorkanen want anders ontwikkelt het plot zich niet.

EDIT; veel van deze dingen worden uitgelegd door Schelemeus, maar dan moet je wel elke keer even een praatje maken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Tektoon op 29-09-2025 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 19:36
Mog schreef op maandag 29 september 2025 @ 20:04:
Hoeveel uur heb je er inmiddels in zitten?

En ja, het is ook herhalend, maar net zoals in films als Groundhog Day en Edge of Tomorrow: na tientallen of honderden keren hetzelfde meemaken, doen, en falen ga je patronen herkennen en kan je er tóch lol uithalen, omdat je weet je wat je moet doen en wordt het een kwestie van je skill steeds een beetje verbeteren, totdat het lukt.

Maar dat is niet per se een speelstijl die iedereen zal liggen. Alhoewel het natuurlijk wel helpt als je het ziet als een uitdaging en niet als een kwelling ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Hoe Hades II voelt voor mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E76qZYxh_UPHyfk86y_HMMNFAho=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZyCcgPBZ4p6fbRh5EjWx0lJH.png?f=fotoalbum_large

@Hahn Geen idee. Ik zit in nacht 6 en heb de eerste baas ontmoet maar ging er kansloos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Laatst online: 16:26
Mog schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:38:

[Afbeelding]

@Hahn Geen idee. Ik zit in nacht 6 en heb de eerste baas ontmoet maar ging er kansloos af.
Ik speel op dit moment met god mode aan - God mode maakt het niet per se opeens super makkelijk maar elke keer dat je doodgaat krijg je een 2% damage reduction buff tot een maximum die je zelf in kan stellen. Dat maakt het voor mij een stuk fijner om het spel te leren en kan daarmee goede progressie maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:00
Ik ben inmiddels tot Kronos gekomen maar heb hem nog niet kunnen verslaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Albinoraptor
Mog schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:38:

[Afbeelding]

Je bent net begonnen, nacht 6 is echt niets, maar als je nu al gefrustreerd raakt, is dit wel juiste keuze game voor je? Dat is natuurlijk gewoon onderdeel van roguelikes/lites, ik dacht echt dat je al meer runs had gedaan als ik je posts las.

Maar je hebt nog niets eens toegang tot alle goden in de game en boons(de abilities die je kiest) zijn nog allemaal zwak en belangrijker nog je kent enemies en hun moves nog niet super goed, je bent nog een heleboel NPC's niet tegen gekomen etc, komt nog heel veel bij.

En ook al zijn levels hetzelfde, er zit zoveel verschil in runs nadat je wat dingen unlocked. Dus ik zou me niet alleen focussen op hoe ver je komt, maar ook beetje op resource hunten.
- Zorg dat je arcana card kan gaan kopen en als je iets meer runs hebt gedaan upgraden, kies dus soms ook kamers met resources die je nodig hebt.
- In heksenketel zijn diverse dingen te 'craften' kijken welke resources je nodig hebt en daar op zoek naar gaan.
- Unlocken van wapens zodat je idd niet uitgekeken gaat worden op wapen. Er zijn 6 wapens met diverse varianten na een tijd.

Ik moet zeggen ik vind het geweldig hoe het in elkaar zit en ook voor iemand die al veel heeft gespeeld en overnieuw begint dat ze het toch op diverse manieren uitdagend maken zodat je niet meteen bij 3e run al bij eindbaas staat. Ik probeer het ook mezelf wat lastiger te maken door geen death defiance te gebruiken en niet te veel health te hebben, maar zelfs met meer dan 120 runs in early access wordt je soms snel afgestraft als je niet oplet of overmoedig wordt en bij laatste run werd ik zelf even voor schud gezet door eerste baas. :F :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Ik had het net met mijn twaalfjarige zoon over. Hades is geen spel waar je perse goed in moet worden qua mechanics. Beetje dodgen moet je natuurlijk kunnen en niet in vuur staan is ook handig maar het zit vooral om een sterke build kunnen maken. En dat doe je door altijd bezig te zijn met synergy tussen je booms. Nu hij dat doorheeft, snapt hij waarom papa verder komt en beestjes sneller wegsmelten dan bij hem. Dit is een belangrijk moment, want hij leest nu voor het eerst ooit wat er staat bij een spelletje. :)

Huidige Hades 2 run is wat ik gewend ben van Hades 1. Totale chaos in combinatie met overpowered damage output. Mijn special doet allemaal dingen in combinatie met cast. Dingen bevriezen in de cirkel en krijgen damage uit frozen en dazed met daarbovenop een special die 95% extra damage doet en twee keer raakt. Dat gaat echt leip hard. Ik ga ongetwijfeld zometeen direct dood als ik weer verder ga. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Ik heb 'm afgelopen weekend gekocht voor de Switch 2 maar merk dat ik er ook nog even in moet komen. Hij is zeker niet slecht, maar "oh shit het is 1 uur 's nachts en ik moet morgen om 6:30 weer op" momentjes heb ik nog niet gehad. Het is gewoon anders, maar wel dezelfde toffe actie en gameplay van deel 1. Het is vooral weer even wennen aan de nieuwe soorten upgrades en abilities. Misschien omdat ik na bijna 300 uur in deel 1 nog vastgeroeste gewoontes had met de game :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
@Tektoon, @Albinoraptor, @Hahn en @Exactor it: bedankt voor jullie advies en reacties.

Ik heb gewoon alles opgezocht. En een playthrough gekeken van iemand die vaker Hades heeft gespeeld en elke keuze uitlegt. Ik snap de game nu veel beter. Maakt het ook veel leuker om te spelen. Ik stoor me nu ook minder aan de herhalingen omdat de deuren me een keuze geven en niet zozeer random voelen.

Ik ben nu in mijn 10e nacht. En de afgelopen run kreeg ik toevallig steeds abilities die mijn cast sterk verbeterde. Dat was echt tof. Ik ging all-in op de cast ability. Het werd een val waar enemies op stuk liepen. Helaas was ie niet zo krachtig bij Hecate. Maar goed, leuk om een keer te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Mog schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:39:
@Tektoon, @Albinoraptor, @Hahn en @Exactor it: bedankt voor jullie advies en reacties.

Ik heb gewoon alles opgezocht. En een playthrough gekeken van iemand die vaker Hades heeft gespeeld en elke keuze uitlegt. Ik snap de game nu veel beter. Maakt het ook veel leuker om te spelen. Ik stoor me nu ook minder aan de herhalingen omdat de deuren me een keuze geven en niet zozeer random voelen.

Ik ben nu in mijn 10e nacht. En de afgelopen run kreeg ik toevallig steeds abilities die mijn cast sterk verbeterde. Dat was echt tof. Ik ging all-in op de cast ability. Het werd een val waar enemies op stuk liepen. Helaas was ie niet zo krachtig bij Hecate. Maar goed, leuk om een keer te ervaren.
Tof om te lezen! Als je eenmaal een sterke build hebt gehad, komt de verslaving vanzelf. :) Zal niet elke run lukken maar je wordt steeds beter in combinaties herkennen en goede keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:52

Dido

heforshe

Ziet er leuk uit, maar eerst maar eens Hades gekocht voor een paar eurootjes (nu op Steam 6,12 euro) om te kijken of het bevalt. Als dat zo is, maar eens nadenken over het vervolg :P

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:08
Hier nu inmiddels op 17 nachten.

Wat een heerlijk toffe game is het toch. Baas 3 zojuist voor het eerst gezien maar helaas net niet af kunnen maken. Erg leuk om te experimenteren met verschillende combinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Tricto schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:35:
Hier nu inmiddels op 17 nachten.

Wat een heerlijk toffe game is het toch. Baas 3 zojuist voor het eerst gezien maar helaas net niet af kunnen maken. Erg leuk om te experimenteren met verschillende combinaties.
Die knakker speelt volgens mij vals. Je mag niet een swipe doen met een extra aanval erachteraan vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Laatst online: 16:26
spoiler: Surface 2e & 3e boss
Ik ben bij Prometheus gekomen, de 3e boss van de surface.. die gast is best wel lastig vooral z'n vogel is erug snel. Denk dat ie wel te doen is met wat ervaring.

Daar komen is stap 1.. Olympus is niet bepaald makkelijk en Eris kan er ook wat van met haar gun :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:01
wow! zelfs beter dan Expedition 33? :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UD4j4Kpc_iDzWbj4wVv5DFZx5vM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BFW8oAfhm15qY2wB8tVLjwhV.png?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:09
Ik heb Hades 1 nooit gespeeld en voelde me best wel aangetrokken tot de gameplay en art van het spel. Ik denk dat het een behoorlijk nadeel is als het nog nooit een Hades hebt gespeeld, het voelt nog steeds als vallen en opstaan maar ik het het gevoel dat ik hier zeker de nodige uren in kan stoppen.

Heb überhaupt nooit een spel van dit genre gespeeld maar ik vind het knap hoe je elke keer toch vergelijkbare runs hebt, maar je alsnog het gevoel van progressie hebt en elke keer weer sterker wordt en nieuwe dingen ontdekt.

Ik zit nu in nacht 18 en ben in mijn laatste run voor het eerst tot de 3e baas gekomen. Het spel wordt ook steeds beter naarmate je er meer handigheid in krijgt.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
Intruder schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:42:
Ik heb Hades 1 nooit gespeeld en voelde me best wel aangetrokken tot de gameplay en art van het spel. Ik denk dat het een behoorlijk nadeel is als het nog nooit een Hades hebt gespeeld, het voelt nog steeds als vallen en opstaan maar ik het het gevoel dat ik hier zeker de nodige uren in kan stoppen.

Heb überhaupt nooit een spel van dit genre gespeeld maar ik vind het knap hoe je elke keer toch vergelijkbare runs hebt, maar je alsnog het gevoel van progressie hebt en elke keer weer sterker wordt en nieuwe dingen ontdekt.

Ik zit nu in nacht 18 en ben in mijn laatste run voor het eerst tot de 3e baas gekomen. Het spel wordt ook steeds beter naarmate je er meer handigheid in krijgt.
Dat gevoel had je ook gehad als je was begonnen met deel 1. Qua gameplay is hades 2 wel iets sneller moeilijker. De tweede wereld in deel 1 was voor mijn gevoel simpeler dan in deel 2, vooral qua Armour en hoeveelheid tegenstanders.

Qua verhaal zou ik wel aanraden te starten met deel 1. Het is een meesterwerk qua storytelling en er zijn veel verwijzingen in het tweede deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Tijdens het gevecht met
spoiler:
chronos dacht ik "best makkelijk", maar dat was blijkbaar de eerste fase maar
:)

[ Voor 8% gewijzigd door mister_S op 03-10-2025 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
mister_S schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:47:
Tijdens het gevecht met
spoiler:
chronos dacht ik "best makkelijk", maar dat was blijkbaar de eerste fase maar :)
Ik zou het laatste deel ook even in spoiler zetten, daar moet iederen zelf maar achter komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:57
Zo, eerste keer eindbaas zit erop. Eens kijken hoe vaak ik nog moet ;)

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:10
mister_S schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:47:
Tijdens het gevecht met
spoiler:
chronos dacht ik "best makkelijk", maar dat was blijkbaar de eerste fase maar
:)
spoiler:
Hahaha jaaaa, die had ik gisteren in ook in één keer, nadat ik cerberus voor t eerst had gedood. Ik dacht: "Hah! Nice, ga die eindbaas nog neerhalen zonder ook maar één keer te sterven!"

Hij veranderde van fase toen ik hem.neer had, en ik was ineens overweldigd en binnen 8 seconden was ik dood :') . Ik dacht echt van.....waaaaaat........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Dit spel is een prima upgrade op Hades deel één zeg! Qua verhaal merk ik dat het me stukken minder boeit maar qua gameplay des te meer. Build variëteiten lijkt hoger te zijn dan deel één door aspects en meer goden. Ik heb de laatste drie runs telkens iets bizar sterk terwijl ik nog maar één aspect volledig heb en de keepsakes ineffectief inzet.
Jammer alleen dat de eindbaas zo een rotzak is. :) (al was dat in deel één ook totdat je door kreeg hoe het werkte.)
Hex vind ik wel matig, ik doe te weinig met magicks om die echt te snappen volgens mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Exactor it op 05-10-2025 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Damn, ik heb de sister blades onderschat. Met de aspect of Pan is het een dps monster als je de goede boons hebt.

Kun je met het fear systeem zelf de target kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
mister_S schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 18:30:
Damn, ik heb de sister blades onderschat. Met de aspect of Pan is het een dps monster als je de goede boons hebt.

Kun je met het fear systeem zelf de target kiezen?
Deze kan ik na mijn vorige run en een bestudering van dat kastje beantwoorden: volgens mij niet, wapen bepaalt baasje. Wel een heel onduidelijk schermpje verder.

Ik had dus Chronos neer maar weet niet of het nog een keer kan. Mijn build speelde zichzelf met weak op cast (vuurbal schiet variant), extra damage reduction op weak, all boons heroic en heat seaking specials en magickz regen op attack+special hits. Had ook veel dodge en hp erbij bij succesvolle dodge. Ik was rond aan het rennen maar had geloof ik net zo goed stil kunnen staan. :)

Edit: volgende run weer neer. Kostte alle death defiance en een lucky tooth maar dan he je wel wat!

[ Voor 5% gewijzigd door Exactor it op 07-10-2025 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
Ik zit nu op run 32 oid en voor het eerst bij Chronos beland. Geen idee of dat snel is, maar vermaak me weer uitstekend met deze game. Chronos trouwens tot in fase 2 gekregen, maar toen was het gauw klaar :+

Heb nog lang niet alles geupgrade, dus genoeg ruimte voor verbetering. Deze run was overigens met de Umbral Flames. Tot nu toe mijn favoriete wapen denk ik. Met de Moonstone Axe heb ik een haat-liefde verhouding. Hij voelt heel lekker en krachtig aan, maar is wel het wapen waar ik steeds het minst ver mee kom.

Hier gaat wel weer een uurtje of 100 in zitten denk ik :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ik was ook pas rond run 25 bij Chronos geloof ik. Het hangt er ook een beetje vanaf of je speelt om te winnen of om te experimenteren en/of om materialen te verzamelen. Ik push niet bij elke run voor de winst; soms krijg ik in de eerste biome zulke vage boons dat ik ze maar uitkies op basis van welke ik nog moet kiezen voor een prophecy.

Het rpg element bevalt mij wat beter dan bij de eerste game. Toen was het vooral runs doen, nu ben ik veel meer bezig met alles unlocken. Ik heb net het aspect of medea te pakken. Tis wennen, maar ik zie wel het speed-run potentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Mijn eerste overwinning was bij run 50. Daarna wel 4 op rij. Nu weer bezig met aspects unlocken en dat soort grappen.
spoiler:
Surface
baas is nog een brug te ver. Wat een mafketel is dat zeg.

Edit: Ik vond de axe veel te sloom maar dat was voordat ik aspect of charon ontdekte. Je cast laten ontploffen met een omega special is echt awesome! Ik ben benieuwd hoe ziek ik de damage krijg deze run. Tot nu toe ontploft alles in 1 hit. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Exactor it op 09-10-2025 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypnobe
  • Laatst online: 15-10 17:28
Wat een genot dit spel, betrap er mezelf op dat het steeds 1 uur is voor ik ga slapen. 8)7
Bij snelle wapens is die Scorch status van Hestia echt fantastisch, zeker als je hem dan wat sneller laat branden met de complementaire boon (anders zit hij vast op 100 dmg/s).

Daar dan wat Blitz bovenop en zo toch al twee keer opa Chronos kunnen verslaan!

Je moet wel enorm veel meer 'kiten' en afwachten dan met Zagreus, die flitste overal doorheen.
M heeft veel meer burst damage maar is dan even kwetsbaar.

SW-0056-0705-6423 Splatoon2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Laatst online: 08:45

VP.

Op één prophecy na heb ik ‘m helemaal uit. Zit zo rond de 110 nights volgens mij. Wat een gruwelijke game zeg! Lang geleden dat ik zo hooked was. Het heeft me zelfs uit m’n Silksong playthrough gehaald 😅

Maar ik moet er wel bijzeggen dat het halen van bepaalde postgame quests / prophecies echt dikke bullshit is. Het lijkt compleet random of ze willen initiaten / progressen, en het enige wat je kunt doen is meer runs. Zelfs een guide erbij pakken helpt niet omdat het volledig RNG is (of lijkt).

Super frustrerend als je een run in een specifiek gebied doet voor een specifieke quest, je de NPC tegenkomt (dat je hem überhaupt ziet is vaak ook random), en vervolgens een random verhaal om je oren krijgt dat totaal niet relevant is.

Voor de rest helemaal goud deze game 😊👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:27
Je kunt je afvragen wat MH wilds in die lijst doet. Wtf was dat voor een dikke stinker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 14:08

Dazzler2120

FP ProMod
Gisteren op run 25 voor de eerste keer Cronos neer, met de apect of Melinoe op de sister blades.
Had in begin paar Zeus boons gestackt en kreeg toen een Zeus Hera duo boon, die al mijn zeus abilities opofferden om mijn hera abilities te levellen. Zo kom ik uiteindelijk op een special van lvl 35 uit 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6Pm3UaPI_aln8QlvyhSQN0xqEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N8fu0beUoDlHgRABt961NOQM.jpg?f=fotoalbum_large

Werkte best lekker!

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Ik vind het jammer dat je met fear niet kunt zeggen of je naar boven of beneden wil gaan. En dat het haast onmogelijk is te zien wie je moet hebben.

Verder heb ik
spoiler:
prometheus
voor het eerst neer. Dat is een boefje zeg. Gebied erna was nog veel erger dan ik had gedacht. Wordt nog wat om dit goed uit te spelen.

Edit: vier surface clears later kan ik zeggen dat het meevalt. Ben steeds onder de indruk van hoe gaaf en meer uitgebreid dingen zijn to deel 1. Heb het idee dat je nog veel meer builds kan maken en dat geluk hebben met goden veel minder een ding is.

[ Voor 28% gewijzigd door Exactor it op 14-10-2025 18:08 ]

Pagina: 1